Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Hm) skrev 2025-06-02 23:55:38 följande:
    Vet inte men vattnet behöver värmas upp under ett tag gissar jag. Igår var det nästan 22 grader, mot sydväggen kändes det ännu varmare. Kollade inte på dan idag men nu är det 15 grader.

Inte lätt när suget blir för stort, jag är väl lite av en periodare när det gäller godis. 
    Aha, ja, man får väl vänta ett tag då och känna efter med tårna vid nästa strandbesök.  Då hade du ungefär lika varmt som jag här i götet. 

Ja, periodare låter bättre än att vara en fulltids-sockeroman. 
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-03 23:09:05 följande:
    Du får göra så, havsvattnet blir ju inte så varmt som en insjö.

Skrattande

Sjöar är egentligen bättre än hav. Lugnare, mysigare ich omgivet av skog och grönska som oftast. 

Har handlat åt mamma idag och varit vid hennes sida. 

Tittade på en film nyss, det amerikanska science fictiondramat Interstellar (2014).

Förvånansvärt bra och engagerande film för mig som annars inte är så mycket för rymdteman och liknande.

Blev rentav riktigt rörd och tagen av vissa scener, särskilt den där Matthew Mcconaugheys rollfigur grät och längtade efter sina framtida barn. Man satt där och riktigt led med honom 😭

• Mayjel

Träffade mamma och tog en glass. Ligger i soffan just nu och vilar.

Kollade just en trailer till den kommande tecknade filmen Zootropolis 2. Tyckte den var lite smårolig. Älskade dess föregångare men hann aldrig se den på bio så nu får man se till att inte göra samma misstag med denna film, även om den sannolikt kommer att vara snäppet sämre än originalet. Såsom det brukar vara med uppföljare. 

• Mayjel

Ärenden hos läkaren tidigt imorse. Trist med den mulna himlen och allt regn som var. Inte fått nån riktig sommarkänsla ännu, trots all grönska. 

Sitter här nu och tar det lugnt. Har hittat en trygg och säker nätsida som visar gamla Astrid Lindgren-filmer. Mysigt att ha något att titta på när vädret busar. 

• Mayjel

Kunde inte logga in här på säkert över en timme, så jag gick ut en stund och tog en kvällspromenad i mitt område. Så fint här i ljuva sommarkvällar. Grönskan sol omger en, fåglarna som sjunger för fullt. 

Sitter här på min innergård för närvarande och njuter av det sköna vädret. Med en Loka rabarber-hallon bredvid mig. Man blir fort törstig i värme.

• Mayjel

Inte gjort nåt särskilt idag, utöver torget med sällskap. Men det räcker så ibland.

Imorgon blir det West Pride-paraden med en massa folk i stan. Man får ladda batterierna lite tills dess. 

• Mayjel

Varit hos systern och firat min äldsta nevö som fyllde 13 år idag. Trevligt med lite sällskap och tårta. 

Tynnered och Frölunda imorgon med granntjejen. Liten sommarpromenad. 

• Mayjel

Promenad med grannen och sedan en snabb tripp in till Haga turiststråk och Pippis karamellbod.

Detta är inte butikens riktiga namn men den påminner mycket om godisaffären i Pippi Långstrump-serien. Trivsamt färgglad och gammeldags miljö därinne. Blev dock bara en enkel spiralklubba idag och inga krumelurpiller Solig

• Mayjel
    Anonym (Hej) skrev 2025-06-18 05:15:18 följande:

Jag ligger i min säng med mobilen och surfar runt på familjeliv och undrar varför det är så dött på forumet just nu?

Kanske för att du postade ditt inlägg i ottan tider? De flesta ligger fortfarande och nanar vid fem på morgonen. 

Idag har jag varit med kära modern på ett franskt café (Le Pain Francais) och ätit chokladmousse. Helt okej men lite väl sliskigt kanske. Uppskattade sällskap och miljö mer än sötsakerna denna gång.

Ligger just nu i soffan och tittar på den svenska komediklassikern Morrhår och ärtor (1989). Margaretha Krook är rolig som den sura och stroppiga matriarken. 

Och Sanna Ekman har en så fin gul playsuit på sig i scenen där hon hälsar på sin morbror. Jag har en nästan likadan fast i en annan färg och mönster. Skulle dock aldrig svassa omkring i en så kort byxa utan strumpbyxor under. Blir på tok för avklätt. Anständigheten framförallt. 
  • Mayjel
    Anonym (Hej) skrev 2025-06-19 03:39:01 följande:
    Det är lika dött nu.
    Av samma orsak som den jag uppgav för dig igår. Folk sover om nätterna, de allra flesta. 

Har varit hos fysioterapeut idag och sedan på cateringbutik för att hämta morgondagens midsommardessert.

Det blev en liten bakelse med sesambotten och grönt te, jordgubbskompott och flädermousse på toppen. Får hoppas att den smakar lika somrigt och fint som den låter. 

Tacksam över att denna butik säljer bakelser och inte bara hela tårtor. Då hade det blivit lite väl dyrt.
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag