• Melerad ögonfärg

Varför klär du dig avklätt?

Jag mötte en ung tjej, typ +20 år, i morse påväg till jobbet. Hon hade en tight åtsittande tröja som dessutom var lite transparent. Min första tanke var hur jobbigt det skulle bli om jag skulle sitta i möte mittemot henne. Varför klär vi oss så? Är det för att känna oss sexiga på jobbet och isf vad fan jobbar man med då? Varför går man till jobbet och visar mer eller mindre sina bröst? Alla ska självklart klä sig som de vill men är man då öppen för att alla får reagera som de vill? Hur och varför klär du dig på arbetet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?
  • Anonym (HmJ)
    Tukt skrev 2024-09-06 20:24:46 följande:
    Om kvinnor inte mår bra för att män inte glor, är det verkligen ditt eller det manliga släktets problem?
    Är det inte lite bättre att alla tar ansvar för sitt?
    TS kan exempelvis ta ansvar för de känslor som slår honom när han ser en lättklädd kvinna och inte lägga över det på kvinnorna. Du kan ta ansvar för dina känslor inför kvinnor. Och jag tar ansvar för sådant som ligger hos mig själv.
    Att plocka upp egna upplevelser och försöka göra detta till någon universell fakta med ett rätt och ett fel, är sällan bra för någon.
    Släpp och gå vidare helt enkelt. 
    Håller med till fullo 
  • Anonym (Andra som sticker ut)

jag blev stressad av en tjej på pendeltåget i veckan. Hon hade en vedervärdig frisyr som var obehaglig att titta på. Jag tänkte verkligen på att vad jobbigt om man jobbar ihop med henne och måste titta på hennes huvud vsrje dag. 

runt ansikte och sen helrakat på ena halvan av huvudet och andra halvan av huvudet hade håret i en lång tanig tofs. Såg bara ofräscht ut alltihop. 

LiteB parallell till en del medelålders män med hockeyfrilla, ofta gärna lite halvtjocka, lite svettiga, håret hänger och hela de ser ofräscha ut. 

• Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-06 23:29:33 följande:

Ha, nä, jag har ingen aning om hon var påväg till sitt jobb eller vad hon kan tänkas jobba med eller om hon bara cyklar till jobbet i tighta transparenta kläder för att sen byta om till ett blåställ. Det slog mig bara hur segt det skulle vara att samarbeta med någon professionellt när man ser brösten på den personen. Tror inte det spelar någon roll om det är en kille eller tjej. Spelar ingen roll hur pass avslappnade alla tror sig vara i tråden, strippan undantagen, men jag tror mig ha rätt att anta att ingen skulle förbli obemärkt av att en i rummet visar sina bröst. Även om det var ett slags plagg inblandat däremellan.

Har du aldrig hört uttrycket "sex säljer"? det innefattar mer än en väldigt bokstavlig tolkning. Tex: Om kundkretsen för produkterna man säljer är (förutom julhandel då det är mer varierat) mestadels pojkar/män från 15 och upp. Nördar som gillar att måla Warhammerfigurer och sådant så hjälper det att se bra ut och ha tighta kläder. 
  • Melerad ögonfärg
    Tukt skrev 2024-09-06 20:24:46 följande:
    Om kvinnor inte mår bra för att män inte glor, är det verkligen ditt eller det manliga släktets problem?
    Är det inte lite bättre att alla tar ansvar för sitt?
    TS kan exempelvis ta ansvar för de känslor som slår honom när han ser en lättklädd kvinna och inte lägga över det på kvinnorna. Du kan ta ansvar för dina känslor inför kvinnor. Och jag tar ansvar för sådant som ligger hos mig själv.
    Att plocka upp egna upplevelser och försöka göra detta till någon universell fakta med ett rätt och ett fel, är sällan bra för någon.
    Släpp och gå vidare helt enkelt. 
    Så med ditt resonemang skulle du kunna säga vad det blir för väder framöver om vädergubben på TV presenterade vädret iförd byxor och nätbrynja. Där bröstvårtorna syntes och formen på hans chipstuttar tydligt framgick. Jag är ledsen om du tror det. 
  • Anonym (...)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-07 08:21:55 följande:
    Så med ditt resonemang skulle du kunna säga vad det blir för väder framöver om vädergubben på TV presenterade vädret iförd byxor och nätbrynja. Där bröstvårtorna syntes och formen på hans chipstuttar tydligt framgick. Jag är ledsen om du tror det. 
    för min del så går det utmärkt att kolla hur någon ser ut samtidigt som man förstår vad han säger

men ja det är väl upp till dig, då kanske du inte var så intresserad av att veta vädret trots allt

Väldigt många fler såg vädret på nyheterna (mexico) när det presenterades av:

Var en enorm skillnad i tittarsiffror.
  • Tukt
    Det skulle jag nog kunna. Men då kommer vi till det med professionalitet. Och det är en annan faktor än det som nämns i trådstarten.  
    Så bestäm vad det är du vill diskutera.
  • Anonym (Baileys)
    Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars) skrev 2024-09-07 09:09:08 följande:
    Väldigt många fler såg vädret på nyheterna (mexico) när det presenterades av:

Var en enorm skillnad i tittarsiffror.
    Vacker kvinna. Det brukar åtminstone locka den manliga publiken.
  • Anonym (Tjej)

Klär mig utifrån väder och vind helt enkelt. Om det är värmebölja blir det lättklätt men aldrig provocerande avklätt. Fattar inte vitsen med ikläda sig rollen av lättfotad på jobbet eller på ICA liksom? En axelbandslös tight top eller klänning med höga sandaletter till, fest make up osv klär jag mig i på en date med min kille. Manlig eskort = manligt beskydd i den utstyrseln? Japp. 

