• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

• Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-05-31 22:39:03 följande:

Såklart svårt att sätta mig in i ert men du är ju ändå ju ändå kär om jag förstått dig rätt, och han verkar ju inte vara direkt bestämd heller men har kanske mer att offra än dig. Varför tror du han vill fortsätta att träffa dig, har det pågått länge detta eller? Om jag tolkar dig rätt vill du eg bli tillsammans med honom (trots att du inte tycker ni har något gemensamt)? men har insett att det inte kommer att ske. Usch, kanske svårare än jag tänker mig men som du beskriver det klipper han ju inte med dig ..

Det är egentligen inte alls svårt utan endast jag som inte har någon självaktning.

Vi ses för att vi har bra sex, trivs med varandra och han får jättemycket bekräftelse och uppskattning av mig. 
    Vi har träffas ungefär ett år och det första halvåret var det bara vi, han skulle lämna sin fru, kallade mig sin flickvän och sa att han älskade mig. Och jag blev jättekär. 
    Sen hände det saker i hans privatliv och han drog sig tillbaka och jag grät floder. Och när jag började hämta mig så tog han upp kontakten igen men det är inte som förut, jag tror han mår bra av att träffa mig för han bli bekräftad men förhoppningen att han ska lämna sin fru finns inte längre kvar.

Så nu ses vi när vi kan och jag är jätteglad men känner ändå varje gång att det kan vara den sista. 

Jag tycker absolut inte att det är fel att dejta tidigt, som sagt så skingrar man tankarna och det kan bli lättare att gå vidare. Men det är viktigt att vara ärlig med sina intentioner och vad man har i bagaget. 
  • Anonym (Hh)

I mitt fall är jag helt övertygad om att han har kvar känslor men han utnyttjar mig också för att få bekräftelse. Vilket jag gladeligen ger honom men också hindrar mig från att gå vidare. 

• Anonym (Trasan)

Då måste du ju ta dig därifrån om du vill vidare, och det vet du redan. Han kanske aldrig slutar kontakta dig så förmodligen du så måste tvinga dig mot din egna vilja. En bekant till mig har varit kär i en liknande situation och är fortfarande, det har snart pågått i 5 år. Hon är singel, han har fru och familj vid sidan om. Hamna inte i det läget bara, då lever du bara i olycka medan han får det bästa av två världar. 
    Vi har kanske det sista lilla hoppet som ett gemensamt problem som måste släppas på nåt vis. Har så svårt för att sluta hoppas på att mitt ex ska höra av sig och vilja ses igen, så lite avis på dig där men ändå inte.. men tror inte det kommer att ske att mitt ex hör av sig då. Fattar det rent logiskt men svårt att få in det liksom, och det hindrar ju en till att komma vidare. Hoppet är det sista som överger gäller tyvärr även med kärlek .. 

• Python
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-01 07:22:55 följande:

Förstår vad du menar och håller oxå med dig, skulle sagt samma sak till någon annan som var i mitt läge. Vill bara ta ett steg bort rent känslomässigt från mitt ex. Svårt att säga om det hjälper men som det känns nu skulle jag ändå säga det, det skingrar tankarna så man kan fokusera på något annat lite. Jag kör med öppna kort oxå och var öppen med läget, senaste dejten ville ses ändå och hade själv lite strul med sig in.. tycker inte det är något fel med det eg, det är ganska skönt oxå att prata med någon annan än ens vänner ibland. Skulle man råka bli kär eller om attraktion råkar uppstå så är det ju ännu bättre 😊

Vad gör du om det uppstår massa känslor mellan dig och en dejt, och sen helt plötsligt kommer ditt ex och vill ha dig tillbaka och förför dig till max? 
  • Anonym (Trasan)

