• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • JLFRFRE

Hoppar in här också! ☺️
    Vårt första försök med första barnet, jag är 33 och han 34. Hade lovat mig själv att gå in med inställningen ?händer det så händer det? för att inte stressa, och här är jag tre dagar in, medlem på familjeliv 😂 Kan inte låta bli att tänka på det! Och skönt att kunna följas åt tillsammans! ☺️ 

ÄL+2 idag, BIM 27/8

Vi har velat ha barn länge men omständigheterna har inte varit dom bästa för oss (bott utomlands, pluggat osv) och vi sa att vi skulle vänta tills efter vi gift oss, vilket vi gjorde i helgen så nu ska vi äntligen börja försöka! 🥰

• Anonym (Längtar)
    JLFRFRE skrev 2024-08-15 08:03:50 följande:

Hoppar in här också! ☺️
    Vårt första försök med första barnet, jag är 33 och han 34. Hade lovat mig själv att gå in med inställningen ?händer det så händer det? för att inte stressa, och här är jag tre dagar in, medlem på familjeliv 😂 Kan inte låta bli att tänka på det! Och skönt att kunna följas åt tillsammans! ☺️ 

ÄL+2 idag, BIM 27/8

Vi har velat ha barn länge men omständigheterna har inte varit dom bästa för oss (bott utomlands, pluggat osv) och vi sa att vi skulle vänta tills efter vi gift oss, vilket vi gjorde i helgen så nu ska vi äntligen börja försöka! 🥰

haha tror att ?händer det så händer det? inte existerar för en viss typ av människor, däribland jag själv 😂 grattis till äktenskapet! 
  • Anonym (Myggan89)
    Hej, hoppar också in här 🤗

Kort bakgrund: jag är 35 och sambo 32 år. Försöker få vårt första barn. Blev gravid på första försöket i dec 2023. Tyvärr missfall i v 10 slutet av januari. Blödde en del så gav kroppen och knoppen några månaders återhämtning. Nu är vi på fjärde försöket och jag skulle behöva lite råd!

Har BIM nån gång i augusti om jag bara kan tyda om/när ÄL sker 😂 blir inte riktigt klok. Är på dag 20 och har inte fått en tydlig ökning i temp enligt mig. Har tempat länge, minst sex månader, och brukar absolut ha höjning vid dag 20. Brukar inte använda ÄL-tester men har gjort det ändå pga desperat? 

Bifogar min kurva och ÄL-tester.

Det översta är från igår morgon, mitten från igårkväll och det längst ner från imorse.

Vad säger ni experter? Har ÄL varit eller kommer ske idag/imorgon? Gud så sent i så fall? har vanligtvis en cykel på ganska precis 30-31 dagar med luteal fas på ca 12 dagar. 

Tack för pepp och råd!!

• Anonym (Myggan89)

Jahapp, bilderna ville inte bifoga. Här kommer de igen!  

• Nanathalie

Tog ett cb testa tidigt och vet att de kan fela så vet inte vad jag ska tro egentligen men såhär ser det ut nu på morgonurin..

Någon med positiva erfarenheter? Försöker vara realistisk här och inte få upp hoppet för mycket om det nu är spök. Det kom inom 3 min från det att jag tog testet..

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-15 09:54:21 följande:

Tog ett cb testa tidigt och vet att de kan fela så vet inte vad jag ska tro egentligen men såhär ser det ut nu på morgonurin..

Någon med positiva erfarenheter? Försöker vara realistisk här och inte få upp hoppet för mycket om det nu är spök. Det kom inom 3 min från det att jag tog testet..

Så ser mina också ut, men vi får bara hålla tummarna :) 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-15 12:45:52 följande:
    Så ser mina också ut, men vi får bara hålla tummarna :) 
    Jag känner att jag nog kan släppa tanken på att det gav utslag när jag googlat mig fram till att så många fått spök på detta... hur känner du?
  • Anonym (syskonlängtan)

Grattis till alla som fått sitt efterlängtade plus och massor pepp till er som fortfarande kämpar <3

Jag och min sambo har ''försökt'' i över 1 år med att försöka få ett syskon, det ska dock sägas att vi inte trackat ägglosning/tempat alla dessa månader.

Vi fick ett efterlängtat plus i våras men fick ett konstaterat MA i maj, med upprepande misslyckade medicinska aborter fick jag till slut en skrapning i mitten av sommaren och nu är jag inne på min första mencykel efter allt som varit. Jag har i samband med det börjat tempa och även ägglossningstest. Jag är på CD 17 och verkar fortfarande inte vara nära ägglossning enligt testerna.. Vad jag vet brukar jag inte ha såhär sen ägglossning men det kan ju hända att cykeln är lite rubbad efter allt som varit..

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-15 13:52:25 följande:
    Jag känner att jag nog kan släppa tanken på att det gav utslag när jag googlat mig fram till att så många fått spök på detta... hur känner du?
    Jag litar inte helt på clearblue heller. Har fått positivt på dem förr men då har det inte varit graviditet 😅 Får vänta lite till :) 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-15 14:58:42 följande:
    Jag litar inte helt på clearblue heller. Har fått positivt på dem förr men då har det inte varit graviditet 😅 Får vänta lite till :) 
    Jag har aldrig fått utslag innan om jag inte varit gravid så blir lite besviken över detta helt ärligt..
Svar på tråden BIM Augusti 2024