Anonym (Killen) skrev 2024-05-31 14:59:05 följande:
Du vet innerst inne vad som är bäst för dig. Förstår precis att man inte ser sin egen situation objektivt,
Vad skulle du egentligen önska, att han kommer tillbaka till dig för gott eller vill du bara få honom "på kroken" för att känna ett överläge?
Vill du verkligen pressa honom så säg att du dejtar en annan kille just nu så att han måste berätta vad han egentligen vill, så att du kan välja. Säg att du och den andra killen haft ett par magiska dagar/nätter tillsammans, då att du måste veta att han är seriös om du ska släppa det för honom.
Jag vill absolut inte bara ha ett överläge, det handlar inte om det. Jag är faktiskt kär i honom trots alla brister och mot bättre vetande.
Och att ställa ultimatum, jag vet inte om det funkar. Han har redan sitt på det torra, det är ju jag som blir utan.
Ibland fantiserar jag om att jag skulle berätta för hans fru, men för det första så har jag ingen lust att såra henne eller barnen och för det andra så är jag inte supercharmig om jag har sånna drag i mig. Visst, han kanske kommer till mig men inte "av egen maskin" utan för att någon annan valde åt honom. Och så kommer han så småningom på nytt tro att gräset är grönare någon annanstans och stoppa kuken i en annan kvinna.
Så vad jag vill, är egentligen orelevant eftersom jag har kärleksglasögon på mig och inte tänker klart. Jag VET ju vad som är rätt och riktigt, det är bara svårt att ta mig för det. Känns också bra att "bara rulla på", ses när det passar och låtsas som att frun inte finns. För JA, jag trivs i hans sällskap. Det gör jag verkligen.
Och så kan jag dejta lite vid sidan om och hoppas att en mer passande man trillar i mitt huvud.