Anonym (Frida) skrev 2024-05-12 00:35:38 följande:
Jag har aldrig påstått att vi ska lyssna på henne, jag föredrar att man ignorerar hennes beteende så att vi inte betingar det.
Hon reagerar på positiva och negativa reaktioner. Men jag skulle nog vilja påstå att hon reagerar mest på negativa reaktioner. hon får mer bränsle av det.
Som jag tidigare har nämt, jag ser en sjuk tjej. Tycker lite synd om henne. Det är vi vuxna som förstör Greta.
Jag är mindre bekymrad över Greta faktiskt, jag är mer orolig över våra politiker som håller på att förstöra våran välfärd. Personer som stöttar Greta är miljömuppar själva.
Varför stör du dig så på Greta? Kan inte du också se att det är vi vuxna som triggar igång Greta?
Hon sprider hat, det stör jag mig på. Sprider judehat och polariserar.
Sedan är det synd om henne som blivit hjärntvättad av sina föräldrar som inte låtit henne får vara en vanlig tjej som hänger med sina kompisar, kollar på Youtube-klipp och tramsar och flamsar med sina kompisar som de flesta gör i tonåren.
Det vilar ett stort ansvar på hennes föräldrar. Barn ska få vara barn, inte bli någon s sändebud som framför extrema åsikter.