• Vardagshjälten

Skicka ett Julkort efter brytning?

Riktat till kvinnor: Hade du uppskattat att få ett vänligt Julkort från någon du nyligen har brutit med och blockerat? Föreställ dig att du fortfarande tycker om honom men omständigheterna ger förbindelsen dåliga förutsättningar.

• Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?
  • Anonym (Anna)

Om jag haft en separation som innebar att vi skiljdes som vänner , i alla fall utan något större agg mot varandra så hade jag nog inte reagerat nämnvärt. Men från en som jag blockat hade jag inte uppskattat, tvärtom , hade nog blivit skogstokig. 

• Vardagshjälten
    Anonym (A) skrev 2024-12-11 14:33:50 följande:
    Och då hjälper ett julkort, tror du?

Hade du tänkt skriva en förklaring på kortet?
    Nej det hade jag inte utan vill bara visa att jag inte är bitter mot henne och att hon gärna får ta kontakt med mig i framtiden om hon vill. Alltså en vänlig hint bara för att lätta upp efter en jobbig tid.
  • Anonym (A)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 14:37:11 följande:
    Nej det hade jag inte utan vill bara visa att jag inte är bitter mot henne och att hon gärna får ta kontakt med mig i framtiden om hon vill. Alltså en vänlig hint bara för att lätta upp efter en jobbig tid.
    Fast du är ju bitter. Du tycker ju att hon behandlat dig illa när ni bröt upp.

Varför vill du inte respektera hennes vilja att inte ha kontakt?
  • Anonym (A)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 14:29:20 följande:
    Helt fel för jag var angelägen om ett samtal för att få veta hur hon tänker och känner, alltså med hänsyn till hennes perspektiv. Många idag är alldeles för snabba med blockeringsfunktionen så fort de blir lite irriterade istället för att försöka bidra till en bättre relation. Genom en klargörande dialog lär man sig något om varandra istället för att bryta helt i onödan.
    Fast hon vill inte lära sig något mer om dig, respektera det.

Varför tror du att hon inte har insikt i ert förhållande och själv kan ta beslut om hur hon känner? Du dumförklarar ju henne när du vill ha det till att hon har missförstått dig. Att komma i efterhand och förklara dig känns ju som en efterhandskonstruktion. Varför förklarade du inte dig medan ni fortfarande var tillsammans? 
  • Anonym (Kvinna med koll)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 14:29:20 följande:
    Helt fel för jag var angelägen om ett samtal för att få veta hur hon tänker och känner, alltså med hänsyn till hennes perspektiv.
    Hur hon tänker och känner är att hon inte vill ha kontakt med dig. Det är därför hon har blockerat dig. Det vet du, även om du inte vill respektera det.
    En relation är till sin natur ömsesidig, och från hennes sida finns ingen önskan om en relation. Alltså har ni ingen relation.
  • Agda90

Antingen är du en sjuk vidrig stalker som kvinnan ifråga inte vill ha att göra med = ge fan i att kontakta henne!

Eller

Hon valde att lämna dig och hade sina skäl och vill nu inte ha kontakt med dig. = visa respekt o h låt henne vara ifred!

Oavsett anledning så låt henne vara!
    Har du frågor så sök professionell hjälp istället för att stalka en kvinna! 

• Vardagshjälten
    Anonym (A) skrev 2024-12-11 14:43:10 följande:
    Fast hon vill inte lära sig något mer om dig, respektera det.

Varför tror du att hon inte har insikt i ert förhållande och själv kan ta beslut om hur hon känner? Du dumförklarar ju henne när du vill ha det till att hon har missförstått dig. Att komma i efterhand och förklara dig känns ju som en efterhandskonstruktion. Varför förklarade du inte dig medan ni fortfarande var tillsammans? 
    Som jag flera gånger har försökt få er att förstå har jag bett om ett samtal med henne istället för text som aldrig brukar leda till förbättring. I samtliga relationer jag har haft både ifråga om kärlek och vänskap är det enda som har hjälpt att man pratar en stund med varandra. Istället skickade hon en lång förklaring om hennes behov istället för att försöka bidra till förbättring för båda två. Vi hade en väldigt bra kontakt tills helt nyligen då det skar sig på grund av okänsliga saker hon själv gjorde men det antar jag inte har någon betydelse för er.
  • Anonym (Anna)
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 15:10:57 följande:
    Som jag flera gånger har försökt få er att förstå har jag bett om ett samtal med henne istället för text som aldrig brukar leda till förbättring. I samtliga relationer jag har haft både ifråga om kärlek och vänskap är det enda som har hjälpt att man pratar en stund med varandra. Istället skickade hon en lång förklaring om hennes behov istället för att försöka bidra till förbättring för båda två. Vi hade en väldigt bra kontakt tills helt nyligen då det skar sig på grund av okänsliga saker hon själv gjorde men det antar jag inte har någon betydelse för er.
    Och hur tror du att ett julkort skulle lösa det? Du fattar inte atf det kommer att reta upp henne ytterligare? Om inte initiativ till en förändring kommer från henne så finns det inget mer mellan er.
  • Fjäril kär
    Vardagshjälten skrev 2024-12-11 15:10:57 följande:
    Varför vill du inte acceptera att du inte ingår i hennes behov? 

Hon har klart och tydligt förklarat Varför hon inte vill ha en relation med dig och valde att göra slut. Du ville inte acceptera det svaret och då var hon tvungen att blockera dig.

Varför förstår du inte?  
  • Anonym (?)

Initialt trodde jag du gjort något som hon uppfattat som fel och att du ville förklara hur du menat (missförstånd).
    Nu skriver du att problemen berodde på att hon betedde sig okänsligt.
    Hur kan det vara ett missförstånd? 
    Vad är det som behöver redas ut?
    Var allt helt perfekt mellan er fram till denna händelse som ledde till att hon gjorde slut?

Svar på tråden Skicka ett Julkort efter brytning?