• Anonym (Ebba)

Blir "rädd" av tinder

Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

• Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 09:21:56 följande:
    Vissa skriver du. Det betyder ju att alla inte är så. Tror du att de flesta män beter sig så, skriver om sex i första meddelandet t ex? Jag vet inte, men tycker det är konstigt i så fall. Måste finnas många män som också längtar efter mer än bara ett ligg. Borde ju finnas många vettiga män därute, både på nätet och irl.
    Fast dessa få drunknar i tramset från majoriteten av de oseriösa. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 09:50:41 följande:
    Låter ju som kvinnor har ett otroligt mycket lättare. Som kan gå på en massa dejter.  Själv får man vara glad om man få ihop en intressant dejt per år.

Man måste ha tålamod i dejting.  Om du tycker det är så jobbigt testa att vara man på en dejtingsajt. 

Sen kan man ju fråga sig om de som du väljer är endast de snyggaste killarna som endast vill ligga och sen ghostar dig för nästa tjej ?
    Men vem vill gå på dejt med överviktige Gunnar 68 som bor hemma hos mamma när man själv är mitt i livet, men eget boende, aktiv livsstil osv.
    Bara för att man får en massa "sluskar" som sextjatar eftersig så innebär det ju inte att man går på dejt med dem. Finns ju inget i dessa mäns försök som fångar ens intresse så man ens skulle vilja gå på dejt med dem...
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 09:59:08 följande:
    Men vem vill gå på dejt med överviktige Gunnar 68 som bor hemma hos mamma när man själv är mitt i livet, men eget boende, aktiv livsstil osv.
    Bara för att man får en massa "sluskar" som sextjatar eftersig så innebär det ju inte att man går på dejt med dem. Finns ju inget i dessa mäns försök som fångar ens intresse så man ens skulle vilja gå på dejt med dem...
    Det måste ju finnas betydligt fler alternativ än snygge brad pitt och överviktig Gunnar 68.  De flesta män borde väl hamnat där emellan?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 09:45:39 följande:
    Nej jag skrev vissa för att alla inte är så. Men det är ändå tillräckligt många för att man ska tappa lusten.
    sen det där med inviter från män som uppenbarligen är långt borta antingen på avstånd, ålder eller livssituation är ju också rätt irriterande.
    det finns säkert vettiga män. Men har man spenderat en massa tid till att hitta de vettiga och sen gått på massa dejter för att bli behandlad respektlöst eller ghostad när man väl tror sig funnit den där kemin eller "nålen i höstacken" så tröttnar man och ger upp.
    Ja, det kan jag förstå. Tråkigt med de som inte kan visa andra respekt. Man borde kunna vara schyssta mot varann även om man inte känner att det är rätt.
  • Anonym (Ebba)
    Låter ju som kvinnor har ett otroligt mycket lättare. Som kan gå på en massa dejter.  Själv får man vara glad om man få ihop en intressant dejt per år.

Man måste ha tålamod i dejting.  Om du tycker det är så jobbigt testa att vara man på en dejtingsajt. 

Sen kan man ju fråga sig om de som du väljer är endast de snyggaste killarna som endast vill ligga och sen ghostar dig för nästa tjej ?
    Sorry att man lägger sig i lite men...
    Hur menar du att ni killar har det på tinder med oss tjejer? Hade varit intressant att höra andra sidan också såklart. 
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag kan också känna så ibland. Kvinnor har det så mycket lättare. Går hon ut på krogen eller har en dejtprofil så har hon genast en rad intresserade män efter sig. Själv så har jag det inte så. Förra året så skrev inte en enda kvinna. Men frågan är om det är lättare för kvinor. Visst kanske hon får fler inviter, men är det från rätt män? Jag testade själv för längesen att göra fejkprofil, låtsades vara kvinna. Jag hade inte ens bild. Det var som en flock hungriga vargar som kastar sig över en liten kanin. Eller kåta vargar snarare. Helt otroligt.
  • Anonym (Yes)

Nej inte alla kvinnor faller för fotomodellerna eller söker efter det. Vanliga män i liknande ålder som har liknande jobb, nördiga intressen och barn sedan tidigare är inget konstigt och de har alla varit i "min liga". Vissa av männen jag dejtat har berättat hur svårt det är att få kontakt med kvinnor och ens hitta en dejt. Ändå så är de många som är lata och oengagerade.

ja det är säkert mycket lättare att få till en dejt som kvinna. Men det hjälper ju ändå inte då vi är många kvinnor som tröttnat på hur män beter sig i dejting.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 10:12:35 följande:
    Nej inte alla kvinnor faller för fotomodellerna eller söker efter det. Vanliga män i liknande ålder som har liknande jobb, nördiga intressen och barn sedan tidigare är inget konstigt och de har alla varit i "min liga". Vissa av männen jag dejtat har berättat hur svårt det är att få kontakt med kvinnor och ens hitta en dejt. Ändå så är de många som är lata och oengagerade.

ja det är säkert mycket lättare att få till en dejt som kvinna. Men det hjälper ju ändå inte då vi är många kvinnor som tröttnat på hur män beter sig i dejting.
    Lata och oengagerade ?  Hur menar du då ?
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:04:52 följande:
    Det måste ju finnas betydligt fler alternativ än snygge brad pitt och överviktig Gunnar 68.  De flesta män borde väl hamnat där emellan?

Det gör det, men de sumpar också sina chanser till dejt genom att inte läsa ens profiltext och intressen eller kunna kommunicera på ett vettigt sätt.

Det hänger ju liksom inte enbart på utseendet och tyvärr så drunknar en helt vanlig man med en helt vanlig hjärna med helt vanliga intressen i gallskriken från sextjatarna.

• Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:16:32 följande:

Det gör det, men de sumpar också sina chanser till dejt genom att inte läsa ens profiltext och intressen eller kunna kommunicera på ett vettigt sätt.

Det hänger ju liksom inte enbart på utseendet och tyvärr så drunknar en helt vanlig man med en helt vanlig hjärna med helt vanliga intressen i gallskriken från sextjatarna.

Men herregud. Mycket gnäll.  
    Hur svårt kan det vara att blocka sextjatarna och sen fokusera på de som faktiskt läser din profil?  
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder