• Anonym (Ge upp!)

Greta?

Har vi inte fått nog av den människan? Det började med protester och tal och nu med upprepade arresteringar och åtal.
    Ju mindre uppmärksamhet hon får ju mer skit sätter hon sig i.
    Vem skulle stötta henne i detta vansinne?
    Seriös - nä, inte alls

• Svar på tråden Greta?
  • Dr Nail

Hon är bäst av alla på att engagera unga. Dessutom, vem/vad är bättre än Greta på att representera Sverie i världen? Hon ÄR Sverige. I mångas ögon är hon verklighetens Pippi Långstrump, men sina busiga flätor och sin uppnäsa. 

Att grisen tog Greta, det är inte bra för vår image. Free!

• Anonym (Sommar)
    Anonym skrev 2024-05-11 23:47:34 följande:
    Då föreslår jag att du inte får nog utan istället ger henne en massa uppmärksamhet, så skrivs det nog inte mer om henne.
    Ja, du menar precis så som en handfull kvinnor gjort med KD här på FL i många år nu?
  • Anonym (Tjej-Hitler)
    Dr Nail skrev 2024-05-12 08:01:51 följande:

Hon är bäst av alla på att engagera unga. Dessutom, vem/vad är bättre än Greta på att representera Sverie i världen? Hon ÄR Sverige. I mångas ögon är hon verklighetens Pippi Långstrump, men sina busiga flätor och sin uppnäsa. 

Att grisen tog Greta, det är inte bra för vår image. Free!

Gillar din ironi. Hon är en liten tjock tjej-Hitler som sprider konspirationsteorier om judar.

Hon kostar samhället stora summor pengar.
  • Lönnsirap

Jag tycker man gör såväl Greta Thunberg som alla andra en björntjänst genom att vifta bort vår demokrati och rätten att protestera och allmänt hänvisa till att hon borde kunna uppföra sig. 

Likaså gör man världen en annan björntjänst om man tittar på henne som en "räddare i nöden" som per automatik alltid har rätt.

Precis som alla andra människor väljer hon själv vad hon lägger sin tid på utifrån vad hon tycker är viktigt. Precis som hon naturligtvis ibland väljer sätt som man själv inte skulle valt, eller där polisen ingriper. 

1989 kunde jag inte föreställa mig att jag skulle behöva påminna vuxna människor om demokrati, och om att folk faktiskt tycker olika.

• Anonym (Ge upp!)
    Lönnsirap skrev 2024-05-12 14:43:51 följande:

Jag tycker man gör såväl Greta Thunberg som alla andra en björntjänst genom att vifta bort vår demokrati och rätten att protestera och allmänt hänvisa till att hon borde kunna uppföra sig. 

Likaså gör man världen en annan björntjänst om man tittar på henne som en "räddare i nöden" som per automatik alltid har rätt.

Precis som alla andra människor väljer hon själv vad hon lägger sin tid på utifrån vad hon tycker är viktigt. Precis som hon naturligtvis ibland väljer sätt som man själv inte skulle valt, eller där polisen ingriper. 

1989 kunde jag inte föreställa mig att jag skulle behöva påminna vuxna människor om demokrati, och om att folk faktiskt tycker olika.

Om man väljer ett sätt där polisen tvingas ingripa - har man då valt rätt sätt?
    Tycker inte det, i mina ögon tappar man all respekt.
  • Anonym (Aa)

Jag har verkligen inget emot henne, men tror att hon mått bra av ett miljöombyte. Kanske kunde hon ställt upp i Paradise Hotel eller nåt?

• Anonym (Sommar)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-12 17:17:37 följande:

Jag har verkligen inget emot henne, men tror att hon mått bra av ett miljöombyte. Kanske kunde hon ställt upp i Paradise Hotel eller nåt?

Där kan hon sitta i baren och strejka för att dom använder sugrör av plast i drinkarna utomlands. Jag hade nog sett ett par avsnitt då.
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Sommar) skrev 2024-05-12 17:21:52 följande:
    Där kan hon sitta i baren och strejka för att dom använder sugrör av plast i drinkarna utomlands. Jag hade nog sett ett par avsnitt då.
    Vem vet, hon kanske släppt löst totalt.
  • Dr Nail

Så sjukt obehagligt oxå med alla som driver med henne pga hon är akustisk. Så som de aldrig skulle våga irl

• Anonym (Sommar)
    Dr Nail skrev 2024-05-12 17:32:02 följande:

Så sjukt obehagligt oxå med alla som driver med henne pga hon är akustisk. Så som de aldrig skulle våga irl

Jag släpper akustisk och går på sakfrågan.. Så nu när hon är vuxen och myndig, så tycker du att hon ska ha specialbehandling för att hon är autistisk?
Svar på tråden Greta?