• Melerad ögonfärg

Varför klär du dig avklätt?

Jag mötte en ung tjej, typ +20 år, i morse påväg till jobbet. Hon hade en tight åtsittande tröja som dessutom var lite transparent. Min första tanke var hur jobbigt det skulle bli om jag skulle sitta i möte mittemot henne. Varför klär vi oss så? Är det för att känna oss sexiga på jobbet och isf vad fan jobbar man med då? Varför går man till jobbet och visar mer eller mindre sina bröst? Alla ska självklart klä sig som de vill men är man då öppen för att alla får reagera som de vill? Hur och varför klär du dig på arbetet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?
  • Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)

Jag klär mig "sexigt men bekvämt" för att jag ser ut som en 12årig pojke annars. Klär jag mig vuxet ser jag ut som en 12årig pojke som lånat mammas kläder och stoppat något innanför tröjan för att låtsas ha bröst.

En kollega kallar min stil för "fjortis 2006".  Jag är född 1992 så det passar nog väldigt bra.

• Anonym (Tjejen)
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 12:47:11 följande:
    Ja, och när män som är 7/10 eller lägre tittar begår de sexuella övergrepp. Vi vet hur kvinnor fungerar.

8/10-män eller högre = flirt = härlig uppmärksamhet
    Alla andra män som gör exakt samma sak = sexuella övergrepp
    Vilka "vi" pratar du om, mans-hive mindet? Njae, dom som vågar titta är dom attraktiva så det löser sig självt. Vad jag märker iaf.

Sexuella övergrepp...det är skillnad på flin-stirrande och nån som kollar kort och respektfullt. Dom attraktiva har sociala skills så dom löser det.
  • Meddelande borttaget
  • Tukt
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 14:12:31 följande:
    De som inte är attraktiva vet att det är sexuella övergrepp om de tittar, de har lärt sig. Man måste vara snygg för att det ska definieras som flirt.
    Lösningen kan ju vara att inte titta alls, vare sig man är snygg eller ful.
  • Anonym (x)

Så ni tycker att kvinnorna ska klä sig annorlunda för att ni män inte ska glo och frestas?

• Tukt
    Anonym (x) skrev 2024-09-06 14:26:36 följande:

Så ni tycker att kvinnorna ska klä sig annorlunda för att ni män inte ska glo och frestas?

Vilka "ni"?
  • Anonym (x)
    Tukt skrev 2024-09-06 14:40:24 följande:
    Vilka "ni"?
    De som uttryckt att det är respektlöst och liknande.
  • Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 12:47:11 följande:
    Ja, och när män som är 7/10 eller lägre tittar begår de sexuella övergrepp. Vi vet hur kvinnor fungerar.

8/10-män eller högre = flirt = härlig uppmärksamhet
    Alla andra män som gör exakt samma sak = sexuella övergrepp
    Hur vet en man om han är 7 eller 8/10?? Om vi säger att du har en poäng om en man är supersnygg (vilket du säkert kan ha) och män som är det är narcissistiskt medvetna om det men en 6-9 poängare borde ju bara ha en slags insikt om att han ser bra ut men inte exakt sådär.

Jag skapade en tråd om snygga kvinnor som jag anser är tiopoängare men männen som kommenterade höll inte alls med utan sågade de tjejerna totalt ..så det där med poängsystem 1-10 är väldigt flytande. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tjejen)
    SnickarAnders skrev 2024-09-06 16:13:34 följande:
    Fast kvinnor VILL att män kollar. Men bara män som de tycker är attraktiva, dvs cirka 15 eller 20 procent av alla män. Om det inte är dessa män som kollar blir det sexuellt övergrepp.

En kvinna som aldrig får blickar, och som aldrig blir sedd, mår inte bra. Men i praktiken händer det aldrig eftersom män är som de är.
    Du kan inte dra alla över en kam. Nej, jag kan inte säga att jag vill att män ska titta på mig faktiskt. Jag skulle snarare säga att jag vill att människor överlag ska tycka att jag ser bra ut och är en person som dom tycker om att ha runt sig.

Det är mkt färre än 15-20% män som är attraktiva, för mig är det snarare 3%.
Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?