• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • NassaNisse

Hej tjejer!!!

Hoppar in här från december tråden då jag tror denna månad är körd för mig :) Äl+13 idag negativt test och ingen mens än men känns som den kommer komma  

hade en kemisk i november som jag tror och hoppas är anledningen till uppskjuten ägglossning i december och är inne på dag 37 i cykeln. Aldrig nånsin haft så lång. Legat regelbundet på 27-29 dagar tidigare. Så än så länge ovetandes om min kommande bim. 😊

annars jag 33 sambo 33 jag har ett barn sen tidigare 10 år och sambon inga så detta blir första. Och går in i försök 10. Trodde i min naivitet att jag skulle vart gravid vid det här laget men ack så fel jag hade. Super jobbigt man är rädd att man kanske inte kan längre. 

Återkommer med bim 🌸 

• Annpor
    Siripiri skrev 2024-12-30 16:04:19 följande:
    Ja men det tog fem veckor för att det skulle brista.. så blev många turer till gyn och flertalet blodprov. Visste nästan direkt att det var ett utomkveds pga hittade liknade historier på nätet, men gyn hittade inget så hann Få en brusten äggledare som nu är bortopererad. Men det känns väldigt okej faktiskt, för några år sedan var det de värsta tänkbara och nu när jag gått igenom det så känner jag mig inte så ledsen💕 plus idag mös jag och sambon för första gången på länge och hade inga smärtor i äggstocken, tom började gråta efter jag kom 😂🥲 

Jaa var det du som gick till vecka 36-38 typ? 🥺 Min mamma berättade på sjukhuset att hon hade fött ett dött barn i vecka 36, det som jag bara trodde var ett missfall. Så hemskt är de 💔 
    Har du några barn sen innan? ♥️

Jag blödde senast för 19 dagar, typ som en vanlig mens, lite mindre. Så räknar det som CD1, då tempen gick ner då med. Haft såpass lite HCG att min vanliga cykel har typ kunnat pågå som vanligt, vart väldigt konstiga veckor de senaste innan Xet.. 
    Nu ska vi ta paus i några månader, fertilitetsutredning i slutet på januari. Sen planerar jag för att bli lite mer tight i kroppen och dieta lite för har verkligen lagt sånt åt sidan under hösten för att hålla nere på kortisol så mycket möjligt. Vill bara fokusera på annat ett tag för har vart en jobbigt utöver utomkveds och tidiga missfall.. men forsätter hänga med i BIM-grupperna  tror jag ☺️ 

Så frustrerande också att behöva åka fram och tillbaka, att man inte bara kan få det bortgjort liksom, utan då ska det trillskas också? Brusten äggledare lät inte alls kul, fy sjutton! ❤️ Hoppas att det inte är något som kommer påverka framtiden? Så fint att ni kunnat mysa igen och fint också de känslor du beskriver. Kärlek! 

Skönt att få en utredning, hur länge har ni försökt? Jag funderar också på att ta det lugnt nu med graviditetsplanerna, eller ja. Jag ska inte testa med ägglossningstest, tempa osv för blir bara mer stressad av det. Ska försöka tänka mer att händer det så händer det. Det här med att bli gravid har varit ett projekt liksom och det har jag insett nu inte är något jag mår bra av. Mått så dåligt av så många andra anledningar så tror jag behöver lite space också. Vi behöver space på olika sätt verkar det som. Sett ditt namn i några trådar bakåt så fint att få följas ändå, än fast vägarna ser lite olika ut. Och ja, vi förlorade i v39 i februari, vårt första barn ❤️?????. Har du barn?

• Väntarpå4an
    elsa0915 skrev 2024-12-30 10:39:45 följande:
    Får hoppas det börjar stiga snart då ... jag håller tummarna!! {#emotions_dlg.flower}

Vilken app är det här som gör en graf åt dig? Jag är rätt ny på det här med att planera gravititet osv, så är lite lagom lost tror jag. Oskyldig
    Jag hoppas på det och att den håller sig mer stabil 😊 
    Jag använder premom appen för tempen och ägglossningsstickorna, tycker den funkar för det 😊

Såg din inlägg innan  hoppas dina symptom är pga ett plus❤️🙏 jag är på Äl+6 idag. Har inte jätte mycket symptom mer än lite molvärk (har det nästan jämt efter äl), men  väldigt känslig. 
  • Sanso

Ett starkare streck idag, så nu vågar jag tro att det är sant! Nu håller jag tummarna för massa fler plus i den här tråden 🙏☺️
  • Längtanefter2
    Sanso skrev 2024-12-31 08:55:50 följande:

Ett starkare streck idag, så nu vågar jag tro att det är sant! Nu håller jag tummarna för massa fler plus i den här tråden 🙏☺️

Åh vad härligt, GRATTIS! 🥰 

• NassaNisse

Ååå grattis!!! Vilken karamell sista dagen på året! 🥰🥰 

Här kom min mens nu! Så officiellt över för mig denna cykel! På den nya igen bara! Bom i slutet av januari för mig! Den långa väntan ännu en gång! 
  • elsa0915
    Väntarpå4an skrev 2024-12-30 22:59:12 följande:
    Jag hoppas på det och att den håller sig mer stabil 😊 
    Jag använder premom appen för tempen och ägglossningsstickorna, tycker den funkar för det 😊

Såg din inlägg innan  hoppas dina symptom är pga ett plus❤️🙏 jag är på Äl+6 idag. Har inte jätte mycket symptom mer än lite molvärk (har det nästan jämt efter äl), men  väldigt känslig. 
    Tack så jättemycket! Då får jag ladda ner den ifall man inte får det där plusset senare. Glad

Ja, man kan ju hoppas att man inte bara överanalyserar allt into oblivion Drömmer Får hoppas du får lite mer symptom snart med! Känsligheten, är det ovanligt för dig? 
  • elsa0915
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Vilken underbar start på det nya året!
  • Anonym (Önskan97)

Stort grattis till plusset! ✨ vad använder du för sticka?

Fler än mig som vill testa innan BIM? Jag tror jag är på ÄL+9 (tror en dag tidigare än NC) men har tyvärr inga gravidsymtom😔Hade ganska mycket dova kramper för någon dag sedan men inga ömma bröst eller illamående.

Jag har bara RFSUs vanliga gravstickor hemma, inte testa tidigt. Om jag vill testa imorgon för att jag är nyfiken?bör jag då ha ett testa tidigt test? ☺️

Svar på tråden BIM januari 2025