• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Lior33
    EJT skrev 2024-08-14 18:29:35 följande:
    Ja, såklart, det har jag också hört. Är nog bara jag som tänker såhär om mig själv då alla tre ggr jag varit gravid haft exakt samma symtom. Men jag inväntar BIM så får vi se. Jag tempar också så om inte annat brukar jag också se en tempdipp innan mens. 
    Jag tempar för första gången denna månad. Ser du tempdippen dagen innan eller två dagar innan mens? Hur mycket skiljer det sig?
  • Fundersammen
    Maggan777 skrev 2024-08-14 19:43:56 följande:

Hej! Ville bara kika in här igen och hoppas att jag kan sprida lite hopp till någon som tycker att det känns hopplöst. Jag har varit utan p-piller sedan sommaren 2022 och vi har försökt få barn aktivt under mer än ett år. Jag har aldrig sett ett plus på stickan och började tappa hoppet.

Men, idag fick vi vårt efterlängtade plus. Jag kan säga att det gråtits lyckotårar många gånger under dagen. Jag hoppas jag får behålla denna graviditet. Och stort lycka till alla ni som kämpar! 

Ååååh grattis <3 <3
  • EJT
    Lior33 skrev 2024-08-14 20:18:36 följande:
    Jag tempar för första gången denna månad. Ser du tempdippen dagen innan eller två dagar innan mens? Hur mycket skiljer det sig?
    Det varierar för olika personer när tempen dippar, så du behöver nog följa din egen cykel några gånger för att veta vad som gäller för dig. 

Min börjar ofta vända lite neråt 1-2 dagar innan mens och sen dippa mer rejält ett par dagar in på mensen.
  • EJT
    Maggan777 skrev 2024-08-14 19:43:56 följande:

Hej! Ville bara kika in här igen och hoppas att jag kan sprida lite hopp till någon som tycker att det känns hopplöst. Jag har varit utan p-piller sedan sommaren 2022 och vi har försökt få barn aktivt under mer än ett år. Jag har aldrig sett ett plus på stickan och började tappa hoppet.

Men, idag fick vi vårt efterlängtade plus. Jag kan säga att det gråtits lyckotårar många gånger under dagen. Jag hoppas jag får behålla denna graviditet. Och stort lycka till alla ni som kämpar! 

Vad fantastiskt! Jättestort grattis till er! 
  • Nanathalie

Alltså så illamående just nu. Hade hyperemesis med dottern men mådde aldrig illa särskilt tidigt om jag minns rätt utan det kom nog vis 8v. Just nu mår jag piss och känner att jag kika gärna skulle kunna spy så illamående är jag och den har smugit sig på några dagar. Och med känslan av en tjock värmefilt över hela kroppen. Perfekt när det är typ 27 grader och kvalmigt redan som det är. Dessutom sura uppstötningar och rapar. Fräsch fru min man har just nu. 

Måtte detta vara graviditetssymtom. Annars får jag typ ett spel. Må illa kan jag ju göra om det är till det "bättre" dvs en bebis, annars låter jag gärna bli..

• knyttets

Här inväntas mensen. Lite spottings igår och nu på morgonen. En liten del av mig hoppas på nidblödning men den mera realistiska delen av mig inser att loppet är kört för denna cykel. Så tråkigt! Bara mensen kommer igång så hoppar jag in i septembertråden. Hoppas ni som ännu väntar har mer tur och får era plus.

• Anonym (Längtar)

Någon som tempar och håller utkik på tempen? 
    och en fråga till: ni som varit Gravida tidigare, hur tidigt har ni plussat? Jag plussade på ÄL+9 med äldsta dottern och ÄL+11 med yngsta.

• trefaldigmästareikärlek
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-15 06:44:49 följande:

Någon som tempar och håller utkik på tempen? 
    och en fråga till: ni som varit Gravida tidigare, hur tidigt har ni plussat? Jag plussade på ÄL+9 med äldsta dottern och ÄL+11 med yngsta.

Jag tempar, dock är den inte allt för tillförlitlig pga bebis som väcker mig lite då och då, samt tempar olika tider. Tycker mig dock kunna utläsa att äl skett. Lägger in min kurva 😊 Troligt på äl+7 idag 🤗
  • Anonym (Längtar)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-08-15 07:21:40 följande:
    Jag tempar, dock är den inte allt för tillförlitlig pga bebis som väcker mig lite då och då, samt tempar olika tider. Tycker mig dock kunna utläsa att äl skett. Lägger in min kurva 😊 Troligt på äl+7 idag 🤗
    spännande! har du några symptom?

Här är min! Har glömt att mäta ett antal gånger men temphöjningen kom dagen efter positiva ägglossningstester så känner mig relativt säker på att den var på CD 14 och att vi tyvärr missade att ha sex just då 😆
Svar på tråden BIM Augusti 2024