• Anonym (Ebba)

Blir "rädd" av tinder

Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

• Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Scilla) skrev 2024-05-03 08:35:25 följande:
    Fler kvinnor skulle nog vara på Tinder om de inte blev stalkade på det här viset. 

Min syster är singel och jättetrevlig, men hon har raderat alla appar nu för hon orkar inte med sexmeddelanden och annat. 

Hon hoppas på att hitta någon irl istället. 
    Kanske, vet inte. Jag tycker det finns hur många kvinnor som helst på Tinder. 

Ja, det är synd att de männen förstör för oss män som inte beter oss så.
  • Anonym (Ebba)

Det finns såklart vettiga killar på tinder och dejtingappar också. Dock tappar iaf jag intresset för hela appen väldigt snabbt eftersom man blir uppsökt och snudd på stalkad.

Jag är i 35 årsåldern och måste säga att jag upplever att även om den yngre generationen rätt direkt antyder på sex så är dom iaf ärliga rätt direkt med vad dom vill. Dom ju bara att plocka bort och dom köper läget. Jag upplever en gubbsjuka och att det är den "äldre" generationen som är mest creepy. Kanske bara jag som upplever detta?

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ebba) skrev 2024-05-03 09:01:38 följande:

Det finns såklart vettiga killar på tinder och dejtingappar också. Dock tappar iaf jag intresset för hela appen väldigt snabbt eftersom man blir uppsökt och snudd på stalkad.

Jag är i 35 årsåldern och måste säga att jag upplever att även om den yngre generationen rätt direkt antyder på sex så är dom iaf ärliga rätt direkt med vad dom vill. Dom ju bara att plocka bort och dom köper läget. Jag upplever en gubbsjuka och att det är den "äldre" generationen som är mest creepy. Kanske bara jag som upplever detta?

Jag var själv mer på när jag var ung, och nu har jag lärt mig att lägga band på mig, inte ha så bråttom. Jag vill såklart ligga om jag träffar en kvinna, men jag måste inte skriva om det med henne det första jag gör. Jag är helt klart gubbsjuk och kollar in unga tjejer, men samma där, jag kan uppföra mig. Jag glor inte på tjejer irl, och jag skriver inte till unga tjejer. Däremot så skulle jag inte ha nåt emot om de tar initiativen.
  • Anonym (Yes)

Ja, det är extremt hur vissa beter sig på nätet.
    Jag orkar inte heller vara med i dejtingsidor längre, även om längtan efter förälskelse och närhet finns där.

känns bara deprimerande och avtändande med alla erbjudanden från 20år äldre män, män som bor 30 mil bort, socialt inkompetenta och ocharmiga inviter. När jag väl hittar någon vettig som är på samma plats i livet och söker samma så tappar de mystiskt intresset eller blir rädda efter man har haft sex några gånger. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 09:17:11 följande:

Ja, det är extremt hur vissa beter sig på nätet.
    Jag orkar inte heller vara med i dejtingsidor längre, även om längtan efter förälskelse och närhet finns där.

känns bara deprimerande och avtändande med alla erbjudanden från 20år äldre män, män som bor 30 mil bort, socialt inkompetenta och ocharmiga inviter. När jag väl hittar någon vettig som är på samma plats i livet och söker samma så tappar de mystiskt intresset eller blir rädda efter man har haft sex några gånger. 

Vissa skriver du. Det betyder ju att alla inte är så. Tror du att de flesta män beter sig så, skriver om sex i första meddelandet t ex? Jag vet inte, men tycker det är konstigt i så fall. Måste finnas många män som också längtar efter mer än bara ett ligg. Borde ju finnas många vettiga män därute, både på nätet och irl.
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag är själv sexfixerad, tänker mycket på sex. Och är svältfödd. Bara legat en gång, för 17 år sen. Jag kan ändå uppföra mig. Ett bevis på det är när jag träffade en 25 år yngre tjej, som var sexig och hade urringat på första dejten. Vi sågs hemma hos mig så jag hade alla chanser att hoppa på henne. Det gjorde jag inte. Inte de andra gångerna vi träffades heller. Jag nämnde inget om sex eller om hennes kropp. För hur mycket jag än vill ha sex, så är det inte det viktigaste. Jag vill ännu hellre ha närhet, att kramas och känna på varann. Jag älskar kvinnors former och allt det mjuka, men allt handlar inte om sex bara för det. Det är mer att det är så mysigt. 

• Anonym (Kaffedraken)

Och jag är säker på att det finns många män som också känner så.

• Anonym (Yes)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 09:21:56 följande:
    Vissa skriver du. Det betyder ju att alla inte är så. Tror du att de flesta män beter sig så, skriver om sex i första meddelandet t ex? Jag vet inte, men tycker det är konstigt i så fall. Måste finnas många män som också längtar efter mer än bara ett ligg. Borde ju finnas många vettiga män därute, både på nätet och irl.
    Nej jag skrev vissa för att alla inte är så. Men det är ändå tillräckligt många för att man ska tappa lusten.
    sen det där med inviter från män som uppenbarligen är långt borta antingen på avstånd, ålder eller livssituation är ju också rätt irriterande.
    det finns säkert vettiga män. Men har man spenderat en massa tid till att hitta de vettiga och sen gått på massa dejter för att bli behandlad respektlöst eller ghostad när man väl tror sig funnit den där kemin eller "nålen i höstacken" så tröttnar man och ger upp.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 09:45:39 följande:
    Nej jag skrev vissa för att alla inte är så. Men det är ändå tillräckligt många för att man ska tappa lusten.
    sen det där med inviter från män som uppenbarligen är långt borta antingen på avstånd, ålder eller livssituation är ju också rätt irriterande.
    det finns säkert vettiga män. Men har man spenderat en massa tid till att hitta de vettiga och sen gått på massa dejter för att bli behandlad respektlöst eller ghostad när man väl tror sig funnit den där kemin eller "nålen i höstacken" så tröttnar man och ger upp.
    Låter ju som kvinnor har ett otroligt mycket lättare. Som kan gå på en massa dejter.  Själv får man vara glad om man få ihop en intressant dejt per år.

Man måste ha tålamod i dejting.  Om du tycker det är så jobbigt testa att vara man på en dejtingsajt. 

Sen kan man ju fråga sig om de som du väljer är endast de snyggaste killarna som endast vill ligga och sen ghostar dig för nästa tjej ?
  • Mandel
    Anonym (Ebba) skrev 2024-05-03 09:01:38 följande:

Jag har råkat ut för creepy i alla åldrar. Är 50 och har fått tjatande män i åldrarna från 20 till 70 "efter" mig.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder