• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-18 14:04:11 följande:
    Du är ju ta mig fan helt jävla skruvad i skallen.

Finns väl för fan ingen kompromiss i att erbjuda ett alternativ som mottagare gillar.

En kompromiss innehåller alltid uppoffringar från ena eller båda parter. 

Var fan hittar din snurriga skalle någon kompromiss i att erbjuda en person som tycker om kaffe en kopp kaffe istället för en kopp the som den personen inte gillar.
    Nu bara svär och skriker du, jag slutar svara på dina inlägg.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 09:24:23 följande:
    Nu bara svär och skriker du, jag slutar svara på dina inlägg.
    Du tycker alltså att det är märkligt om folk reagerar på ett ditt korkade inlägg.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-19 09:51:45 följande:
    Du tycker alltså att det är märkligt om folk reagerar på ett ditt korkade inlägg.
    Folk har rätt att reagera hur de vill. Men när de börjar svära och skrika och vara oförskämda istället för att argumentera sakligt så omöjliggör det ett vettigt meningsutbyte. Att kalla en annans inlägg för "korkade" stoppar upp flödet i samtalet.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 10:15:12 följande:
    Folk har rätt att reagera hur de vill. Men när de börjar svära och skrika och vara oförskämda istället för att argumentera sakligt så omöjliggör det ett vettigt meningsutbyte. Att kalla en annans inlägg för "korkade" stoppar upp flödet i samtalet.
    Nu har folk haft ett väldigt tålamod och mycket sakligt förklarat hur dumt ditt exempel var. När du då fortsätter med samma dumhet så är det rätt självklar att folk reagerar. Personligen.tycker jag att ditt resonemang runt samtycke och ditt urbota korkade resonemang runt the eller kaffe var bland det dummaste jag läst på länge. Om du inte själv inte inser hur korkat ditt tillägg var finns det knappast något att ha ett meningsutbyte om. 
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-19 10:23:44 följande:
    Nu har folk haft ett väldigt tålamod och mycket sakligt förklarat hur dumt ditt exempel var. När du då fortsätter med samma dumhet så är det rätt självklar att folk reagerar. Personligen.tycker jag att ditt resonemang runt samtycke och ditt urbota korkade resonemang runt the eller kaffe var bland det dummaste jag läst på länge. Om du inte själv inte inser hur korkat ditt tillägg var finns det knappast något att ha ett meningsutbyte om. 
    ....dumt...dumhet...urbota korkade...dummaste...korkat...

I rest my case.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 10:27:18 följande:
    ....dumt...dumhet...urbota korkade...dummaste...korkat...

I rest my case.
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 10:15:12 följande:

Ditt inlägg var på samma nivå som att påstå att jorden är platt att då inte förvänta sig att folk reagerar är inte helt begåvat. Att sedan med en dåres envishet fortsätt att hävda någon som är på samma nivå som att jorden är platt väcker självklart starkare reaktioner. Det borde du förstå. 
  • Anonym (Tjejen)

Som sagt, ingen idé att lägga mer energi på dumt och ja, även otrevligt folk. T ex att ords definition skulle ha så många nyanser att betydelsen ändras. Jo tjena. Hade jag velat förklara för barn så hade jag blivit lärare.

Tycker det är beundransvärt att många har beskrivit utförligt och väl trots det men så är det ju det här med gränser, dom är bra att ha.

• New  Dawn
    Anonym (BB) skrev 2024-08-19 07:21:10 följande:
    Nu svarade du inte på frågan, frågan var om du kallar människor i din vardag för sjukt rubbade mentalt om de inte håller med dig i diskussioner. Jag tror inte du gör det faktiskt.  
    Jag menade inte att Tom var rubbad. 
    Det var lite dåligt formulerar, men nu har jag ju förklarat. Det var det BETEENET, dvs att ha sex när man har middagsgäster, som är sjukt rubbat. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-19 06:55:53 följande:
    Det mesta eller i alla fall mycket i en relation uppfyller kriterierna för kompromiss, d.v.s. att det finns olikheter som behöver någon grad av anpassning och det finns en form av överenskommelse (behöver inte vara uttalad) i syfte att göra alla parter nöjda.

Den grundläggande principen för vad kompromiss innebär eller kan innebära finns där, men ser och känns annorlunda än när du sitter och förhandlar i möten på jobbet eller i föreningen.
    Att det inte känns som att man kompromissar betyder att man passar väldigt bra ihop.

Att privatlivets kompromisser skulle omfatta något av organisationens/politikens formalia för att räknas är bara löjligt. Formalia hör till sammanhanget, inte till den princip ordet innebär.

Kompromisslöshet (vilket är motsatsen) är ingen bra grund för någon form av relation. Därmed inte sagt att man ska kompromissa på ett sätt som får en att må dåligt. Även där man säger att "det här kompromissar jag inte om", så gör man sannolikt ändå en form av kompromiss, eftersom man då ofta tillåteter att partnern tillämpar samma princip i motsvarande omfattning..

Men det verkar som att ordet är otroligt känsligt att använda när det kommer till kärlek, för man vill inte se något annat än just kärleken (och lusten) som grund för hur man löser saker som dyker upp i ett förhållande. Men kompromisser kan finnas även där det finns lust och glädje. De är inte nödvändigtvis motsatsförhållanden.
    Det jag inte håller med dig om är dels att du tycker att alla möjliga beslut under dagen kan betraktas som kompromisser. Du gav exempel på att du behövde tvätta. Allt vi gör, är inte en kompromiss bara för att det alltid finns något annat att använda tiden till. 

Det andra jag inte håller med dig om är att du skrev att vi hade kompromissat när jag beskrev vårat oralsex. Vad har vi kompromissat om?!? Berätta det. När vi båda vill ha oralsex. Hur kan det då vara en kompromiss?

Det tredje jag inte håller med om är att du påstår att det  inte betyder något vad man känner. Du skrivet att "det inte behöver kännas som en kompromiss, men det är det". På vilja grunder då? Det är helt fel. Om jag vill suga min man , eller gå på en restaurang, och jag sedan gör dessa saker har jag så klart inte kompromissat. Saker man vill göra och sedan gör, är inga kompromisser. Det är så konstig tanke du har där. 

Det fjärde är det som gör sex speciellt. För oss är det lika viktigt att båda njuter, och det är vår vilja.
    Du skrev att ställningar som var hennes favorit är en uppoffring eller en kompromiss, jämfört med att ha sex i dina favoriter. 
    Här finns en enorm skillnad, utifrån hur jag ser sex, eftersom att jag verkligen vill ge njutning. Jag gläds, blir kåt och nöjd av att han njuter, så de aktiviteterna som han njuter av är lika viktiga. Om vårat sexliv bara fokuserade på att optimera min njutning, skulle jag bli olycklig. 
    Andra saker kan man gå med på, kompromissa om, fast man inte tycker det är så jättekul, men ändå acceptabelt. Det krävs liksom inte samma engagemang och kroppslig reaktion som sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