Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Hej) skrev 2025-06-19 21:07:03 följande:
    Men på Flashback så är ju folk vakna på natten.
    Detta är inte Flashback. Inte samma klientel som hänger härinne.
  • Mayjel
    Anonym (Hej) skrev 2025-06-19 21:22:58 följande:
    Nä, folk är så tråkiga på Flashback. Diskuterar inget kul.
    Det är inte så mycket bättre här. 

Jag har varit på sommarbuffé idag och mötte upp mamma efteråt på en fika. Blev ganska mycket mat och sötsaker idag och till följd tror jag magen känner sig lite överarbetad. 

Gick ut på gården en snabbis nyss för en nypa frisk kvällsluft och för att hälsa på grannkatterna.
    En av dem var lite nonchig idag och pinkade rakt framför mig i en av våra rabatter häruppe. Hoppas att detta inte påverkar växtligheten där bara. Nåväl, han var åtminstone artig nog att genast täcka över sin lilla pöl. Dum men renlig liten misse Katt
  • Mayjel

Promenerat genom allén från Haga upp till Vasastan. Det är en vacker innerstad man bor i så här års. Bäst att passa på medan vädret visar sin soligaste sida.

Mumsar på lite Baileysfudge i detta nu. I midsommarhelger får man snaska lite extra tycker jag. 

• Mayjel

Inget särskilt då vädret varit så trist, regnigt och grått. Handlat lite på Ica utanför Liseberg. 

Tänkte då tillbaka på midsommarafton då man besökte Lisebergs hotell en andra gång på en trevlig sommarbuffé. Fint minne. 

Det enda negativa där var ensamheten vid ett runt litet bord. Hade känts så mycket trevligare att dela upplevelsen med någon.

Det finns ingen annan ensam person här på forumet som bor i Gbg och är runt 35-45 i ålder? En kvinna, likt en själv, som behöver komma ut på aktiviteter med lite sällskap ibland? 

• Mayjel

Inget regn idag men en rejäl blåst vilket känns ungefär lika ovälkommet. 

Väljer att ta det cool idag. Pratade med fysioterapeut idag och tydligen är det inte Trokanterit man drabbats av utan en stjärtinflammation, i musklerna runt stjärthalvorna då.

Inte den bästa starten på sommaren får man säga, med en massa övningar varje dag och inte kunna sitta upprätt nån längre tid utan att smärta uppstår. Kan visst ta månader innan tillståndet går över. 

Tänkte trösta mig med ett fint litet mellanmål nu strax. Salta kex med den gräddiga färskosten Dèlice de Bourgogne och lite kokos-passionsmarmelad på. Blir nog gott. 

Gör aldrig långa, statiska stjärtknipningar. Bara ett tips om man vill undvika muskelinflammationer i rompen. 

• Mayjel

Inget särskilt, varit på torget med sällskap till följd av trist väder. 

Sitter här nu och unnar mig lite kvällsgott. Kex med Gruyère och en god marmelad på rabarber, vitvin och vanilj. Njuter av den stillsamma kvällen. 

• Mayjel

Fika och promenad genom Hagaparken bort mot Bältespännarparken i stan. Trivsamt men återigen lite blåsigt och kallt.

Sitter just nu och tittar på mysiga och varma skärgårdsmiljöer i filmerna om Saltkråkan och dess invånare. För att frambringa en lite mer somrig stämning än den som vädergudarna, hittills, varit mycket snåla med. 

• Mayjel

Varmt hela dagen så suttit inne och druckit isvatten och ätit kall mat istället. 

Nu regnar det ute vilket ger en skön svalka från den öppna balkongdörren.

• Mayjel

Varit på café Liba vid torget och ätit en mjukglass med jordgubbssmak. Väldigt gott får jag säga. 

Kom just in från gården och behöver rådfråga lite kort kring en sak.

En av katterna som finns här använder vår, grannskapets gemensamma innergård att uträtta sina behov i. Jag har sett honom kissa i en av rabatterna och idag bajsade han i en sandlåda på lekplatsen häruppe. 

Bör man kontakta ägaren om saken eller är detta något man får räkna med och oundvikligt?

• Mayjel

Varit ute i regnet, vandrade längs Avenyn och ner mot Ica vid Liseberg. Var väl sådär. Inte världens bästa juliväder men åtminstone bättre än att isolera sig inomhus. 

Massa cupare på Heden, nu börjas det 😒 Gothia på måndag. Då får man hålla sig på avstånd och undvika milslånga köer på McDonalds. Och många ställen i övrigt också.

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag