• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Båten

Hej alla,
    Hoppar in här med. Hållit mig borta från familjeliv lite då mensen varit oregelbunden och vi har varit osäkra på BIM, enligt appen ska det vara den 12 men kan lika gärna vara idag eller tidigare. Så idag tog jag ett testa tidigt med clearblue. (Tog ett för 2 dagar sen också då jag alltid börjar testa tidigt då vi är osäkra på BIM, det var i alla fall negativt). Men testet jag tog nu på morgonen ser så konstigt ut. Nedre delen av rutan är det ett rakt streck som sedan slingrar sig till höger. Får vänta 2 dagar till och ta ett nytt men känns super konstigt och undrar om någon varit med om detta innan? Jag har tidigare alltid bara fått blankt eller ett rakt streck på testa tidigt. Aldrig så här. Hoppet lever högt nu i alla fall. (Bilden blev stående av någon anledning )

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
  • Snorkfrökenhär
    Båten skrev 2024-06-06 08:35:27 följande:

Hej alla,
    Hoppar in här med. Hållit mig borta från familjeliv lite då mensen varit oregelbunden och vi har varit osäkra på BIM, enligt appen ska det vara den 12 men kan lika gärna vara idag eller tidigare. Så idag tog jag ett testa tidigt med clearblue. (Tog ett för 2 dagar sen också då jag alltid börjar testa tidigt då vi är osäkra på BIM, det var i alla fall negativt). Men testet jag tog nu på morgonen ser så konstigt ut. Nedre delen av rutan är det ett rakt streck som sedan slingrar sig till höger. Får vänta 2 dagar till och ta ett nytt men känns super konstigt och undrar om någon varit med om detta innan? Jag har tidigare alltid bara fått blankt eller ett rakt streck på testa tidigt. Aldrig så här. Hoppet lever högt nu i alla fall. (Bilden blev stående av någon anledning )

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Det ser ju skumt ut helt klart. Testa igen 😄 Har du några symtom eller nåt? 
  • Båten
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-06 17:47:00 följande:
    Det ser ju skumt ut helt klart. Testa igen 😄 Har du några symtom eller nåt? 
    Ska testa på lördag igen, har inga fler tester hemma så får köpa i morgon. Man blir så förvirrad när testerna inte följer normen🙈

Nej inga direkta symptom, lite lätt molvärk i magen men det kan ju bero på tusen andra saker, så bara att invänta lördag morgon, men hoppet ligger och gror där i alla fall🙈
  • PrettyTiedUp

God morgon allihopa!
    Vad har ni för symtom? Om ni har några :)
    Jag är på ruvardag 7 idag med en 3-dagars, det är motsvarande ÄL+10. 
    Jag känner molvärk ibland som jag aldrig gör annars, jag drömmer väääldigt mycket, konstigt och ofta mardrömsliknande och jag vaknar på nätterna. Vet inte om de två sista kan klassas som symtom men det är nytt för mig så hoppas på det :)
    Jag testade minus imorse men än är det inte kört :) 

• EFW
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-07 05:42:29 följande:

God morgon allihopa!
    Jag känner molvärk ibland som jag aldrig gör annars, jag drömmer väääldigt mycket, konstigt och ofta mardrömsliknande och jag vaknar på nätterna. Vet inte om de två sista kan klassas som symtom men det är nytt för mig så hoppas på det :)

Godmorgon,
    Är inte med på listan men ruvar också 😊 dag 4 med femdagars. Så äl+9 för mig. 

Önskar jag hade symptom, men har alltid molvärk veckan före mens och så även denna gång. Drömde att det var rosa på trosskydd i natt och viste ju att det var förtidigt för mens så kände mig chokad över att jag kanske fått en nidblödning 😂😅 Så håller tummarna att drömmen ville berätta nått för mig 😍
    När ska du testa?

