• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Juliaaaaaaaaa
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 13:27:01 följande:
    Vad fint att höra att det kan vara lite olika, jag har en tendens att överanslysera 🙈

Jag tempade förut under lång tid, men har haft ett långt uppehåll, säkert 1,5 år minst. Detta är första månaden jag tempar på nytt. Verkar ha högre basaltemp nu jämfört med tidigare och har regelbunden och kortare menscykel nu också. Har haft lite längre cykler och mer oregelbunden tidigare år. Så det är nästan som att börja om på nytt och lära mig på nytt hur kroppen funkar 😅  
    Haha det har jag också!😅

Vad bra att den har blivit mer regelbunden!☺️ jag har inte tempat så länge så håller också på att lära mig hur kroppen fungerar!😀
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-13 20:17:52 följande:

Jag har ställt in mig på att det kommer ta några månader till innan plus och det känns sååå bra. Då slipper jag blir så ledsen varje gång jag får mens. Vi försöker alltså, men tänker att det inte kommer ta sig nu. 

Såå bra att göra det! Min man sa det till mig idag, att jag borde tänka så. Men det är så svårt, man vill ju så gärna att det ska bli direkt!😂 men jag ska också försöka att tänka så från och med nu😁
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Morticia91) skrev 2024-06-13 14:40:07 följande:
    Ja ellerhur, det borde funka näran prickar. Min mens är superegelbunden och kommer aldrig tidigt. Fick dock en mindre blödning i morse som sen helt avstannat efter att ha haft molvärk och stickningar i området ett par dagar. 🤔
    Man önskar ju att kroppen kunde sluta hitta på sånt när gravtest visar negativt 😂 man blir ju nervös.
    Fan vad taskigt om kroppen bara luras med dig, låter ju väldigt spännande det där 🙏🏻😄 
  • Snorkfrökenhär

Tror också det är bra att ha ett mindset att det kan ta några månader att bli gravid utan att det är det minsta konstigt alls. Man är ju ivrig förstås 😅 

Då vi har två barn försöker jag ha i tanken att detta blir en bonus om det lyckas, är så glad och tacksam över de barn jag har 💕 Men längtan efter en sista bebis ligger ju ändå och pyr!

• Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-13 22:44:40 följande:
    Såå bra att göra det! Min man sa det till mig idag, att jag borde tänka så. Men det är så svårt, man vill ju så gärna att det ska bli direkt!😂 men jag ska också försöka att tänka så från och med nu😁
    Jag tyckte också det var svårt, men nu känns det bra. Om det inte tar sig inom några månader kommer jag dock bli ledsen, men det får jag ta då. Nu slipper jag blir ledsen varje månad i alla fall. Du och jag har ju lyckats förut, så vi kommer nog lyckas igen! 🙂 Om man kollar på statistik så tar det i snitt ganska många gånger innan det tar sig också 🤔🙂
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 23:43:28 följande:

Tror också det är bra att ha ett mindset att det kan ta några månader att bli gravid utan att det är det minsta konstigt alls. Man är ju ivrig förstås 😅 

Då vi har två barn försöker jag ha i tanken att detta blir en bonus om det lyckas, är så glad och tacksam över de barn jag har 💕 Men längtan efter en sista bebis ligger ju ändå och pyr!

Förstår det! Hur gammal är du om jag får fråga? 
  • Anonym (planerar)

Hej på er! 

Jag hoppar in här om det är okej! Jag är lite osäker på hur jag skall räkna när jag har BIM.
    Jag har testat med digitala ägglossningstest denna gång. Fick glad gubbe den 10/6. När kan jag börja ta graviditetstest då? När hade ni startat? 

Kämpa på alla :)

• Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-14 19:05:43 följande:

Hej på er! 

Jag hoppar in här om det är okej! Jag är lite osäker på hur jag skall räkna när jag har BIM.
    Jag har testat med digitala ägglossningstest denna gång. Fick glad gubbe den 10/6. När kan jag börja ta graviditetstest då? När hade ni startat? 

Kämpa på alla :)

Jag har bim två veckor och någon dag efter ägglossningstestet är positivt. Vet inte om alla har så dock. Om du har som mig är BIM runt 26/6. Om du inte har tålamod kan du då testa från 20/6 med testa ultratidigt-test. 
  • Anonym (planerar)
    Lugnoro skrev 2024-06-14 19:25:10 följande:
    Jag har bim två veckor och någon dag efter ägglossningstestet är positivt. Vet inte om alla har så dock. Om du har som mig är BIM runt 26/6. Om du inte har tålamod kan du då testa från 20/6 med testa ultratidigt-test. 
    Aah okej! Då vet ja ungefär! Då va ja inte helt ute å cykla. Tänkte jag skulle testa lördag nästa vecka då jag har noll tålamod 
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-14 19:50:33 följande:
    Aah okej! Då vet ja ungefär! Då va ja inte helt ute å cykla. Tänkte jag skulle testa lördag nästa vecka då jag har noll tålamod 
    Gör så! Vi verkar ha bim samtidigt (fick glad gubbe för några dagar sedan) och tänkte också testa i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att det går bra för oss! 
Svar på tråden BIM juni 2024