• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Fundersammen
    mothertotwo skrev 2024-08-12 13:11:10 följande:
    Jag är på dag 37 i menscykeln nu. Inga plus men helvetes menssmärta som suttit i flera veckor. Tyckte jag såg ett plus men sen som du nämnde försvann det inom avläsningstiden. Ligamentet drar det i, spänner och hugger i nedre delen av magen. Bröstvårtorna ömmar också. Brukar inte kännas så här innan mens. Man kanske bara är låghormonare denna gång om det är början tll en bebis inuti en eller i värsta fall ett spontantmissfall eller vad det kallas. Börjar också misstänka cysta. Men har inte tid till gyn förrän i Sep. 
    Min väninna har på båda sina barn varit låghormonare och 1-2 veckor efter bim testat sig hos gyn istället och fått positivt där trots att alla andra test varit negativa
  • MalinBud
    EJT skrev 2024-08-12 07:34:50 följande:
    Haha, jag vet hur det är! Vi kunde inte heller få till något riktigt försök kring ÄL denna gång, ändå hoppas jag också och går runt och inbillar mig olika symtom. Går tydligen inte att komma ifrån 😅
    Nej?det är väl en del av den här processen 🥲😅 

när har du bim?
  • MalinBud
    TrueResolution skrev 2024-08-12 10:41:40 följande:

Känner med dig!! 

då har vi nästan samma BIM, jag har beräknad mens 15/8, torsdag. Måndag idag och var negativt test imorse, både vanligt & testa tidigt (sticka).. suck. Varför håller man sig inte istället för atg bli besviken varje morgon. Hoppet börjar kännas lite kört snart. 

har liknande symptom som dig, haft molvärk sedan ägglossningen som senast veckan eskalerat lite till spänningar nästan konstant, minskad sexlust (är det ett symptom ens? Eller är det kanske en bieffekt på de enooooorma humörsvängningar man haft..?) Har SÅ dåligt humör och är irriterad eller ledsen för minsta lilla. brukar ha sjukt mycket mensfinnar innan tant röd kommer men ingenting nu, och är rysligt trött. Sover middag med ettåringen & lägger mig med henne på kvällen - ändå trött 😂🥲🤷🏼?♀️

Så spännande! Hoppas du får ditt plus snart! 
    imorse var mitt lika negativt som tidigare 🙃 

jag vet inte.. min sexlust brukar minska efter ägglossning, lagom till att sexlusten minskar brukar brösten börja ömma, men denna gång har det varit lite annorlunda? jag är så trött, men samtidigt sover jag så dåligt 😮?💨🙃 dessutom har det börja domna i höften plötsligt när jag ligger på sidan.. så har det aldrig varit förut.. så antingen ökade min vikt med typ 10kg på 3 dagar eller så är något galet med huvudet på mig hahahah.. 
  • Nanathalie
    MalinBud skrev 2024-08-12 21:57:25 följande:
    Så spännande! Hoppas du får ditt plus snart! 
    imorse var mitt lika negativt som tidigare 🙃 

jag vet inte.. min sexlust brukar minska efter ägglossning, lagom till att sexlusten minskar brukar brösten börja ömma, men denna gång har det varit lite annorlunda? jag är så trött, men samtidigt sover jag så dåligt 😮?💨🙃 dessutom har det börja domna i höften plötsligt när jag ligger på sidan.. så har det aldrig varit förut.. så antingen ökade min vikt med typ 10kg på 3 dagar eller så är något galet med huvudet på mig hahahah.. 
    Sover också helt uruselt och är jättelättväckt, kan inte somna om när jag blir väckt. Har också mycket sekret och en hel jävla del illamående.. Men, kanske helt ute och cyklar med bim så kan vara inbillning.
  • Snorkfrökenhär

Hej igen tråden, haft så fullt upp så jag har glömt kika in här men kul att se hur det går för er andra. Vi är några som väntar på BIM i veckan ser jag. 

Jag har BIM 16/8 om jag hade ÄL när jag tror jag hade det, lite lurigt den här gången och har knappt ens haft sex så jag har noll förhoppningar den här gången 😆 Men man vet ju aldrig, hoppet lever ändå 🙏🏻

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-12 22:17:37 följande:

Hej igen tråden, haft så fullt upp så jag har glömt kika in här men kul att se hur det går för er andra. Vi är några som väntar på BIM i veckan ser jag. 

Jag har BIM 16/8 om jag hade ÄL när jag tror jag hade det, lite lurigt den här gången och har knappt ens haft sex så jag har noll förhoppningar den här gången 😆 Men man vet ju aldrig, hoppet lever ändå 🙏🏻

+1 😆
  • Fundersammen
    Nanathalie skrev 2024-08-12 17:18:46 följande:
    Låter ju ändå lovande! Håller tummarna!
    Negativt idag igen -_- jag förstår inte min kropp alls, varför beter den sig helt helt annorlunda än normalt plus nid om det bara ska visa negativt T_T av alla år jag inbillat mig så har jag riktiga symptom för en gång skull och den envisas med blanka resultat 
  • Anonym (Sladdis2024)
    Fundersammen skrev 2024-08-13 06:45:41 följande:
    Negativt idag igen -_- jag förstår inte min kropp alls, varför beter den sig helt helt annorlunda än normalt plus nid om det bara ska visa negativt T_T av alla år jag inbillat mig så har jag riktiga symptom för en gång skull och den envisas med blanka resultat 
    Vilken dag är du på?
    Jag är på Bim+1 och supernegativt. 
    förstår inte riktigt .. har också symptom!
    Är det ens möjligt att få negativt och fortfarande vara gravid när man passerat Bim? Man blir så frustrerad!
  • EJT
    MalinBud skrev 2024-08-12 21:53:10 följande:
    Nej?det är väl en del av den här processen 🥲😅 

när har du bim?
    På söndag ☺️
  • TrueResolution

Ingen april-bebis här. Nu kom mensen med råge, 3 dagar före beräknat. Tänk att man blir lika besviken varje gång. 

Den här gången hade man ändå fått upp lite hopp med tanke på semestertider & att man hade säkrat upp denna månaden om ÄL inte var exakt. 

Bara att ta nya tag snart, sambon är borta när det bör vara ÄL nästa gång så hoppas hoppas hoppas det kan ändra sig på några dagar nästa månad också 🤞🏼😫

håller tummarna för er andra där ute! 

Svar på tråden BIM Augusti 2024