• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Sand13
    camomill skrev 2024-06-01 17:29:52 följande:

Kunde inte hålla mig, utan tog ett test när jag kom hem från jobbet imorse. Fick en skugga på RFSU och ett blekt streck på Babyplan. Väckte sambon och glädjetårarna sprutade. 

Jag är i chock! Vågar knappt tro på det och ska ta ett digitalt om två dagar för att bekräfta. Nu hoppas jag att ägget vill stanna och växa 🥰

//

Håller tummarna för er alla 🥰

Det gjorde du rätt i! Grattis till graviditeten! :)
  • Bunny s
    camomill skrev 2024-06-01 17:29:52 följande:

Kunde inte hålla mig, utan tog ett test när jag kom hem från jobbet imorse. Fick en skugga på RFSU och ett blekt streck på Babyplan. Väckte sambon och glädjetårarna sprutade. 

Jag är i chock! Vågar knappt tro på det och ska ta ett digitalt om två dagar för att bekräfta. Nu hoppas jag att ägget vill stanna och växa 🥰

//

Håller tummarna för er alla 🥰

Men ååh så roligt! Grattis!! 😍😍
  • Bunny s
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-01 14:43:26 följande:
    Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Är sällan jag vill vara med i såna här grupper men efter vår första IVF omgång och med en ET är jag hoppfull :). Är idag på ruvardag 1, satt in en 3-dagars så är således på motsvarande äl+4 idag. Lycka till allihopa!
    Vad spännande för er och fint att du känner hopp.
    Ser att det är 37e försöket 😔 Håller verkligen tummarna för att ni lyckas! 
  • Bunny s
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-01 12:27:57 följande:
    Hur tidigare kan man kolla?
    Jag testade alltid på BIM eller senare. 
    Har bara RFSU test-stickor hemma. 
    Jag har fått positivt 4 dagar före i alla 3 graviditeter. Det var så länge sen så jag minns tyvärr inte vilken nivå de testen mätte på! 
    Men du kan absolut testa 4 dagar före med de olika testa-tidigt-testen som mäter 5 eller 10. Vanliga mäter 25. 
    Lycka till 😊
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-31 10:56:45 följande:
    Japp, där är jag också 🙈 jag brukar ha tålamod men inte gällande detta så det är väl lite tur även om jag har lite längre cykler än normalt just nu. 

Kanske det har börjat idag för dig? Så kanske vi ägglossar samtidigt tillome 🥳
    Haha tålamod är sällsynt i barnverkstan  🤣

Jag får dock gilla läget. Dag 19 idag och inga tecken på varken test eller annat, att det ens är i närheten av att bara på G. 🙄🤨 Lite extra tråkigt när jag började med 2 olika tabletter i hopp om att äl skulle stärkas och cykeln förkortas, så blir den längre istället. 
    (Munkpeppar, inositol) 
    Tror inte de påverkat negativt utan att min hormonrubbning börjat ge sig till känna tyvärr! 

Hur går det för dig? 😊
  • Bunny s

Natten till igår så drömde jag att vi tagit kontakt med fertilitetskliniken i Uppsala. 

Min man tvingades klä av sig helt naken och lägga sig på en brits (fast vi redan utrett honom klart för många år sen och man ger ju bara ett spermaprov, ingen helkroppsundersökning 🤣).
    Såg skräck i hans blick där han låg helt näck. 
    Jag råkade gå in I fel rum på kliniken och låg i gynstolen och prata engelska med en ssk och vi försökte hitta varandra på Facebook samtidigt. 
    Så insåg jag plötsligt att läkaren måste vara i det andra rummet så jag skyndade dit. 
    När jag kom in, så såg jag att han inte åldrats 10 år som han borde gjort sen vi sist sågs, utan att han blivit runt 90 år och händerna skakade så de hoppade. 
    Blev så besviken för jag som var på dag 18 i cykeln och såå gärna hade velat titta in i äggstockarna och kolla läget 😅

(Att jag minns drömmen så bra är för att jag var i den precis när alarmet ringde)

Hade gärna kollat läget där inne alltså.
    Dag 19. Hallå? 

• Pez
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:27:00 följande:
    Haha tålamod är sällsynt i barnverkstan  🤣

Jag får dock gilla läget. Dag 19 idag och inga tecken på varken test eller annat, att det ens är i närheten av att bara på G. 🙄🤨 Lite extra tråkigt när jag började med 2 olika tabletter i hopp om att äl skulle stärkas och cykeln förkortas, så blir den längre istället. 
    (Munkpeppar, inositol) 
    Tror inte de påverkat negativt utan att min hormonrubbning börjat ge sig till känna tyvärr! 

Hur går det för dig? 😊
    Det var ju typiskt! Mina symtom på ÄL försvann i och med att vi reste iväg över helgen och ligg får vi inte till heller så just nu känns det deppigt på den fronten
  • Sand13
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:32:12 följande:

Natten till igår så drömde jag att vi tagit kontakt med fertilitetskliniken i Uppsala. 

Min man tvingades klä av sig helt naken och lägga sig på en brits (fast vi redan utrett honom klart för många år sen och man ger ju bara ett spermaprov, ingen helkroppsundersökning 🤣).
    Såg skräck i hans blick där han låg helt näck. 
    Jag råkade gå in I fel rum på kliniken och låg i gynstolen och prata engelska med en ssk och vi försökte hitta varandra på Facebook samtidigt. 
    Så insåg jag plötsligt att läkaren måste vara i det andra rummet så jag skyndade dit. 
    När jag kom in, så såg jag att han inte åldrats 10 år som han borde gjort sen vi sist sågs, utan att han blivit runt 90 år och händerna skakade så de hoppade. 
    Blev så besviken för jag som var på dag 18 i cykeln och såå gärna hade velat titta in i äggstockarna och kolla läget 😅

(Att jag minns drömmen så bra är för att jag var i den precis när alarmet ringde)

Hade gärna kollat läget där inne alltså.
    Dag 19. Hallå? 

Åh. Jag drömmer ofta att jag är gravid eller har bebis... Men det händer ju inte med min nuvarande... :/
  • Anonym (Eken)
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:24:02 följande:
    Jag har fått positivt 4 dagar före i alla 3 graviditeter. Det var så länge sen så jag minns tyvärr inte vilken nivå de testen mätte på! 
    Men du kan absolut testa 4 dagar före med de olika testa-tidigt-testen som mäter 5 eller 10. Vanliga mäter 25. 
    Lycka till 😊

Ahh betyder jag kan testa imorgon..men tror jag väntar lite till. Har röd RFSU paket, ej tidigt test. 
    Förra gången var jag lugn och väntade en vecka efter BIM men nu frågade min man om när jag kan göra test, han är nyfiken om vi har lyckats 🙂 
    spännande och tack för svaret! 

• PrettyTiedUp
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:22:28 följande:
    Vad spännande för er och fint att du känner hopp.
    Ser att det är 37e försöket 😔 Håller verkligen tummarna för att ni lyckas! 
    Tack så mycket!
Svar på tråden BIM juni 2024