Eurydike skrev 2025-05-01 17:27:36 följande:
Det låter vackert med skönsjungande vårkörer! Kören jag lyssnade på sjöng så där faktiskt, men jag hade inte gjort det bättre själv 😅
Låter som en passande klädsel till Eurovision! Ska du se finalen ihop med din syster och hennes familj? 😊
Eurydike skrev 2025-05-01 17:24:16 följande:
Jag såg Snövit! Tyckte det var spännande att se den eftersom den fått så mycket kritik. Det var lite svårt att avgöra om den riktade sig till barn eller vuxna och filmen var okej men inte mer. Men jag ångrar ändå inte att jag såg den, för det är alltid mysigt att gå på bio 🍿
Ditt häxberg låter väldigt fint och jag plockar gärna fram kvasten igen och tar mig en tur dit! Nej, jag har aldrig varit där, men tycker om att se nya platser 🤩
Konstcaféet med glassdrinkar låter ju supermysigt och gott! Dit kan vi gärna gå tycker jag 🍦🍦
Harungen kan säkert ha varit en fin kärleksgåva, bara att jag och min katt hade lite olika syn på vad man ger bort. Det var ett imponerande byte, även om det var hemskt.
Aj då, lite falsksång då? Eller många som är hesa och harkliga just nu kanske. Vårtider är förkylningstider.
Förstår att du inte blev så imponerad av Snövit. De flesta av Disneys live action-remakes av de tecknade originalfilmerna har varit lite mediokra i mina ögon. Man undrar ju varför de ville laga något som inte var sönder från början, om du förstår hur jag menar. Ja, förutom dollartecknen i deras giriga ögon då förstås.
Ja, men får väl tillägga att konstcaféet i sig inte bjuder på några konstverk att beskåda. Tror dock att det finns olika konstutställningar i en byggnad borta vid Röda Sten, beläget i samma område. Jag får kolla upp detta.
Ja, man har hört lite olika historier om katter som kommer hemdragandes med döda djur. Ibland gömmer de dessa djur också, typ i ägarens skor

Lite mindre trevlig överraskning sen.