• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Big dick)

Är också man i 40 års åldern i en relation som involverar småbarn. Skulle kunnat vara jag som skrev din tråd men med den skillnaden att hon vill ligga oftare än mig. Har försökt att påtala att jag inte kan ligga med henne när hon beter sig som en häxa. 

Jag har sexlust men bara inte med henne, suktar likt dig efter att få känna mig åtråvärd. I mitt förra förhållande så visade vi varandra uppskattning men här är det ensidigt. 

Gällande initiativ till sex så är det alltid jag som får börja, förstår inte varför hon ska ha så svårt för det. 

• Motherinlaw
    New Dawn skrev 2024-08-21 16:57:59 följande:
    Ja, det är väldigt märkligt att han inte uppskattar att hon lyssnar på honom och faktiskt tar initiativ. 
    Att han bara ser det genomruttet säger nog en del om relationen i stort. 
    Han menar ju såklart att han vill att hon ska ta initiativ utan att han ska behöva lotsa henne. Jag som man förstår honom där..
  • New  Dawn
    Anonym (Big dick) skrev 2024-08-21 18:06:47 följande:

Är också man i 40 års åldern i en relation som involverar småbarn. Skulle kunnat vara jag som skrev din tråd men med den skillnaden att hon vill ligga oftare än mig. Har försökt att påtala att jag inte kan ligga med henne när hon beter sig som en häxa. 

Jag har sexlust men bara inte med henne, suktar likt dig efter att få känna mig åtråvärd. I mitt förra förhållande så visade vi varandra uppskattning men här är det ensidigt. 

Gällande initiativ till sex så är det alltid jag som får börja, förstår inte varför hon ska ha så svårt för det. 

Varför vill du ha sex med en häxa? Och varför är du tillsammans med denna kvinna.
    Nu har du ju dessutom inte ha så mycket sexlust med henne. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Motherinlaw skrev 2024-08-21 18:08:31 följande:
    Han menar ju såklart att han vill att hon ska ta initiativ utan att han ska behöva lotsa henne. Jag som man förstår honom där..
    Ja, men samtidigt riskerar han ju bara att göra allt värre. Hon lär bli ännu mindre sugen, att ta initiativ, när han är så bitter, och stöter bort henne. Jag tror att det är bättre att försöka få sexet  till något bra, och kanske prata lite efter, på ett lite  mer kärleksfullt sätt 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (kvinna)
    New Dawn skrev 2024-08-21 16:54:31 följande:
    Skulle du hellre vilja att ni bara hade sex så att du njöt? 

Att man gör saker för att den andre ska njuta, när man har sex, tycker jag är fullkomligt naturligt.
    Skulle aldrig känna behov av att kompromissa för det . Sex ska ju båda njuta av tycker jag. 
    Nej, det skulle jag så klart inte. Vad jag menar är att även om man inte har sex på ett sätt som är hundra procent optimalt för en själv kan man njuta av det eftersom partnern gillar det. Det måste inte vara så att man antingen är totalt såld på att göra en sak eller ogillar det, utan det finns nyanser däremellan.
  • Anonym (kvinna)
    New Dawn skrev 2024-08-21 16:55:39 följande:
    Hur skulle du vilja att sexlivet såg ut om du inte kompromissade? 
    Det vore naturligtvis kul om vi gillade att göra exakt samma saker lika mycket. Men även om det inte är så fungerar det bra, så länge som man inte gör något som man egentligen inte vill.
  • Anonym (kvinna)
    New Dawn skrev 2024-08-21 17:15:33 följande:

Det är skrämmande så individualistiskt samhälle vi lever i! Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer vanligt och naturligt att tycka att båda ska njuta av sex, och att man var mer beredd, och hade mer lust, att engagera sig i det. 

Jag trodde särskilt att människor som gillar sex, var mer aktiva och engagerade i den andres njutning. 

Jag har inte sett att någon skrivit att man bör ha sex som man inte njuter av, men jag kanske har missat något.
  • Anonym (kvinna)
    Motherinlaw skrev 2024-08-21 18:08:31 följande:
    Men det blir ju fel hur hon än gör enligt hans resonemang.
  • New  Dawn
    Anonym (kvinna) skrev 2024-08-21 21:30:37 följande:
    Nej, det skulle jag så klart inte. Vad jag menar är att även om man inte har sex på ett sätt som är hundra procent optimalt för en själv kan man njuta av det eftersom partnern gillar det. Det måste inte vara så att man antingen är totalt såld på att göra en sak eller ogillar det, utan det finns nyanser däremellan.
    Nej precis så. Jag tycker det är helt naturligt. Sex som bara optimerar ens egen njutning hela tiden skulle inte funka. Det är ju lika viktigt att göra något den andre blir kåt av och njuter av.
    Så vad är det då du kompromissat med?
  • New  Dawn
    Anonym (kvinna) skrev 2024-08-21 21:45:54 följande:
    Jag har inte sett att någon skrivit att man bör ha sex som man inte njuter av, men jag kanske har missat något.
    Jag vet inte om du citerade rätt inlägg nu. Det jag skrev, i det inlägg du nu svarar på, handlade ju om det individualistiska synsättet, att hela tiden ha sig själv i fokus när det kommer till sex. 
    Jag förstår inte hur man kan se det som en uppoffring, eller en kompromiss, att göra så den andre blir kåt och njuter,  även om det inte innebär maximal fysisk njutning för en själv hela tiden.. Sex är ju så mycket mer. 

Jag tycker visserligen inte man ska göra något mot sin vilja, men jag vet inte varför du skriver så till mig.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