Som det känns nu hade jag förmodligen tagit tillbaka mitt ex då, eller låtit mig bli förförd. Tror inte jag hade kunnat styra av det tyvärr om det nu skulle ske i ett tidigt skede.. Sannolikheten att just det sker är rätt låg skulle jag säga, men visst är det ett tänkbart scenario som i så fall skulle drabba dejten och mig själv. Tycker du det är fel att dejta trots att man är öppen med läget? Har du några bra tankar på hur man bäst går vidare? Umgås med vänner, har många intressen m.m. men kommer inte loss i mina tankar.. Exet gjorde slut på ett dåligt sätt på så sätt att det inte stängdes några dörrar inför framtiden och att det var mycket känslor kvar. Inget bråk och inget drama och passade eg bra för varandra.. så hoppas bara att hon också kommer fram till det med lite distans, minimal chans kanske men hoppet du vet .. eller så blir jag kär i någon annan rätt vad det är, också minimal chans just nu  

• Anonym (Killen)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-31 17:24:13 följande:
    Jag vill absolut inte bara ha ett överläge, det handlar inte om det. Jag är faktiskt kär i honom trots alla brister och mot bättre vetande. 
    Och att ställa ultimatum, jag vet inte om det funkar. Han har redan sitt på det torra, det är ju jag som blir utan.
    Ibland fantiserar jag om att jag skulle berätta för hans fru, men för det första så har jag ingen lust att såra henne eller barnen och för det andra så är jag inte supercharmig om jag har sånna drag i mig. Visst, han kanske kommer till mig men inte "av egen maskin" utan för att någon annan valde åt honom. Och så kommer han så småningom på nytt tro att gräset är grönare någon annanstans och stoppa kuken i en annan kvinna.

Så vad jag vill, är egentligen orelevant eftersom jag har kärleksglasögon på mig och inte tänker klart. Jag VET ju vad som är rätt och riktigt, det är bara svårt att ta mig för det. Känns också bra att "bara rulla på", ses när det passar och låtsas som att frun inte finns. För JA, jag trivs i hans sällskap. Det gör jag verkligen. 
    Och så kan jag dejta lite vid sidan om och hoppas att en mer passande man trillar i mitt huvud.
    OK, jag förstår. Om du bara vill fortsätta träffa honom tills du hittar en annan så kan det ju vara ett bra upplägg för din del. Det känns bara som att du blir utnyttjad, och att du har svårt att släppa honom så att du inte kan gå vidare i livet. Hoppas det löser sig till det bästa för din del.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Killen) skrev 2024-06-03 16:01:44 följande:
    OK, jag förstår. Om du bara vill fortsätta träffa honom tills du hittar en annan så kan det ju vara ett bra upplägg för din del. Det känns bara som att du blir utnyttjad, och att du har svårt att släppa honom så att du inte kan gå vidare i livet. Hoppas det löser sig till det bästa för din del.
    Ja, jag blir utnyttjad på så sätt att han blir bekräftad av mig och jag blir dränerad av att ge och ge av mig själv.
    Jag tror inte han gör det medvetet - konsekvenstänket är inte där.  Han förstår inte hur mycket det tar på mig.

Jag tror verkligen att han tycker om mig men har lite problem med sitt eget psykiska mående och då är allt ibland så nattsvart att ingenting längre spelar någon roll. Och ibland får han ångest för att vår relation inte kommer leda någonstans och då väljer att bryta kontakten, när konsekvenserna går upp för honom.
    Så många gånger som han sagt att nu blir det inte mer, försvinner ett par veckor och så hör han av sig igen när saknaden (om det är mig eller sex eller uppmärksamheten han saknar, det vet jag faktiskt inte. Vill tro att det är mig) blir för stor. Och jag finns alltid där. 

Han säger ibland att han önskar jag ska träffa någon som inte betyder en massa strul för mig men eftersom mitt hjärta är fäst vid honom får ingen annan plats där. 

Hur som helst så sågs vi förra veckan och vi hade det verkligen fint tillsammans. Jag känner mig så tillfreds att somna i hans armar och att ta på honom, prata med honom. Och vi hörs lite varje eller nästan varje dag fortfarande men jag är hela tiden så rädd att han igen ska säga att nu blir det inte mer. 
    Den här gången kändes det dock lite annorlunda, nästan som förut igen och han försökte inte negligera det vi har mellan oss.

