• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

• Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (V)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-27 20:08:24 följande:
    Min hörde av sig och vill ses. Och dum som jag är så har jag sagt ja till det. En viss risk finns fortfarande att han kommer ställa in - det har hänt förr. Som vanligt ligger han på och frågar varje eller varannan dag om jag fortfarande vill. Det är samma mönster som tidigare och sen ställer han in en timme efter att jag för 10e gången bekräftat att jag fortfarande är på. 
    Tyvärr är ju det här bara ett sätt att förhala för mig att gå vidare och jag kommer känna mig på topp när vi ses men lika fort hamna i avgrunden igen. 
    Det som är positivt är att ju mer van jag blir så gråter jag lite mindre för varje gång. 
    Men det är ju ett helt sjukt beteende från min sida, snacka om självskadebeteende. Så det jag kan säga till dig, gör det inte om ditt ex hör av sig. Det är fasen inte värt det och det enda det leder till är förlorad tid och brist på självaktning.
    Ibland tänker jag att det är tur att jag inte börjat med droger eller liknande eftersom jag har ett tydligt beroendebeteende. 

Men angående det här att spela oberörd, det är precis så jag har gjort hela mitt liv och så råkade jag träffa någon som jag vågade visa mig svag för och så blev det inte så bra. Jag kanske är en man egentligen?

Hur går tindrandet för dig?
    Varför har du slutat uppdatera din egen tråd? 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (V) skrev 2024-06-04 12:47:13 följande:
    Varför har du slutat uppdatera din egen tråd? 
    Hon hoppas väl på bättre svar här för uppenbarligen vill hon inte lyssna på någon annan än den där karln och dansa efter hans pipa. Stackaren som mår så dåligt klart han måste få utnyttja henne när det passar han bra.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Mm) skrev 2024-06-04 14:03:22 följande:
    Hon hoppas väl på bättre svar här för uppenbarligen vill hon inte lyssna på någon annan än den där karln och dansa efter hans pipa. Stackaren som mår så dåligt klart han måste få utnyttja henne när det passar han bra.
    Absolut inte. Men jag tycker den tråden är pinsam, ni har ledsnat på att svara i den och det var verkligen inte meningen att kapa den här tråden. Jag gick in i den här tråden för att säga ts att jag tycker det är ok att dejta trots att man nyss blivit singel om man är ärlig inför de man dejtar. 

Jag har fått mängder av bra svar, tips och råd i den tråden men jag följer ju inget. Jag beter mig som en fullkomlig idiot och jag kan inte tillföra mer än att ja, jag håller med om det ni säger men av någon idiotisk anledning så gör jag inte som ni råder mig trots att jag förstår att det är det enda rätta! Jag jobbar dit, det är bättre men jag är inte där än.
  • Anonym (Hh)

Förhoppningsvis kanske ts är klokare än jag och inte trillar dit och att i alla fall han tar till sig råd. 
    För jag skulle alla gånger råda någon annan att lämna det förflutna bakom sig. Ett ex är ett ex.

• Anonym (Trasan)

Det är ju något som gör att man inte kan låta bli att trilla dit, tror både jag och många andra hade gjort som du. Tänker att man ändå innerst inne hoppas på att något ska hända som gör att man kan få ihop det igen. Det är lätt att säga till andra. Min ingång var ju just hur man får tillbaka sitt ex, eller störst chans då.. så jag vill ju hamna mer i ditt läge än mitt.. 

• Python
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-03 08:44:58 följande:

Som det känns nu hade jag förmodligen tagit tillbaka mitt ex då, eller låtit mig bli förförd. Tror inte jag hade kunnat styra av det tyvärr om det nu skulle ske i ett tidigt skede.. Sannolikheten att just det sker är rätt låg skulle jag säga, men visst är det ett tänkbart scenario som i så fall skulle drabba dejten och mig själv. Tycker du det är fel att dejta trots att man är öppen med läget? Har du några bra tankar på hur man bäst går vidare? Umgås med vänner, har många intressen m.m. men kommer inte loss i mina tankar.. Exet gjorde slut på ett dåligt sätt på så sätt att det inte stängdes några dörrar inför framtiden och att det var mycket känslor kvar. Inget bråk och inget drama och passade eg bra för varandra.. så hoppas bara att hon också kommer fram till det med lite distans, minimal chans kanske men hoppet du vet .. eller så blir jag kär i någon annan rätt vad det är, också minimal chans just nu  

Är det inte bättre, att av just den anledningen, vara helt själv i sisådär 1 år då? Jag fick alltid upp stora röda flaggor på snubbar som "nyss blivit singel" av dom orsakerna du beskriver. Ni är inte stabila, vet inte vart ni står emotionellt.. Ena dagen vill ni gå på dejt, andra dagen pratar ni om exet. Kk's i all ära, men innerst inne vill alla hitta kärleken. 
  • Python

Det är ju inte farligt att vara själv. Allt det jobbiga du känner nu kommer sakta men säkert kännas enklare. Tycker bara inte det är sunt att blanda in massa tredje parter och göra den här soppan ännu värre

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-04 22:13:48 följande:

Det är ju något som gör att man inte kan låta bli att trilla dit, tror både jag och många andra hade gjort som du. Tänker att man ändå innerst inne hoppas på att något ska hända som gör att man kan få ihop det igen. Det är lätt att säga till andra. Min ingång var ju just hur man får tillbaka sitt ex, eller störst chans då.. så jag vill ju hamna mer i ditt läge än mitt.. 

Jag menar det verkligen när jag säger att gör inte som jag. En chans möjligen men du måste ha öppna ögon om möjligheten till försoning dyker upp. Att sitta fast i ett av- och påförhållande hindrar dig bara att gå vidare och jag önskar verkligen att jag inte hade fallit i fällan. Det hade besparat mig mycket tid och tårar. Försök att tänka att hoppet är ute, så länge hoppet är kvar är det omöjligt att få ro. 

Förnedra dig inte, självaktning är mer värt än att få tillbaka ditt ex. 
  • Anonym (Trasan)

Nej helt klart är det så att jag inte är stabil just nu, och inte så mottaglig heller för de riktiga känslorna. Försöker väl bara distrahera mig på något vis för att släppa den värsta sorgen med att det sket sig, det maler bara på i huvudet och svårt att tänka "rätt" även om man vet hur man ska göra .. Fick inget bra eller tydligt (tillräckligt) avslut då det var tveksamheter om hon ville avsluta, kunde kanske bli vi i framtid igen men inte just nu m.m. Tror hon gjorde slut delvis p.g.a. den anledningen du beskriver som "röda flaggor". I mitt fall var det hon som inte var klar med det förflutna, hon kunde inte släppa sitt ex (hon blev dumpad).. 

• Python
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-05 08:26:06 följande:

Nej helt klart är det så att jag inte är stabil just nu, och inte så mottaglig heller för de riktiga känslorna. Försöker väl bara distrahera mig på något vis för att släppa den värsta sorgen med att det sket sig, det maler bara på i huvudet och svårt att tänka "rätt" även om man vet hur man ska göra .. Fick inget bra eller tydligt (tillräckligt) avslut då det var tveksamheter om hon ville avsluta, kunde kanske bli vi i framtid igen men inte just nu m.m. Tror hon gjorde slut delvis p.g.a. den anledningen du beskriver som "röda flaggor". I mitt fall var det hon som inte var klar med det förflutna, hon kunde inte släppa sitt ex (hon blev dumpad).. 

Aj fan.. Ja men du har väl svaret lite din egen mening där.. Vill du verkligen ha en tjej som inte 110% är din? Utan som velar och vacklar och har sig? 
Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?