Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Då kanske du hade en mardröm eller nåt. Kanske en sorglig dröm om att du förlorat någon. Svårt att veta säkert.

Anonym (Längtar) skrev 2025-05-07 22:27:36 följande:
    Ja, alltså ska jag lyssna på ljudbok måste jag göra något samtidigt, annars slocknar jag totalt. 

Vet inte, brukar väldigt sällan komma ihåg drömmar. Ibland kan jag vakna av tex en känsla av ledsamhet eller att jag faktiskt gråter men vet absolut inte varför. 

Aldrig kollat på massagevideos etc så det vet jag inte om jag skulle kunna leva mig in i på det viset. 
  • Mayjel

Var borta på torget förut som vanligt och handlade lite glass åt mammi. 

Gick in en stund på granngården då jag kom tillbaka till mitt berg och hälsade på en jättesnäll, lugn och fin hankatt. 

Tyvärr så följde han efter mig in på min egen gård där min nära kattgranne sen flera år satt och väntade på mig. 

Hon är ca 15 år gammal och dessutom en hona. Ändå flög hon på den snälle hankatten i blint raseri och med syftet att jaga bort honom från gården.

Blev ledsen när jag bevittnade det hela. Aldrig sett eller hört en så aggressiv katt förut. Min fina goa Katja Gråter Så mysig annars och nu, med svarta ögon och helt rosenrasande,  attackerade hon en annan katt så stora hårtussar rök från de båda.

Att en katt kan bli så fruktansvärt revirhävdande?? Det slutade med att hankatten smög iväg till sin egen gård igen med svansen mellan benen och Katja följde efter på avstånd för att se att han säkert var borta. Hon vände sig också flera gånger om när jag lockade med henne tillbaka till vår gård. Jisses såna vilddjur de kan vara ibland, även honorna må jag säga.

• Mayjel
    AlexSx skrev 2025-05-10 00:09:34 följande:
    Vill du veta vad jag har gjort idag?:)
    Inte om det är nåt osmakligt. Inget trollande tack. Detta är heller ingen sextråd, bara så du vet. 
  • Mayjel
    Faile skrev 2025-05-10 00:21:41 följande:

Försökt hitta en bok jag gillar. Börjat på flertalet men avbrutit alla för de ger mig inte det jag vill ha ( hjärtekross, smut, glädje, humor, sorg etc). Slöstirrat på The Good Place istället, men jag behöver en bok ( Romantasy ) som ger mig det jag behöver. 

Du är inte mycket för dark romance-fantasy? Blev själv rekommenderad en bok skriver av nån Kathryn Ann Kingsley - Harrow Faire. Ska tydligen bjuda på en salig blandning av fantasy, mörk humor och mörk kärlek.
  • Mayjel
    Faile skrev 2025-05-10 00:35:20 följande:
    Jag vet inte riktigt vad Dark betyder. Vill inte läsa om övergrepp, våldtäkter osv om det handlar om MMC( manliga karaktären ). Det är en sak om det är förut av tidigare personer, men vill att MMC ska vara clean liksom. 
    Enligt beskrivningen så ska det handla om en kärlek som gror ur hat, alltså att två personer först är fiender vilket succesivt går över till kärlek. Kanske inte din grej då om du söker något mer "clean" i karaktärsväg. 
  • Mayjel
    Faile skrev 2025-05-10 00:57:11 följande:
    Ska kolla! Med mer clean menar jag mest en mmc som inte begår sexuella övergrepp ( det finns sådana böcker ) tack! 
    Själv finner jag det lite suspekt med hela den där idén om fiender som övergår till älskande par. Men ja, du får nog kolla upp det.
  • Mayjel
    AlexSx skrev 2025-05-10 01:04:49 följande:
    Men hallå, vad tar du mig för?
    Det handlar snarare om VEM jag tar dig för. Du påminner mycket om en annan medlem, någon som nyligen blev avstängd. En som också påstod sig vara 18 år.
  • Mayjel
    AlexSx skrev 2025-05-10 01:16:28 följande:
    Jag är 18 år och det du tror jag är är jag nog men kommer respektera dig
    Du får prata med nån annan isåfall. 18-åringar är inte min grej. Inte förfölja medlemmar i PM mer nu, ok?
  • Mayjel
    Faile skrev 2025-05-10 01:11:05 följande:
    Nej, enemy to lovers är bästa tropen så jag har inget att klaga på där. Cool
    Tror att boken handlar om två som är ovänner först men blir kära sen. Minns inte riktigt. Du får undersöka och se om det var något i din smak.
  • Mayjel

Gått omkring i skogsområdet uppe på mitt berg och kollat runt lite där. Hälsat på hönsen igen och suttit med katterna på min gård och granngården. 

Tvättat och hängt upp kläder, diskat, gjort en liten citronsmörsås till morgondagens potatis, rensat brysselkål, bakat ugnsäpplen med kanel, gjort ännu en ostomelett, duschat. 

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag