• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • 27186

Hej allihopa! 

BIM 16/6, har två barn sedan tidigare. 
    Plussade i januari men slutade tyvärr med en "missed abortion" vars utdrivning blev såpass tuff att jag blev akut inlagd med stor blodförlust och en infektion som heter duga pga rester som fick spolas ut. 
    Jag hade egentligen inte tänkt att bli gravid i närtid igen då det tog hårt på oss. 

Men nu sitter jag här, super-bebissugen, vet att vi hade sex kring ÄL så det finns en liten chans trots att vi inte aktivt "försökt" 

Jag har en magkänsla som säger gravid så kan inte sluta tänka på det. 
    Min son vaknade också en morgon och på tal om ingenting berättade att han hade drömt om att jag hade en bebis i magen som sprakade mig. såååååå.... återstår att se!! SkrattandeDrömmer

• Anonym (Bellan)

Gjorde insemination 31/5. BIM enligt min app 12/6.

appen säger att jag hade ägglossning 29/5 men läkaren sa att de såg tydlig ägglossning 31/5. Så BIM kan också vara 14/6.

Jag har haft små känningar i ?tjejmagen? och känsliga bröstvårtor, så jag kunde inte hålla mig från att testa nu idag på kvällen. Men negativt :( blev så himla besviken då jag haft en stark känsla av att det hade tagit sig?

Nästa insemination kan inte göras förrän i september/oktober. Vilket känns som en evighet.

Bellan BIM 12-14/6.

• Pez
    Anonym (Bellan) skrev 2024-06-09 20:29:38 följande:

Gjorde insemination 31/5. BIM enligt min app 12/6.

appen säger att jag hade ägglossning 29/5 men läkaren sa att de såg tydlig ägglossning 31/5. Så BIM kan också vara 14/6.

Jag har haft små känningar i ?tjejmagen? och känsliga bröstvårtor, så jag kunde inte hålla mig från att testa nu idag på kvällen. Men negativt :( blev så himla besviken då jag haft en stark känsla av att det hade tagit sig?

Nästa insemination kan inte göras förrän i september/oktober. Vilket känns som en evighet.

Bellan BIM 12-14/6.

Välkommen! Det är fortfarande väldigt tidigt så det behöver inte betyda att du inte är gravid, håller tummarna 😊
  • Sand13
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-08 19:15:46 följande:
    Vi har varken kvinnlig eller manlig faktor, det bara vill sig inte iaf. Men vi lyckades iaf en gång men då blev det missfall.
    Okej, vad jobbigt :(
  • Snorkfrökenhär

Hej tråden 😊 Har läst ikapp lite då jag varit off några dagar, fullt upp den här tiden på året 😅 Spännande tider för er som närmar sig BIM, jag håller tummarna för er 🤞🏻

Jag borde få ÄL vilken dag som helst. Än inte positivt utslag på ÄL-test men jag känner hur äggstockarna jobbar. Hoppas det inte drar ut på tiden och att cykeln ska bli lång den här gången! 

• Loktok

Uppdatering då BIM idag. Ingen mens men tyvärr negativt på testa tidigt. Så jag är inställd på att mensen är på G. Tempen sjunker sakta och går man på tempen så är jag lååångt ifrån mens. Den här cykeln har varit så konstig, är på cykeldag 50. Mensen får gärna komma så att jag kan känna mig lite återställd 🤣

• Gari

Jag hoppar också in!🤗

Slutade på piller efter 10+ år i slutet av april. Hade då inte mens så väldigt osäker på hur min cykel är. 

Fick dock mens förra månaden och med hjälp av clearblues ägglossningstest fick jag glad gubbe 31/5 och då tolkat det som mest troligt ägglossning 1/6 då vi också försökte. Så första försöket för oss!

Då jag bara haft en mens mellan så jag osäker på BIM men enligt min app söndag 16/6. Tänkte ta ett CB ultra tidigt antingen på torsdag eller fredag denna vecka. Vad tror ni är det för tidigt att testa? känner mig väldigt grön på detta och har låga förhoppningar men hoppas såklart 🥰

• Snorkfrökenhär
    Gari skrev 2024-06-10 20:28:15 följande:

Jag hoppar också in!🤗

Slutade på piller efter 10+ år i slutet av april. Hade då inte mens så väldigt osäker på hur min cykel är. 

Fick dock mens förra månaden och med hjälp av clearblues ägglossningstest fick jag glad gubbe 31/5 och då tolkat det som mest troligt ägglossning 1/6 då vi också försökte. Så första försöket för oss!

Då jag bara haft en mens mellan så jag osäker på BIM men enligt min app söndag 16/6. Tänkte ta ett CB ultra tidigt antingen på torsdag eller fredag denna vecka. Vad tror ni är det för tidigt att testa? känner mig väldigt grön på detta och har låga förhoppningar men hoppas såklart 🥰

Vissa plussar ju tidigt typ 10 dagar efter ÄL medan andra plussar först efter BIM, så det är ju väldigt olika. Är man väldigt nyfiken och medveten att det kan vara för tidigt att få ett korrekt svar så är det ju kul att smygtesta lite tidigare. Jag brukar börja 10 dagar efter ägglossning 😊 

Loktok skrev 2024-06-10 18:04:20 följande:

Uppdatering då BIM idag. Ingen mens men tyvärr negativt på testa tidigt. Så jag är inställd på att mensen är på G. Tempen sjunker sakta och går man på tempen så är jag lååångt ifrån mens. Den här cykeln har varit så konstig, är på cykeldag 50. Mensen får gärna komma så att jag kan känna mig lite återställd 🤣

Tänk om du ändå är gravid 😍 Du kanske testat för tidigt eller vet du precis när ÄL skedde? 
  • PrettyTiedUp

Bim igår, negativt test imorse igen. Kan vara progesteron-vagitorierna som skjuter upp mensen, annars plussar jag sent. Jag hoppas på det sista, även om jag inte har mycket hopp kvar. 

Testdag från kliniken nu på lördag den 15/6.

• Anonym (Gravid)

Jag plussade 5/6😍😍 Hade då försökt nästan ett år efter ett ma, tidigare haft missfall också.. 
    Jag håller tummarna för er alla, vet exakt hur det känns..
Svar på tråden BIM juni 2024