• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Snorkfrökenhär
    Cattis321 skrev 2024-06-12 21:22:41 följande:

7 dagar efter ägglossning nu och tycker att jag har lite känningar i tjejmagen. Lite öm sådär. Egentligen ska det ju vara alldeles för tidigt att känna något...  // Drömmer Sjätte barnet isåfall så jag borde kanske våga lita på mig?

Verkar ju himla lovande 😄 
  • PrettyTiedUp
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-12 12:22:21 följande:
    Vad synd att första försöket inte gick men då har ni några fler försök kvar! Skönt att ni får hjälp nu, ska hålla tummarna för andra försöket i augusti☺️ Hoppas att det blir något till frysen också då! 
    Ja det är synd, men två försök kvar :). Tack! :)
  • Anonym (Morticia91)

Negativt test idag på bim -2 så försök nr 6 tog sig inte heller. Har haft molvärk de senaste dagarna så hade hoppats det var ett positivt tecken. Verkar som det beror på nått annat, kanske nya pms symptom 😂

Håller tummarna för er andra 🙂 

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Morticia91) skrev 2024-06-13 06:04:08 följande:

Negativt test idag på bim -2 så försök nr 6 tog sig inte heller. Har haft molvärk de senaste dagarna så hade hoppats det var ett positivt tecken. Verkar som det beror på nått annat, kanske nya pms symptom 😂

Håller tummarna för er andra 🙂 

Man tycker att det borde bli bebis när man uppenbarligen inte missar ÄL, men tyvärr funkar det inte så 😕

Fortfarande finns ju chansen till plus för dig, inte över förrän mensen dyker upp 😅
  • Snorkfrökenhär

Min temp var helt galet låg imorse, tog om tempen flera gånger men idag var den låg helt enkelt. Har för mig att många får en tempdipp precis innan ÄL så kanske det är pga det som tempen tvärsjunkit för mig också 😅 

Hur många dagar efter positivt ÄL-test brukar er temp stiga? Ni som tempar alltså 😊

• Juliaaaaaaaaa
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 08:16:50 följande:

Min temp var helt galet låg imorse, tog om tempen flera gånger men idag var den låg helt enkelt. Har för mig att många får en tempdipp precis innan ÄL så kanske det är pga det som tempen tvärsjunkit för mig också 😅 

Hur många dagar efter positivt ÄL-test brukar er temp stiga? Ni som tempar alltså 😊

Jag brukar få en tempdipp ibland😀 det är ju väldigt nice när man får det för då blir det ju ganska tydligt när ägglossning var. För mig brukar tempen stiga 1-3 dagar efter positivt ägglossningstest, är lite olika. Vissa cykler blir det en väldigt tydlig ökning men denna cykeln gick det vääääldigt långsamt uppåt😅 har du precis börjat tempa? 
  • Snorkfrökenhär
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-13 10:47:45 följande:
    Jag brukar få en tempdipp ibland😀 det är ju väldigt nice när man får det för då blir det ju ganska tydligt när ägglossning var. För mig brukar tempen stiga 1-3 dagar efter positivt ägglossningstest, är lite olika. Vissa cykler blir det en väldigt tydlig ökning men denna cykeln gick det vääääldigt långsamt uppåt😅 har du precis börjat tempa? 
    Vad fint att höra att det kan vara lite olika, jag har en tendens att överanslysera 🙈

Jag tempade förut under lång tid, men har haft ett långt uppehåll, säkert 1,5 år minst. Detta är första månaden jag tempar på nytt. Verkar ha högre basaltemp nu jämfört med tidigare och har regelbunden och kortare menscykel nu också. Har haft lite längre cykler och mer oregelbunden tidigare år. Så det är nästan som att börja om på nytt och lära mig på nytt hur kroppen funkar 😅  
  • Snorkfrökenhär

Tog ett ÄL-test även idag och det var också positivt, så positivt ÄL-test två dagar nu, då är det säkert negativt imorgon och så kommer väl höjningen snart 😊 

• Anonym (Morticia91)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 08:11:42 följande:
    Man tycker att det borde bli bebis när man uppenbarligen inte missar ÄL, men tyvärr funkar det inte så 😕

Fortfarande finns ju chansen till plus för dig, inte över förrän mensen dyker upp 😅
    Ja ellerhur, det borde funka näran prickar. Min mens är superegelbunden och kommer aldrig tidigt. Fick dock en mindre blödning i morse som sen helt avstannat efter att ha haft molvärk och stickningar i området ett par dagar. 🤔
    Man önskar ju att kroppen kunde sluta hitta på sånt när gravtest visar negativt 😂 man blir ju nervös.
  • Lugnoro

Jag har ställt in mig på att det kommer ta några månader till innan plus och det känns sååå bra. Då slipper jag blir så ledsen varje gång jag får mens. Vi försöker alltså, men tänker att det inte kommer ta sig nu. 

Svar på tråden BIM juni 2024