Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Hoppas du slipper bli förföljd med ditt nya alias. Hänger du fortfarande på Flashback?Besökte Purrfect idag igen och det är nog en av de bästa smultronställen i stan just nu. Man blir helt salig med alla dessa spinnande pälsklingar omkring sig.
Måste skaffa prenumeration för en månad framåt, nu i september. Känns som att man kan behöva lite extra uppmuntran sen när höstmörkret närmar sig.
Ser att feglars är på gång igen också. Vad vill du? Pucko.
Ja, lite ljusglimtar här och där får vi hoppas på, både bildliga och bokstavliga sådana, med en skön och förlängd sommarvärme även nu i september.
Idag har jag varit ensam och tagit itu med diverse sysslor, långat kläder, gjort en fin omelettsmet till imorgon, mitt eget goda potatismos och en mörk chokladmousse som jjag smaksatt med lite Limoncello.
Blir gott sen efter maten med jordgubbar till. Ingen chokladmousse är så god som den man gör själv. Och så enkel att vispa ihop också.
Handlat lite också och sitter här på mitt berg just nu med en urdrucken Powerrade och kattkompis under bänken.
Imorgon ska jag hämta en sommarprinsesstårta (en säsongsvariant fylld med smultronsylt och hackade jordgubbar) och åka till syrran igen. Fira lite i efterskott.
Förresten, jag köpte candydruvor nere på Ica förut och ville bara rekommendera dessa, nu när vindruvssäsongen är här igen. De är röda, ligger i en liten ask på ungefär 200-250 g och de kostar 25 kr.
Dessa druvor påminner lite om söta krusbär i smaken och de är supergoda!
Ja, den var somrig och fin.
Bjöds på lite grillat också med kycklingspett och kryddig korv med hummus och fetaostsallad; jättegott. Svågern kan sin grill han.
Sitter på min gård just nu, ska snart gå in. Inga katter ute och jag känner mig lite ensam.
Varit ute hela dagen, lagom varmt idag😀