• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Lyrka)

Hej på er och god fortsättning!

Fick ett MA för ett par veckor sedan och gjorde en medicinsk abort i december. Ska ta gravtest imorgon för att se att allt är ute. Håller tummarna för det och för att det Ska gå vägen igen. Ingen aning om hur man beräknar mens/ägglossning efter ett MA men jag hoppar in i tråden och hoppas på det bästa. Lycka till alla!

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-01-01 23:45:50 följande:

Hej på er och god fortsättning!

Fick ett MA för ett par veckor sedan och gjorde en medicinsk abort i december. Ska ta gravtest imorgon för att se att allt är ute. Håller tummarna för det och för att det Ska gå vägen igen. Ingen aning om hur man beräknar mens/ägglossning efter ett MA men jag hoppar in i tråden och hoppas på det bästa. Lycka till alla!

Tråkigt att höra att vi är fler :(
    Sitter i samma båt. Fick göra skrapning i mitten av december, har ingen aning hur jag ska tänka här. Har inget "fertilt" sekret utan krämigt och idag började jag få blodiga flytningar.. Vet inte vad som pågår. 
    Hade tänkt att äl skulle vara kring nyår men. 
  • Lorainza

Jag är så ny på det här med tempandet och hur tempen ska bete sig.. brukar tempen dippa i samband med ÄL, eller precis innan ÄL? Eller hur fugerar det, haha 😅 

• Lorainza

Tillägg: Hade bara precis lagt in temperaturerna i FF för första gången för att få fram temp-kurvan, men har inte hunnit logga tidigare cyklar/cykellängder ännu så ser nu att cykellängd etc kan vara lite skevt  jämfört med verkligheten. Opsie!

• Anonym (Lyrka)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-02 00:12:19 följande:
    Tråkigt att höra att vi är fler :(
    Sitter i samma båt. Fick göra skrapning i mitten av december, har ingen aning hur jag ska tänka här. Har inget "fertilt" sekret utan krämigt och idag började jag få blodiga flytningar.. Vet inte vad som pågår. 
    Hade tänkt att äl skulle vara kring nyår men. 
    Åh! Tror vi var med i bf juli tråden båda två. Vad tråkigt att det inte gick vägen för dig heller denna gången. Jag gjorde en cytotecbehandling på sjukhuset som slutade i skrapning (sugning?) samma dag. Hoppas att kroppen är återställd nu och att inga rester är kvar. Har du fått ett negativt graviditetstest?

Vill bara börja om men hade såklart varit skönt att ha lite koll på ÄL osv, är inte alls sugen på ?varannan dag? just nu. Jul/nyår har varit riktigt jobbig i år. Har flera vänner och i min närmsta familj som berättat sin glada nyhet. Jag är  såå lycklig för deras skull och längtar efter de små pyrena men det är lite jobbigt att alla har bf runt det datumet jag skulle ha. Svårt att sortera bland känslorna tycker jag.
  • AngieF

ÄL+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa, negativt såklart. Har noll symptom så känner inte särskilt mycket förhoppning om att det blir något denna månad heller, även om jag önskar det så gärna.

Fyller 38 i år så klockan tickar verkligen.. 

• Aducia
    Lorainza skrev 2025-01-02 07:07:05 följande:

Jag är så ny på det här med tempandet och hur tempen ska bete sig.. brukar tempen dippa i samband med ÄL, eller precis innan ÄL? Eller hur fugerar det, haha 😅 

Det kan den göra. Men vet att min första tempcykel såg extremt hackig ut också och jag förstod ingenting. Det är cirka 7 år sedan nu. Speciellt om man tempar "manuellt" som jag kallar det. Idag använder jag en tempdrop som sitter på armen hela natten och med den behöver jag aldrig tänka på när jag synkar den eller hur mycket/lite jag sover då den tar väldigt många temper under hela sömncykeln, men under sjukdom och när man druckit ska man inte tempa. Så mitt råd är att inte analysera så mycket i början utan tempa som du ska enligt "reglerna" och ha regelbundet sex så gott det går och inte stressa upp sig. Normalt sätt tar det 3 månader innan man kan se något form utav mönster 🌸🤞🏻
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • brunbrallan

Hejhej!
    December gick åt pipsvängen för oss trots bra tidning mm. Lägger in mig i januari-listan :)

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 MissEA85
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988 
    11/1 Norgetjejen

13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    20/1 Cheryblossom
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19
    26/1 NassaNisse
    27/1 nannylovisa 
    27/1 Addy99
    28/1 Anonymus
    28/1 Anonym (E)
    28/1 Anonym (Lantisen) 
    28/1 Brunbrallan
    31/1 Mothertotwo

• mothertotwo
    Lorainza skrev 2025-01-02 07:07:05 följande:

Om du drack på nyår så kan tempen sjunka rejält. Jag tempade inte igår eller idag då jag fick mensen på nyårsafton. 
  • Enlite sladdis

Alltså väntan från äl till bim är sååå seg. Mest nu med julledigt osv.

Har ni nå tips hur man inte bara tänker på detta och allt runtomkring? Vad sysselsätter ni er med? Längtar så otroligt efter att börja testa. Men får hålla mig till måndag iallafall även fast det också är påtok för tidigt. ????

Svar på tråden BIM januari 2025