• PrettyTiedUp
    EFW skrev 2024-06-07 06:28:47 följande:

Godmorgon,
    Är inte med på listan men ruvar också 😊 dag 4 med femdagars. Så äl+9 för mig. 

Önskar jag hade symptom, men har alltid molvärk veckan före mens och så även denna gång. Drömde att det var rosa på trosskydd i natt och viste ju att det var förtidigt för mens så kände mig chokad över att jag kanske fått en nidblödning 😂😅 Så håller tummarna att drömmen ville berätta nått för mig 😍
    När ska du testa?

Då ligger vi väldigt lika i tid :) 

spännande med drömmen, våra drömmar kanske vill säga oss något :)

Jag har testat enda från 1 dag innan insättning bara för att se när ovitrellen har gått ur och kunna jämföra sen :). 

Har du testat än? Jag testade tyvärr minus imorse men sist när jag var gravid (missfall) så fick jag inte plus förrän äl+14. 

• Sand13
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-07 05:42:29 följande:

God morgon allihopa!

Jag är på äl+9 idag och testade negativt nu på morgonen med ett testa tidigt test. Det är kört denna månaden också såklart. Blev bitter nu igen. Detta är vårt 19:e försök. Mer än 1,5 års försök alltså. 

Det positiva är att vi har tid till fertilitetsklinik 15 juli. Inte en enda av mannens 1 % bra spermier (fertilitetsutredning visade 99 % onormala spermier) vill befrukta mig alltså.
  • PrettyTiedUp
    Sand13 skrev 2024-06-07 06:43:50 följande:
    Jag är på äl+9 idag och testade negativt nu på morgonen med ett testa tidigt test. Det är kört denna månaden också såklart. Blev bitter nu igen. Detta är vårt 19:e försök. Mer än 1,5 års försök alltså. 

Det positiva är att vi har tid till fertilitetsklinik 15 juli. Inte en enda av mannens 1 % bra spermier (fertilitetsutredning visade 99 % onormala spermier) vill befrukta mig alltså.

Känner mig också lite nere, äl+10 idag men försöker hålla hoppet uppe, är inte alls säkert att man plussar så tidigt. Med mitt missfall plussade jag inte förrän äl+14. 

Vet hur det är att kämpa, vi gör äntligen vår första IVF nu, vad skönt att ni har en tid bokad! Då kanske du kan känna dig liiiite lugnare! Det gjorde jag, men nu under ruvningen känner jag mig superstressad. Lycka till sen :)

• EFW
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-07 06:41:26 följande:

Då ligger vi väldigt lika i tid :) 

spännande med drömmen, våra drömmar kanske vill säga oss något :)

Jag har testat enda från 1 dag innan insättning bara för att se när ovitrellen har gått ur och kunna jämföra sen :). 

Har du testat än? Jag testade tyvärr minus imorse men sist när jag var gravid (missfall) så fick jag inte plus förrän äl+14. 

Sist försökte jag testa ut ovitrellen men fick fortfarande positivt 12 dagar efter med vanliga test från bandyplan och då började man ju hoppas på att det var bebis hcg, men så var det ju tyvärr inte 😊

Så denna gången har jag inte testat alls ännu 😅 Tänkte testa på uträknad bim, äl+14/15 som är ons/tor nästa vecka. Men som det känns nu blir jag väldigt nervös när jag tänker på känslan av negativt, så får se hur jag gör 😂

Ja kul att vi är så lika! Håller tummarna nu 😍🤞
  • Anonym (BIM10/6)

Hej!

Hoppar in i er tråd då jag tror jag håller på att bli galen 😊 tog ett clearblue testa tidigt imorse, har BIM på måndag.
    Det kom ett supersvagt streck på testet som inte direkt går att fånga på bild, gjorde ett försök och man kan kaaanske ana en skugga om bestämmer sig för det haha 😅
    Kan det verkligen vara något eller är det ett spökstreck/inbillning helt enkelt?

Svar på tråden BIM juni 2024