Nu vet jag inte hur det kommer fortsätta, visst vill jag ha honom för mig själv och det är verkligen destruktivt att fortsätta något jag vet och förstår inte har någon framtid. Men jag trivs så bra med honom, det gör jag verkligen. 
  • Anonym (Trasan)

Ojdå, önskar jag varit i din sits hellre än min .. du har ju ändå läge som verkar  okej, som sagt.. svajar helt klart men ändå bra skulle jag säga. Du har ju ett galet bra läge nu, backar du nu så kommer han börja älska dig ,, men backa då länge så han verkligen saknar dig, 3-4 veckor. Han sitter ju fast så bättre läge blir det inte.. kom igen nu, ge honom en match så kanske det blir bra för dig? inte vara lätt nu, låt han inte både ha o äta kakan om du vill ditt egna bästa ..jag fattar att du tror att det är bäst att ses så snart han önskar 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-04 01:05:57 följande:

Ojdå, önskar jag varit i din sits hellre än min .. du har ju ändå läge som verkar  okej, som sagt.. svajar helt klart men ändå bra skulle jag säga. Du har ju ett galet bra läge nu, backar du nu så kommer han börja älska dig ,, men backa då länge så han verkligen saknar dig, 3-4 veckor. Han sitter ju fast så bättre läge blir det inte.. kom igen nu, ge honom en match så kanske det blir bra för dig? inte vara lätt nu, låt han inte både ha o äta kakan om du vill ditt egna bästa ..jag fattar att du tror att det är bäst att ses så snart han önskar 

Åh, jag är bara så rädd att han under den här tiden blir deprimerad igen och då ger upp helt enkelt. Eller att om jag signalerar att jag inte är på då också tappar intresset. Jag tror inte han är en kämpe direkt. 
    Nu nalkas ju också semestrar så chansen att ses kommer ändå inte finnas. 
    Jag vill inte vara i mitt läge, det kanske verkar lätt men det är så svårt. Önskar det fanns en manual.
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Hh) skrev 2024-06-03 21:24:38 följande:
    Ja, jag blir utnyttjad på så sätt att han blir bekräftad av mig och jag blir dränerad av att ge och ge av mig själv.
    Jag tror inte han gör det medvetet - konsekvenstänket är inte där.  Han förstår inte hur mycket det tar på mig.

Jag tror verkligen att han tycker om mig men har lite problem med sitt eget psykiska mående och då är allt ibland så nattsvart att ingenting längre spelar någon roll. Och ibland får han ångest för att vår relation inte kommer leda någonstans och då väljer att bryta kontakten, när konsekvenserna går upp för honom.
    Så många gånger som han sagt att nu blir det inte mer, försvinner ett par veckor och så hör han av sig igen när saknaden (om det är mig eller sex eller uppmärksamheten han saknar, det vet jag faktiskt inte. Vill tro att det är mig) blir för stor. Och jag finns alltid där. 

Han säger ibland att han önskar jag ska träffa någon som inte betyder en massa strul för mig men eftersom mitt hjärta är fäst vid honom får ingen annan plats där. 

Hur som helst så sågs vi förra veckan och vi hade det verkligen fint tillsammans. Jag känner mig så tillfreds att somna i hans armar och att ta på honom, prata med honom. Och vi hörs lite varje eller nästan varje dag fortfarande men jag är hela tiden så rädd att han igen ska säga att nu blir det inte mer. 
    Den här gången kändes det dock lite annorlunda, nästan som förut igen och han försökte inte negligera det vi har mellan oss.

Nu vet jag inte hur det kommer fortsätta, visst vill jag ha honom för mig själv och det är verkligen destruktivt att fortsätta något jag vet och förstår inte har någon framtid. Men jag trivs så bra med honom, det gör jag verkligen. 
    Det största problemet är att du investerar tid och energi på ett förhållande som du vet är dömt att misslyckas, istället för att söka efter ett nytt och bättre. Varje natt du tillbringar med denna kille är en natt du kunde investera i ett bättre förhållande som håller för framtiden. Risken att du blir sårad är väldigt stor.

Du verkar även vara medberoende av hans psykiska problem, även det kommer äta upp dig inuti i längden. 
Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?