• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Nanathalie
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-17 06:42:42 följande:

Hörrni jag tror att jag har plussat. Ska testa imorgon igen.
    Testade på äl+9 tokblankt. Och nu på äl+11 och jag ser definitivt något, svårt att få det att synas lika bra på bild. (inget testa tidigt, utan ett vanligt.)

Tempen dippade rejält igår så jag tänkte att det är kört, men brösten fortsätter ömma och jag har mer flytningar än vanligt. Och så idag flög tempen upp, så jag tänkte att jag testar väl då även om jag kände att det är ju ändå kört.

Ger ju mig också hopp! Testade negativt idag senast på äl+9. Kanske kommer ett plus om 2-3 dagar..
  • Angiesmamma
    Siripiri skrev 2024-10-17 18:04:25 följande:

Köp digitalt!
    Men om du hade ÄL 5-6 så borde du ju typ ha på söndag, eller har du jätte lång lutealfas?

jag hade ÄL den 6e nämligen och har BIM imorgon, dock har jag rätt kort lutealfas 🥲 

Jaa jag har ingen digitalt hemma nu. Men får köpa, har två likadana clearblue testa tidigt och tänkte ändå testa imorgon med morgonurin och se om de blir starkare. 

jag har ingen aning, min mens cykel har vart rörig Sista tre månaderna. Enligt app skulle jag ha min äglossning mycket senare den (11 ) men testa med äl stickor som visade att jag hade äglossning den 6. har vanligtvis en cykel på ca 32 dagar. 😁
  • Siripiri
    Angiesmamma skrev 2024-10-17 19:30:15 följande:
    Jaa jag har ingen digitalt hemma nu. Men får köpa, har två likadana clearblue testa tidigt och tänkte ändå testa imorgon med morgonurin och se om de blir starkare. 

jag har ingen aning, min mens cykel har vart rörig Sista tre månaderna. Enligt app skulle jag ha min äglossning mycket senare den (11 ) men testa med äl stickor som visade att jag hade äglossning den 6. har vanligtvis en cykel på ca 32 dagar. 😁
    Ahaa ja testa morgonurinen imörn så hoppas vi på starkare plus 🤩

Jassååå men räkna med 15 dagar efter ÄL som BIM 😁 Vilken app använder du? 
  • Angiesmamma
    Siripiri skrev 2024-10-17 19:38:53 följande:
    Ahaa ja testa morgonurinen imörn så hoppas vi på starkare plus 🤩

Jassååå men räkna med 15 dagar efter ÄL som BIM 😁 Vilken app använder du? 
    Jaa hoppas hoppas!! när ska du testa eller har du redan testat denna cykel? 😄 

oh Thanks. Då räknar jag med att Bim Är den 21a då 😄👍🏼 
    jag använder både flo och p tracker 
  • Väntarpå4an
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-17 09:02:32 följande:
    Okej och vad är ökad dos? Hur mycket ska jag ta?
    Istället för en tablett tpg jag 4a. Nu har jag inte dom framför mig så kan inte läsa hur mycket mängd det blev. Gjorde dock bara det i två dagar, slutade så fort jag fick fast smiley och den kom dag 2. 
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-17 18:36:44 följande:
    ingen fara! Stod att när man fått blinkande gubbe kan man testa på eftermiddagen med, men har blinkande idag också även på efm - så tredje dagen???? har dock inte äl-sekret längre och magen ömmar, lite osäker om jag hade en snabb peak på eftermiddagen redan första dag med blinkande? 

har tyvärr inga stickor, gick in på apoteket idag men det fanns inga förutom digitala där😞 
    Så kan det ju ha varit att peaken var senare på dagen så atr det aldrig syntes på testet. Fortsätt testa tills det är en tom cirkel. Då bör ju det vart så att peaken missades. 
    Kanske "onödigt" med stickor ändå. Jag tog en sticka på eftermiddagen samma dag som jag hade fått fast smiley på cb advance och den var helt blank. Blev väldigt fundersam. Men jag tyckte jag kände av äl väldigt väl denna månaden plus tydligt sekret. Så jag litar mer på cb iaf denna gången.
  • Siripiri
    Angiesmamma skrev 2024-10-17 19:45:06 följande:
    Jaa hoppas hoppas!! när ska du testa eller har du redan testat denna cykel? 😄 

oh Thanks. Då räknar jag med att Bim Är den 21a då 😄👍🏼 
    jag använder både flo och p tracker 

Håller en tumme för dig 💪🏼Ska nog skita i att testa och vänta in mensen bara, tempen ser inte alls lovande ut och inga symptom :( inte som förra cykeln när jag blev gravid. 

Gör de 😃 aha men ändras inte BIM om du skriver tex positivt ägglossningstest? 

• Snorkfrökenhär

Hej igen tråden 😄 

Jag har ju varit med här och hade BIM i början av månaden, fick tyvärr mens då och har hållit mig lite i bakgrunden (ändå kikat in här ibland för jag har varit nyfiken på hur det gått för er andra) ☺️

Nu är min ÄL väldigt nära så det verkar som att jag kommer hinna med en till BIM under oktober 😅 Får se här närmsta dagarna men jag har lite kortare lutealfas så sker ÄL snart blir BIM typ sista dagen i oktober. 

Håller tummarna nu extra hårt för alla er som kan få plus vilken dag som helst nu, mkt spännande 🤩

• Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-17 20:00:49 följande:
    Så kan det ju ha varit att peaken var senare på dagen så atr det aldrig syntes på testet. Fortsätt testa tills det är en tom cirkel. Då bör ju det vart så att peaken missades. 
    Kanske "onödigt" med stickor ändå. Jag tog en sticka på eftermiddagen samma dag som jag hade fått fast smiley på cb advance och den var helt blank. Blev väldigt fundersam. Men jag tyckte jag kände av äl väldigt väl denna månaden plus tydligt sekret. Så jag litar mer på cb iaf denna gången.

Vad skönt att du känt av äl så tydligt denna månad, känns som ett positivt tecken redan nu för din del! 

Ja jag tänker att det kanske är för sent för stickor nu, och skulle det ta sig så är det ett onödigt köp.. Skulle det dock bli negativt test om 2v så ska jag nog köpa stickor och refill på cb för att kunna testa oftare! hade väldigt tydligt sekret denna veckan men första dagen fick jag ändå tom cirkel på cb.. vi körde Varannan dag efter mens och fem dagar i rad efter första äl-sekret, men nu när jag fortsatt står utan fast gubbe är mannen i behov av en paus - så vem vet hur det slutar denna månaden :) 

• Anonym (Lollo)
    Nanathalie skrev 2024-10-17 19:20:44 följande:
    Ger ju mig också hopp! Testade negativt idag senast på äl+9. Kanske kommer ett plus om 2-3 dagar..
    Håller tummarna för dig 😊
Svar på tråden BIM Oktober 2024