• Melerad ögonfärg

Varför klär du dig avklätt?

Jag mötte en ung tjej, typ +20 år, i morse påväg till jobbet. Hon hade en tight åtsittande tröja som dessutom var lite transparent. Min första tanke var hur jobbigt det skulle bli om jag skulle sitta i möte mittemot henne. Varför klär vi oss så? Är det för att känna oss sexiga på jobbet och isf vad fan jobbar man med då? Varför går man till jobbet och visar mer eller mindre sina bröst? Alla ska självklart klä sig som de vill men är man då öppen för att alla får reagera som de vill? Hur och varför klär du dig på arbetet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?
  • Tukt
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 16:13:34 följande:
    Fast kvinnor VILL att män kollar. Men bara män som de tycker är attraktiva, dvs cirka 15 eller 20 procent av alla män. Om det inte är dessa män som kollar blir det sexuellt övergrepp.

En kvinna som aldrig får blickar, och som aldrig blir sedd, mår inte bra. Men i praktiken händer det aldrig eftersom män är som de är.
    Och det vet du? Eller vill du det ska vara så? Men en smula konstigt att du plötsligt vill vara kvinnor till lags med tanke på vad du skrivit tidigare. Plötsligt en pleaser...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)

Något jag gillar är att ha en chef som är väldigt bekväm med hur vi är klädda. Vi får ofta t-shirts som promotar olika produkter vi säljer, men vi får klippa av dem till topp osv. och vilka byxor vi vill, eller kjol, shorts. Det är helt ok att försöka klä sig "sexigt" tom uppmuntrat pga att det är mestadels "nördiga" män som är kunder. Jag har ofta leggings och topp (klippt t-shirt). 

• Tukt
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 18:16:35 följande:
    Läser du vad jag skriver? En kvinna som aldrig får uppmärksamhet för sin sexualitet kommer inte må bra. Men eftersom de i praktiken alltid får det hamnar extremt få kvinnor i den sitsen. Och då är det lätt att sitta på ett forum och skriva att jag inte vet vad jag pratar om.
    Om kvinnor inte mår bra för att män inte glor, är det verkligen ditt eller det manliga släktets problem?
    Är det inte lite bättre att alla tar ansvar för sitt?
    TS kan exempelvis ta ansvar för de känslor som slår honom när han ser en lättklädd kvinna och inte lägga över det på kvinnorna. Du kan ta ansvar för dina känslor inför kvinnor. Och jag tar ansvar för sådant som ligger hos mig själv.
    Att plocka upp egna upplevelser och försöka göra detta till någon universell fakta med ett rätt och ett fel, är sällan bra för någon.
    Släpp och gå vidare helt enkelt. 
  • Anonym (Baileys)
    Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars) skrev 2024-09-06 14:49:50 följande:
    Hur vet en man om han är 7 eller 8/10?? Om vi säger att du har en poäng om en man är supersnygg (vilket du säkert kan ha) och män som är det är narcissistiskt medvetna om det men en 6-9 poängare borde ju bara ha en slags insikt om att han ser bra ut men inte exakt sådär.

Jag skapade en tråd om snygga kvinnor som jag anser är tiopoängare men männen som kommenterade höll inte alls med utan sågade de tjejerna totalt ..så det där med poängsystem 1-10 är väldigt flytande. 
    Nyfiken, vad heter tråden? 
  • Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)
    Anonym (Baileys) skrev 2024-09-06 21:14:59 följande:
    Nyfiken, vad heter tråden? 
    Där:

Män: Är det här en perfekt 10poängare? (familjeliv.se)

D
    e första tre jag länkade anser jag är tiopoängare och att män skulle tycka det med, men män verkar ha en helt annan uppfattning och sågade alla 3. 

Så det där med poängsystem och hur snygg någon är på en skala från 1-10 har jag svårt att ta på allvar för det är så oerhört individuellt. 
  • persikofjaril

Personligen har jag en klädkod att förhålla mig till på jobbet. Svarta byxor, svart tröja, svarta skor och en vit rock. Visserligen brukar jag ha tighta kläder, men rocken döljer ändå det mesta (ja, inte benen förstås), även om den iofs är figursydd utan att för den skull vara supertight. Till vardags brukar jag också klä mig i tighta kläder, mest jeans och tröja. 

Jag bryr mig inte så mycket om hur andra klär sig, det är ju inte min ensak. Om de nu trivs i sina kläder och känner sig fina, så är väl det jättebra? 

• Faile

Helt utanför frågeställningen men det där med poäng är ju helt meningslöst. Det funkar på bilder men inte i verkligheten. Har man karisma/glimten i ögat så blir utseende ganska irrelevant. Hur tråkigt det än låter så betyder personligheten mer än utseende. Och charmig personlighet är inte = offerkofta. 

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Melerad ögonfärg

Ha, nä, jag har ingen aning om hon var påväg till sitt jobb eller vad hon kan tänkas jobba med eller om hon bara cyklar till jobbet i tighta transparenta kläder för att sen byta om till ett blåställ. Det slog mig bara hur segt det skulle vara att samarbeta med någon professionellt när man ser brösten på den personen. Tror inte det spelar någon roll om det är en kille eller tjej. Spelar ingen roll hur pass avslappnade alla tror sig vara i tråden, strippan undantagen, men jag tror mig ha rätt att anta att ingen skulle förbli obemärkt av att en i rummet visar sina bröst. Även om det var ett slags plagg inblandat däremellan.

Dåren följer sin tro. De andra vet inte vad de ska tro och följer dåren?
  • Faile
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-06 23:29:33 följande:

Ha, nä, jag har ingen aning om hon var påväg till sitt jobb eller vad hon kan tänkas jobba med eller om hon bara cyklar till jobbet i tighta transparenta kläder för att sen byta om till ett blåställ. Det slog mig bara hur segt det skulle vara att samarbeta med någon professionellt när man ser brösten på den personen. Tror inte det spelar någon roll om det är en kille eller tjej. Spelar ingen roll hur pass avslappnade alla tror sig vara i tråden, strippan undantagen, men jag tror mig ha rätt att anta att ingen skulle förbli obemärkt av att en i rummet visar sina bröst. Även om det var ett slags plagg inblandat däremellan.

Det är väl mer en fråga om vad du vill med din frågeställning? Att hon ska täcka sig? Att kvinnor ska täcka sig, för att det blir jobbigt för dig i ett möte? 

Eller bara gilla läget, bita ihop och gå vidare? 
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?