• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

• Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Hh)

Det är mycket värre än en till tjej. En fru 🙄 så det är ju verkligen inget att ens hoppas att vi ska kunna lösa det här eftersom han inte är att lita på i ett förhållande. Och jag försöker på intet vis stjäla honom från hans fru, jag vill bara att han är ärlig mot mig, han kan inte både ha kakan och äta den. Han får dumpa en av oss "för gott" helt enkelt. 

Att inte piffa sig för mycket passar mig bra, jag är som allra snyggast när jag är casual i tights/vardagsklänning och lite "ostyrig" i håret. 
    Jag har verkligen försökt vara neutral i mitt sätt när vi ses men då tolkar han det som att jag är sur när jag egentligen mest av allt är osäker eller ledsen. 
    Vi ska i alla fall ses i helgen och det ser jag fram emot :)

Och skulle jag nu råka träffa någon på vägen så är ju det lika bra. Då kan jag se tillbaka på den här tiden och tänka att det var roligt att vara så där himlastormande kär för första gången men att var sak har sin tid. 

Har du haft din date?

Anonym (Trasan) skrev 2024-05-30 14:23:28 följande:

Risk finns alltid om att han eller du träffar någon annan på vägen, men då får det vara så.. vad var det för fler personer som var involverade, en tjej till med i bilden eller? 

Sen klär du inte upp dig och piffar för mycket när ni ses, det får inte se ut som att du anstränger dig för hans del.. svårast i ditt läge (och mitt) är att vara avslappnad när ni ses kanske. Du får inte vara rädd för om du säger rätt eller fel saker etc. Försök vara så oberörd det bara går att vara, gärna kall men såklart inte otrevlig.. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Dumpad här med) skrev 2024-05-30 14:55:01 följande:

Har pendlat mellan saknad och ilska men nu börjar det äntligen kännas rätt bra igen men är inte redo att dejta på långa vägar . Har tyvärr nån sorts sjuk längtan efter att han ska höra sv sig igen bara för att få bevisat att han ångrar sig och saknar mig trots att jag vet att vi inte passar ihop (komplicerad sits här också av olika skäl). Det som stör mig mest är att han har en så tydlig av och påknapp när det kommer till känslor. Det känns så knäckande för självkänslan att jag verkar ha betytt så lite, men det är väl bara att tugga i sig och gå vidare.

Hoppas det löser sig bra för er med tiden!

Starkt av dig att kunna säga nej när han ville ses!
    Jag förstår precis det där med känslan att det verkade så lätt för dem. Det var inte lätt för mig och jag hade köpt uppbrottet mycket bättre om han visat några känslor alls, inte bara stängt av. Kände mig bortkastad.
    Jag är övertygad om att det var ett försvar från hans sida men jag har tyvärr inte den av- och påknappen utan allt kändes på en gång och jag fixade inte det. 

Hoppas det löser sig för dig med 🤗
  • Anonym (Trasan)

Känner oxå igen det där med att man tycker sitt ex ser avslappnat och oberört ut, det är bara att inse att man är i underläge i början.. 
    ojdå, förstår komplikationen och förklarar ju till läge lite mer Hh. Du kanske kan få loss honom från förhållandet om du vill men tror inte du kan lita på hans känslor oavsett i det läget.. bra att du sätter ultimatum, förklarar ju varför han ställer in på kort varsel oxå. pendlar säkert mellan samvete o risktagande så nog inte att han avstår från dig eg. 

Hade min dejt idag, det gick fint med själva dejten och gav mig både mersmak och lite bättre självförtroende igen så glad jag gjorde det. Hon föll mig tyvärr inte i smaken dock så ska stänga ner just den dejten ☺️ Men nu fattar jag att det går att komma vidare, det får ta sin tid bara och finns ju en hel del singlar som tur är. Grymt bra karaktär av dig som just blev dumpad att tacka nej till att ses .. hade jag nog inte klarat själv. Kände mig heller inte redo för dejt idag eg men hjälper mig mycket att komma vidare från mitt ex .. 

• Anonym (Killen)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-29 12:35:25 följande:
    Jo, det är det som har hänt. 
    När vi började träffas var det på hans initiativ och mest jag som svarade på bla hans meddelanden. Med tiden så löstes det upp bättre och vi kan väl säga att fördelningen blev 60/40 att starta konversationen istället för 90/10. När han sen dumpade mig blev det åt andra hållet istället och jag har verkligen inte betett mig charmigt.
    När vi sen fick kontakt igen (till och från i flera månader nu) försökte jag först vara lika delaktig men intresset från honom var svalt (jag vet varför och det har egentligen inte med mig att göra men påverkar mig ändå).
    Sen tog jag beslutet att inte höra av mig mer, jag talade om för honom att vi inte kunde fortsätta om han inte var ärlig och sen hördes vi inte på ett par månader. Jag var helt säker på att that was it. Sen hörde HAN av sig och har fortsatt hålla kontakten. Det går en eller att par veckor mellan och sen hör han av sig igen. Så uppenbarligen funkar det bättre att göra så här. Saknar kon i båset osv. Av praktiska skäl är det svårt för oss att ses förutom nu då när han vill det och det passar resten av livet för oss båda. Och faktiskt så är det han som får göra en liten uppoffring den här gången, så det ska bli spännande att se hur det går. 

Jag har inte skickat ett enda inledande meddelande eller startat en konversation sen vi började höras igen. Jag svarar alltid när han hör av sig, tyvärr. Borde strunta i det, blocka honom men det passar liksom inte min person. 

