• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Anonym (planerar)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-19 09:02:18 följande:
    Jag står också och velar lite mellan att testa tidigt eller vara cool och vänta på BIM 🙈 Just nu tycker jag att det är lite spännande och roligt att testa tidigt, har aldrig förut haft känsligare gravtest hemma heller men nu har jag det så är lite extra sugen på att använda dom 😄 

Bara ÄL+5 eller +6 för mig, evig väntan 😆 Idag har jag haft stickningar i brösten, men beror nog inte på nåt annat än progesteronet, för tidigt för gravsymtom 🙈 

Min temp är så himla exakt! Haft exakt samma temp flera dagar! Men den är ju hög så jag är nöjd 😂
    Jag velar också 🙈 jag testar nog i morgon. Är då på BIM -5 😂 
  • Anonym (planerar)

Hej på er! Tänker uppdatera om mina symptom om någon kanske har samma? 🤪

Jag har jättemärkliga symptom, om dom ens är symptom? Det återstår dock att se. Men jag har känt av yrsel vid 3 tillfällen och jag får aldrig annars yrsel. 

Illamående när jag åker bil (sitta i passagerarsätet) Är dock inget nytt då jag brukar bli det, men nu senast har jag vart TVUNGEN att köra bilen själv för annars tror jag att jag hade spytt. 

Sen igår så kändes det som magen var ?varm??? Jätteskumt. Vet inte riktigt hur jag skall förklara det men den kändes som den va varm. 

Sen när jag skulle sova igår kväll vart jag jättefrusen av mig och sov med duntäcke och filt på. (Sover annars typ bara med ett lakan) 

Man kan ju hoppas att detta är en graviditet! Men kroppen kan lura en 😂😂

Har BIM 25/6 tror jag😬😬

• Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-19 14:25:07 följande:
    Jag velar också 🙈 jag testar nog i morgon. Är då på BIM -5 😂 
    Spännande, testa på 😄
    Kan ju få en positivt redan BIM -5 🙏🏻
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-19 09:02:18 följande:
    Jag står också och velar lite mellan att testa tidigt eller vara cool och vänta på BIM 🙈 Just nu tycker jag att det är lite spännande och roligt att testa tidigt, har aldrig förut haft känsligare gravtest hemma heller men nu har jag det så är lite extra sugen på att använda dom 😄 

Bara ÄL+5 eller +6 för mig, evig väntan 😆 Idag har jag haft stickningar i brösten, men beror nog inte på nåt annat än progesteronet, för tidigt för gravsymtom 🙈 

Min temp är så himla exakt! Haft exakt samma temp flera dagar! Men den är ju hög så jag är nöjd 😂
    Just stickningar i brösten var ett symtom som jag aaaaldrig känner annars. Känner aldrig nått i mina bröst, om jag inte varit gravid eller ammat ☺️ jag kände kanske lite redan äl +6 men det var så lite så skrev aldrig upp det.

Men ja det är lurigt för progesteron kan ju ge ju en massa symtom också. Min temp klättrade uppåt hela tiden, gör din det också? 
  • Pez

Tack ni som grattat! Jag följer er med spänning här!

Idag ÄL + 16 och ännu ingen blödning. Känner helt ärligt inte mycket symtom alls 🤷 men jag antar att det kan vara så också. 

• Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-06-19 18:55:44 följande:
    Just stickningar i brösten var ett symtom som jag aaaaldrig känner annars. Känner aldrig nått i mina bröst, om jag inte varit gravid eller ammat ☺️ jag kände kanske lite redan äl +6 men det var så lite så skrev aldrig upp det.

Men ja det är lurigt för progesteron kan ju ge ju en massa symtom också. Min temp klättrade uppåt hela tiden, gör din det också? 
    Jag känner de flesta cykler lite molvärk, drag eller stickningar kring livmodern, kan känna av brösten också ibland så jag tar inte det som något gravsymtom än, då måste det öka upp i styrka och vara närmare BIM innan jag törs hoppas på nåt 😅🙏🏻 Men väntar spänt och håller tummarna.

Ja min temp har klättrat lite från ÄL fram till nu. Senaste två dagarna har den varit exakt likadan, vore ju helt otroligt om jag även imorgon vaknar och har 36.86 i temp 😆

Klart du kan lita på att du är gravid, jag har som sagt aldrig haft symtom mer än utebliven mens när jag varit gravid. Först runt v 6-7 har jag känt av brösten lite 😊
  • Anonym (planerar)

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

• Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 05:33:36 följande:

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

Men så jobbigt med illamåendet? kanske är för tidigt att testa än? märklig med så kraftigt illamående men kanske det är nåt på gång, hoppas inte magsjuka då 🙈
  • Anonym (planerar)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-20 10:28:51 följande:
    Men så jobbigt med illamåendet? kanske är för tidigt att testa än? märklig med så kraftigt illamående men kanske det är nåt på gång, hoppas inte magsjuka då 🙈
    Ja jättejobbigt! Jag va sååå nära på å sjukanmäla mig på jobbet för trodde verkligen jag skulle spy på vägen dit eller på jobbet. Men nu är det som bortblåst 😂 fattar ingenting 
  • snowplay970

Igår plussade jag! Blev så chockad då jag hade förväntat mig att det skulle ta längre tid eftersom jag hunnit bli lite äldre (42). Har haft turen att snabbt blivit gravid tidigare (har två barn med exman) men trodde det skulle ha slagit av på takten. Nu får man bara hoppas att vi är på rätt sida missfallsstatistiken så jag håller mig försiktigt optimistisk fram till efter vecka 12.

Men kul är det iallafall, och omvälvande! Läskigt att välja att skaffa barn med en ny tycker jag. Och förändringen det innebär i livet 40+. Men den är välkomnad, det lilla som flyttat in. Hjärta Lycka till alla som väntar! 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
Svar på tråden BIM juni 2024