Fundersammen skrev 2024-08-13 16:31:27 följande:
Jag vet inte, allt verkligen riktar mot att jag är gravid men testerna ekar tomt förutom då efter avläsningstiden.. men ska prova andra test än cb och se om jag kan bli klokare
oj så udda, ni har ingen annan klinik ni kan gå till?
har du oregelbunden mens så är det ju svårare att pricka in tyvärr, men spermierna ska ju leva i 7 dagar.. när jag genomgick ivf så sa dem att det är 9-12% chans att lyckas bli gravida naturligt så man ska ju inte slå så hårt på sig själv egentligen?
med mitt nex fick jag bara höra det var mig det var fel på (av honom) men visade sig att hans simmare var så svaga att de inte orkade upp till äggen
Vilket skit hål! Ursäkta uttrycket men vilken tur att du lämnade honom. Vi har stora sjukhus området att gå till akut om det skulle vara något. Men ser inte detta som akut, för då tänker jag på smärta som man inte kan hantera. Vi har gynekologer här men dem tar oftast upp till 2000 kr och då är dem privata. Annars är det vissa vårdcentraler men det är väldigt få gynekologer här. Man har tur om man får tid inom någon vecka. Skulle kolla en knuta i slidan som nu försvunnit och det är i september, men den tiden har jag väntat på i 3 månader.
Jo det är svårt att pricka in, men med vårt första barn var vi heller inte speciellt aktiva och hade känt varandra knappt i 2 månader innan jag plussade. Sen var det en period vi var ifrån varandra, men efter en månad ihop igen så plussade jag med andra barnet. Vissa månader har jag 31 dagar, sällan att jag har mer än så men det kan hända. En gång 46 och som längst 54 men det har hänt två gånger. Någon månad har jag haft 26 dagar. Så det är riktigt svårt att veta, men vi planerar inte utan det som sker det sker liksom. Så därför tror jag att det finns en minimal chans att jag blivit det ändå, med tanken på att det inte krävts så mycket med dem andra två barnen vi gemensamt har :)