Det är jättesvårt, jag vet ju att det inte kommer något bra av det här. Det är därför jag med största självförtroende kan säga till TS att fall inte i samma fälla som jag. Det är inte värt det. 
    Du vet innerst inne vad som är bäst för dig. Förstår precis att man inte ser sin egen situation objektivt,

Vad skulle du egentligen önska, att han kommer tillbaka till dig för gott eller vill du bara få honom "på kroken" för att känna ett överläge?

Vill du verkligen pressa honom så säg att du dejtar en annan kille just nu så att han måste berätta vad han egentligen vill, så att du kan välja. Säg att du och den andra killen haft ett par magiska dagar/nätter tillsammans, då att du måste veta att han är seriös om du ska släppa det för honom.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Killen) skrev 2024-05-31 14:59:05 följande:
    Du vet innerst inne vad som är bäst för dig. Förstår precis att man inte ser sin egen situation objektivt,

Vad skulle du egentligen önska, att han kommer tillbaka till dig för gott eller vill du bara få honom "på kroken" för att känna ett överläge?

Vill du verkligen pressa honom så säg att du dejtar en annan kille just nu så att han måste berätta vad han egentligen vill, så att du kan välja. Säg att du och den andra killen haft ett par magiska dagar/nätter tillsammans, då att du måste veta att han är seriös om du ska släppa det för honom.
    Jag vill absolut inte bara ha ett överläge, det handlar inte om det. Jag är faktiskt kär i honom trots alla brister och mot bättre vetande. 
    Och att ställa ultimatum, jag vet inte om det funkar. Han har redan sitt på det torra, det är ju jag som blir utan.
    Ibland fantiserar jag om att jag skulle berätta för hans fru, men för det första så har jag ingen lust att såra henne eller barnen och för det andra så är jag inte supercharmig om jag har sånna drag i mig. Visst, han kanske kommer till mig men inte "av egen maskin" utan för att någon annan valde åt honom. Och så kommer han så småningom på nytt tro att gräset är grönare någon annanstans och stoppa kuken i en annan kvinna.

Så vad jag vill, är egentligen orelevant eftersom jag har kärleksglasögon på mig och inte tänker klart. Jag VET ju vad som är rätt och riktigt, det är bara svårt att ta mig för det. Känns också bra att "bara rulla på", ses när det passar och låtsas som att frun inte finns. För JA, jag trivs i hans sällskap. Det gör jag verkligen. 
    Och så kan jag dejta lite vid sidan om och hoppas att en mer passande man trillar i mitt huvud.
  • Anonym (Trasan)

Jobbigt läge helt klart men låter ändå som du har ett skapligt läge om du vågar chansa och vara lite uthållig.. den som sitter i sämst läge här är ju hans fru. Respekt om du även inkluderar henne i detta, det gör du kanske redan.. Skulle du väl lyckas rycka loss honom riskerar ni få en extremt sårad fd fru på köpet, samt många bittra vänner. Hmm, sen är du kär oxå dessutom. förmodligen hade jag gjort som du, velat ses och ha sex mm.. men det är ju helt fel som du själv fattar för alla parter i detta. Du är ju den som riskerar minst av er involverade som jag ser på det, så du kan ju eg bara köra på med din plan.. och som du säger försöka bli kär på annat håll, men det blir du ju inte så länge hoppet finns på annat håll. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-05-31 20:10:56 följande:

Jobbigt läge helt klart men låter ändå som du har ett skapligt läge om du vågar chansa och vara lite uthållig.. den som sitter i sämst läge här är ju hans fru. Respekt om du även inkluderar henne i detta, det gör du kanske redan.. Skulle du väl lyckas rycka loss honom riskerar ni få en extremt sårad fd fru på köpet, samt många bittra vänner. Hmm, sen är du kär oxå dessutom. förmodligen hade jag gjort som du, velat ses och ha sex mm.. men det är ju helt fel som du själv fattar för alla parter i detta. Du är ju den som riskerar minst av er involverade som jag ser på det, så du kan ju eg bara köra på med din plan.. och som du säger försöka bli kär på annat håll, men det blir du ju inte så länge hoppet finns på annat håll. 

Vi har inget gemensamt så vi har inga gemensamma vänner. Jag vet vad hon heter men inget mer. 
    Han kommer inte lämna henne, det fanns en tid då han nog faktiskt tänkte det men han har tänkt om och vill inte ge upp det liv han har. Så det enda rätta är klippa allt och gå vidare. Så det är bara jag som slösar tid dessvärre. 
  • Anonym (Trasan)

Såklart svårt att sätta mig in i ert men du är ju ändå ju ändå kär om jag förstått dig rätt, och han verkar ju inte vara direkt bestämd heller men har kanske mer att offra än dig. Varför tror du han vill fortsätta att träffa dig, har det pågått länge detta eller? Om jag tolkar dig rätt vill du eg bli tillsammans med honom (trots att du inte tycker ni har något gemensamt)? men har insett att det inte kommer att ske. Usch, kanske svårare än jag tänker mig men som du beskriver det klipper han ju inte med dig ..

• Python

Du gör ingen någon tjänst genom att dejta när du inte vill det. Inte sjysst mot den du dejtar eller mot dig själv. Var ensam ett tag och landa i dina känslor. 

• Anonym (Trasan)

Förstår vad du menar och håller oxå med dig, skulle sagt samma sak till någon annan som var i mitt läge. Vill bara ta ett steg bort rent känslomässigt från mitt ex. Svårt att säga om det hjälper men som det känns nu skulle jag ändå säga det, det skingrar tankarna så man kan fokusera på något annat lite. Jag kör med öppna kort oxå och var öppen med läget, senaste dejten ville ses ändå och hade själv lite strul med sig in.. tycker inte det är något fel med det eg, det är ganska skönt oxå att prata med någon annan än ens vänner ibland. Skulle man råka bli kär eller om attraktion råkar uppstå så är det ju ännu bättre 😊

Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?