• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Lior33
    JLFRFRE skrev 2024-08-18 18:38:04 följande:

Jag inväntar BIM fortfarande! Har BIM 27/8! Tänkte nog testa tidigt i veckan 🙈 Men vi får se hur jag gör! 

Ok spännande nästan samma BIM 😊
    Jag är också så sugen på att testa tidigare men blir stressad av tanken att på att försöka läsa av spökstreck så har lovat mig själv att vänta till att jag är förbi BIM.
  • Linmathi

Rosa spotting idag som jag brukar få innan mens, så troligt kommer mensen imorgon 😓
    Håller tummarna för er andra ❤️

• Anonym (Anonym 10)

Jag fick mens idag och känner att jag vill ge upp :(

• Anonym (Trean)
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Jag väntar fortfarande. 
    Lite fundersam över min äl denna månad bara. Fick inte de super tunga äl flytningarna jag vanligtvis har. Hade äl smärta i magen i tisdags men enl appen skulle äl varit nu i fredags. Om jag hade sovit utan barn i sängen hade jag Def tempat men gör inte det nu med två barn 😅
    Så vi får se om jag hade äl eller inte känner jag. 
    Om jag haft äl borde bim vara den 27/8 och som den testoman jag är kommer jag börja testa redan på fredag 😂
  • EJT
    Lior33 skrev 2024-08-17 17:07:30 följande:
    Ledsen att höra det, håller tumma för dig nästa månad! 🤞🏼

Får jag lov att fråga hur det kommer sig att du tar progesteron? Jag har trott att jag har legat lågt på det men tester denna månad har konstigt nog visat bra värden, men jag är nyfiken. Får du det utskrivet av gyn? Tog du själv reda på att du behövde tillskott eller kom det fram i samband med ivf utredning?
    Jadå, såklart du får fråga. 

Jag märkte att jag nu sedan mitt första barn haft lutelfas på mellan 8-10 dagar, till skillnad från tidigare 13-14 dagar. Jag testade därför i samråd med gynekolog mitt progresteronvärde, 7 dagar efter ÄL. Det var så pass lågt (19), att det indikerade att ägglossning inte ens skett. Men det hade den (bekräftat). Gyn resonerade så att vi provar progresterontillskott för att understödja lutealfasen. Det har hittills gått bra och jag har blivit gravid två ggr (första och andra cykeln - tyvärr missfall) med progresteron, efter att vi innan dess provat i ett år utan framgång. 

Jag sökte gyn privat, inte i samband med IVF.
  • 211010

Jag väntar också, har bim 26/8! Har ni känt av något än? Jag har inte ens en magkänsla som säger att det ska ha gått vägen 🙁
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anonym 10) skrev 2024-08-18 19:37:14 följande:

Jag fick mens idag och känner att jag vill ge upp :(

Men vad tråkigt! Hur länge har ni försökt? Skickar positiva vibbar! Hjärta
  • Emlan93

Jag inväntar fortfarande bim, 27/8. ska också försöka hålla mig att testa men känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert börja testa i veckan. Flört
  • Anonym (Längtar)

Jag! BIM är 23/8. Tror jag ska våga mig på ett test imorgon bitti 😍
  • JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-18 20:42:27 följande:
    Jag väntar också, har bim 26/8! Har ni känt av något än? Jag har inte ens en magkänsla som säger att det ska ha gått vägen 🙁

Inte känt av något ännu, och har samma som du med magkänslan. Brukar ha stark magkänsla som alltid stämmer, men i den här situationen är det helt tyst i magen 🙃 Känner varken eller. Tänker att jag ska testa tidigt och få det ur världen typ, blir nog till helgen.. 

håller tummarna för dig ????🏼

Svar på tråden BIM Augusti 2024