• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

• Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Trasan)

Nej precis, det vill man ju inte .. ska bara anstränga mig med att stänga ner det sista hoppet, fatta att det är slut liksom. Eftersom jag inte fattat det ännu så hoppas jag felaktigt på att hon ska få rätt på sitt, och sen vilja tillbaka .. vet jag kan skratta åt detta om ett år eller så, det är något med tankarna jag har svårt att styra här. Normalt brukar jag ha en förmåga att kunna gå vidare och släppa men denna gången jobbigare än vanligt .. 
    Tack för era fina svar och att ni försöker hjälpa, det hjälper så ni vet.. fint skriver av dig oxå Hh. Jag lyssnar och försöker ta in 🙌

• Anonym (Nala)

Jag är kvinna,  möjligt att män är annorlunda.
    Jag personligen skulle inte gå ut på Tinder eller liknande direkt efter att en relation tagit slut, och jag ville ha tillbaka personen ifråga.
    Risken är stor att man blir riktigt deppig och nere, eftersom man fortfarande jämför alla med sitt ex som man helst vill vara med. 
    Och även om det såklart inte är fel av dig,  så kan det uppfattas som att du lättvindigt går vidare utan att bry dig, om ditt ex får reda på att du är aktiv där.
    Jag skulle slicka mina sår och fokusera på annat jag är intresserad av ett tag framöver.
    OM jag träffar någon IRL jag klickar med under den perioden så är det ok,  men med Tinder etc förefaller det ofta så att man antingen vill ha bekräftelse, eller så blir man uppgiven när ingen verkar kunna ersätta den personen man fortfarande är kär i. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-06 01:03:39 följande:

Nej precis, det vill man ju inte .. ska bara anstränga mig med att stänga ner det sista hoppet, fatta att det är slut liksom. Eftersom jag inte fattat det ännu så hoppas jag felaktigt på att hon ska få rätt på sitt, och sen vilja tillbaka .. vet jag kan skratta åt detta om ett år eller så, det är något med tankarna jag har svårt att styra här. Normalt brukar jag ha en förmåga att kunna gå vidare och släppa men denna gången jobbigare än vanligt .. 
    Tack för era fina svar och att ni försöker hjälpa, det hjälper så ni vet.. fint skriver av dig oxå Hh. Jag lyssnar och försöker ta in 🙌

Ja, hoppas du kan skratta åt det så småningom. Jag är i det stadiet nu när jag skäms och bara tycker det är pinsamt att jag kunde få/fortfarande har så starka känslor trots att jag var och är medveten om alla svårigheter. 
    Jag önskar dig verkligen all glädje och lycka framöver. 
  • Anonym (Trasan)

Mm känner igen mig i det också att man nästan skäms över hur det blivit och hur man känner, känner väl sig lite misslyckad antar jag och kompisarna har ju hört och sagt samma ramsa flera gånger redan.. men vi vet ju alla att tiden löser det mesta, blir man kär igen så kommer man snabbt att glömma och gå vidare.. så sitter man väl med nya bekymmer istället 😂

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-06 12:35:37 följande:

Mm känner igen mig i det också att man nästan skäms över hur det blivit och hur man känner, känner väl sig lite misslyckad antar jag och kompisarna har ju hört och sagt samma ramsa flera gånger redan.. men vi vet ju alla att tiden löser det mesta, blir man kär igen så kommer man snabbt att glömma och gå vidare.. så sitter man väl med nya bekymmer istället 😂

Tyvärr kan ju tiden inte börja göra sitt innan man faktiskt tar sig för att släppa taget. Visst, hoppet blir lite mindre för varje dag men det är en lång väg att vandra. 
    För mig är det värsta att inte veta om det var sista gången eller ej. Var det sista gången  hade jag velat göra annorlunda, säga andra saker, kramat hårdare. 
    För jag är verkligen helt okej med att det inte blir mer, det känns som att det inte är min sak att bestämma (om det blir mer alltså, jag borde sätta ner foten och faktiskt bestämma att det är sista gången). Det jobbigaste är att inte veta. Att inte med säkerhet veta gör att hoppet lever kvar. 
  • Anonym (Trasan)

Tror du måste vara den som tvingar bort dig själv mot din vilja i ditt fall, sjukt jobbigt läge o hade knappt kunnat göra det själv. Han har ju det bästa av två världar nu och kan säkert leva med det i många år om det skulle vara så, bara det inte kommer fram något. Låter ju inte direkt som sista gången. Det sista lilla hoppet för dig är att han ska bryta med sin fru? Det kan ju ske om du vågar chansa och om du är uthållig.. risken är ju stor att du blir den stora förloraren bara 😏

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-06 19:59:33 följande:

Tror du måste vara den som tvingar bort dig själv mot din vilja i ditt fall, sjukt jobbigt läge o hade knappt kunnat göra det själv. Han har ju det bästa av två världar nu och kan säkert leva med det i många år om det skulle vara så, bara det inte kommer fram något. Låter ju inte direkt som sista gången. Det sista lilla hoppet för dig är att han ska bryta med sin fru? Det kan ju ske om du vågar chansa och om du är uthållig.. risken är ju stor att du blir den stora förloraren bara 😏

Det kommer 100% bli jag som förlorar eftersom han heller aldrig kommer att gå att lita på OM han nu skulle lämna frun. 

Just nu hoppas jag att någon annan mer lämplig kandidat ska trilla i huvudet på mig (troligt scenario).
    Och lite hoppas jag att vi ska kunna fortsätta träffas och ha det fint tillsammans till denna ännu okända nya kärlek ska dyka upp och då kan vi bara gå vidare utan att göra någon annan ledsen. Vara ett fint minne liksom.
  • Grabben76

Kan du genomföra det så låter det som en fin plan, lite vacker oxå på nåt vis. Sen kan man älska mer än en person, det svåra är kanske att bli kär i någon bara. Det problemet har ju jag oxå :) Hade en ganska bra dejt idag men märker svårt att ta in det, hon ville ses igen iaf så kanske kan ge det en chans till.. men gav ändå lite hopp på nåt vis, men åkte därifrån med tankarna på det vanliga:) 

• Anonym (Hh)
    Grabben76 skrev 2024-06-06 20:51:02 följande:

Kan du genomföra det så låter det som en fin plan, lite vacker oxå på nåt vis. Sen kan man älska mer än en person, det svåra är kanske att bli kär i någon bara. Det problemet har ju jag oxå :) Hade en ganska bra dejt idag men märker svårt att ta in det, hon ville ses igen iaf så kanske kan ge det en chans till.. men gav ändå lite hopp på nåt vis, men åkte därifrån med tankarna på det vanliga:) 

Se henne igen! Många gånger växer ju kärleken fram. Ge det en chans!
  • Anonym (Trasan)

Jo men tänkte det oxå. Oavsett så avleder det lite så ändå bra, och hon vet läget oxå ganska skapligt iaf. 

Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?