Anonym (Tjej) skrev 2024-09-07 12:51:28 följande:

Klär mig utifrån väder och vind helt enkelt. Om det är värmebölja blir det lättklätt men aldrig provocerande avklätt. Fattar inte vitsen med ikläda sig rollen av lättfotad på jobbet eller på ICA liksom? En axelbandslös tight top eller klänning med höga sandaletter till, fest make up osv klär jag mig i på en date med min kille. Manlig eskort = manligt beskydd i den utstyrseln? Japp. 

På väg till och från jobbet tar jag på mig en hoodie, stor luftig tröja eller oversize herrskjorta då jag åker kommunalt. Även om det är varmt. Något som hänger ner över rumpan och gör brösten mindre tydliga. Slipper rätt mycket obehag då. Stör mig inte på att bli tittad på, det är när det går ett steg till efter det. 
  • Melerad ögonfärg
    Tukt skrev 2024-09-07 09:56:11 följande:
    Det skulle jag nog kunna. Men då kommer vi till det med professionalitet. Och det är en annan faktor än det som nämns i trådstarten.  
    Så bestäm vad det är du vill diskutera.

Japp, klart jag ska hjälpa dig om det blev lite för mycket. Tänk dig att scenariot med vädergubben utspelar sig med din kollega istället. Ni befinner er i samma rum och ni ska hjälpa varandra att hitta en lösning på ett arbetsrelaterat problem. 

Tror det kvittar om kollegan har nätbrynja eller burka på sig. Det underliggande statement i sån klädsel trumfar all normal tankeverksamhet och stör koncentrationen i arbetet. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars) skrev 2024-09-07 13:29:28 följande:
    På väg till och från jobbet tar jag på mig en hoodie, stor luftig tröja eller oversize herrskjorta då jag åker kommunalt. Även om det är varmt. Något som hänger ner över rumpan och gör brösten mindre tydliga. Slipper rätt mycket obehag då. Stör mig inte på att bli tittad på, det är när det går ett steg till efter det. 
    Ja, jag förstår. Du skyddar dig och din fysiska integritet med de plaggen du bär i trängseln kommunalt. Anpassar mig inte exakt så mycket som du gör i din outfit men tänker mig för en extra gång. Blickar okej ändå för mig oxå. Trevligt med lagom uppskattning men killar som passar på om det är extra trångt är mindre nice.
  • Melerad ögonfärg

Piss att ni blir utsatta på tunelbanan och liknande. Vi får hoppas att karma tar ut sin rätt på förövarna. Önskar ni kunde slippa alla övergrepp.

• Tukt
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-07 23:50:58 följande:

Japp, klart jag ska hjälpa dig om det blev lite för mycket. Tänk dig att scenariot med vädergubben utspelar sig med din kollega istället. Ni befinner er i samma rum och ni ska hjälpa varandra att hitta en lösning på ett arbetsrelaterat problem. 

Tror det kvittar om kollegan har nätbrynja eller burka på sig. Det underliggande statement i sån klädsel trumfar all normal tankeverksamhet och stör koncentrationen i arbetet. 

Var groggen god?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-09-08 00:43:22 följande:
    Ja, jag förstår. Du skyddar dig och din fysiska integritet med de plaggen du bär i trängseln kommunalt. Anpassar mig inte exakt så mycket som du gör i din outfit men tänker mig för en extra gång. Blickar okej ändå för mig oxå. Trevligt med lagom uppskattning men killar som passar på om det är extra trångt är mindre nice.
    Sista meningen - att ha fått greppande händer på sin kropp eller att bli struken med en hand har väl hänt alla tjejer när man åker kommunalt. Är extra skönt att slippa det när man åker bil eller promenerar.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-08 13:42:27 följande:
    Sista meningen - att ha fått greppande händer på sin kropp eller att bli struken med en hand har väl hänt alla tjejer när man åker kommunalt. Är extra skönt att slippa det när man åker bil eller promenerar.
    Instämmer. Cykla, promenera eller åka bil är bäst. Vill inte vara fördomsfull men tafsandet på rumpa, rygg eller så sker mest i Athen eller i Rom i Europa för mig. Trycka på med sin body vanligt i Stockholm vid avstigning  på tunnelbanan om det är trängsel. Tillfället gör tjuven. 
  • Tobben

Jag har alltid tänkt att de som klär sig utmärkande eller på annat vis utmärker sig - t ex med grönt hår eller tatueringar i hela ansiktet - de gör det för att få uppmärksamhet. Så känner jag för det så stirrar jag, ibland bara tittar lite försiktigt och ibland tittar jag inte alls. Luften är fri!

• Anonym (Tjej)
    Tobben skrev 2024-09-08 16:56:33 följande:

Jag har alltid tänkt att de som klär sig utmärkande eller på annat vis utmärker sig - t ex med grönt hår eller tatueringar i hela ansiktet - de gör det för att få uppmärksamhet. Så känner jag för det så stirrar jag, ibland bara tittar lite försiktigt och ibland tittar jag inte alls. Luften är fri!

Helt okej av dig. Gör samma själv, kollar på tjejer och killar som utmärker sig. Vrålstirrar dock aldrig. Tycker sånt signalerar oartighet på något sätt och ogillar det själv. Om jag måltavlan. Sneglar aningen diskret som på tunnelbanor i Paris eller i Stockholm om jag ser något intresseväckande. Där har de flesta passagerare sett och upplevt det mesta, och de låter ofta konstnärliga uttryck titta fram i sin egen outfit. 
Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?