• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-31 09:40:39 följande:

Stort grattis till plusset! ✨ vad använder du för sticka?

Fler än mig som vill testa innan BIM? Jag tror jag är på ÄL+9 (tror en dag tidigare än NC) men har tyvärr inga gravidsymtom😔Hade ganska mycket dova kramper för någon dag sedan men inga ömma bröst eller illamående.

Jag har bara RFSUs vanliga gravstickor hemma, inte testa tidigt. Om jag vill testa imorgon för att jag är nyfiken?bör jag då ha ett testa tidigt test? ☺️

Bekymra dig inte om symtom, det är inte alla som har öht. Speciellt inte så tidigt efter ägglossning, även om du är gravid är hcg så lågt att det inte ger symtom. Många av dem som har symtom innan bim tror jag tolkar symtom från ökat progesteron som gravidsymtom. 

När jag blev gravid med första barnet hade jag inga känningar och det tydligaste var att jag INTE blev illamående i slutet av lutealfasen. 😅

• Zozoi

Jag hoppar in snabbt här i januari-tråden för jag är lite osäker på min BIM då min cykel diffar. Har beräknad mens from idag-2/1, jag vet inte riktigt. Tog ett graviditetstest imorse och får svag linje, men är osäker på om det är spök. Vet inte vad jag ska tro eller känna för om det nu är så att jag har beräknad idag eller imorgon så känns det som ett väldigt svagt streck. Är det eventuellt tidigt missfall på gång? Kemisk graviditet?

Ser ni också? Är det vanligt med spök på dessa stickor? 🥲

Hoppas bildkvalitén är okej. 

• Sanso

Tack alla! 🙏❤️

Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-31 09:40:39 följande:

Stort grattis till plusset! ✨ vad använder du för sticka?

Fler än mig som vill testa innan BIM? Jag tror jag är på ÄL+9 (tror en dag tidigare än NC) men har tyvärr inga gravidsymtom😔Hade ganska mycket dova kramper för någon dag sedan men inga ömma bröst eller illamående.

Jag har bara RFSUs vanliga gravstickor hemma, inte testa tidigt. Om jag vill testa imorgon för att jag är nyfiken?bör jag då ha ett testa tidigt test? ☺️

Använder Ica Hjärtats graviditetstest, aldrig använt det förut. Vet inte exakt BIM eftersom min blödning i början av december var missfall, men tror jag plussade på cirka BIM -3 eller -4 🤗

• Sanso
    Zozoi skrev 2024-12-31 11:11:36 följande:

Jag hoppar in snabbt här i januari-tråden för jag är lite osäker på min BIM då min cykel diffar. Har beräknad mens from idag-2/1, jag vet inte riktigt. Tog ett graviditetstest imorse och får svag linje, men är osäker på om det är spök. Vet inte vad jag ska tro eller känna för om det nu är så att jag har beräknad idag eller imorgon så känns det som ett väldigt svagt streck. Är det eventuellt tidigt missfall på gång? Kemisk graviditet?

Ser ni också? Är det vanligt med spök på dessa stickor? 🥲

Hoppas bildkvalitén är okej. 

Tror kanske jag anar ett streck där ????😁 Jag använder samma test tror jag (Icas?) och mitt ökade avsevärt i styrka från igår till idag, så ta ett imorgon också 🤩 Spännande! 
  • NassaNisse

Jag tror jag hittade en uppdaterad bim lista nu 🥰
    slänger in mig själv på den kan diffa +- någon dag men men! Hoppas så att vi plus i januari tjejer! 🌸🥰

Bim listan 🌺

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988 
    11/1 Norgetjejen

13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    20/1 Cheryblossom
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19
    26/1 NassaNisse

• mothertotwo
    Vill hälsa alla ett gott nytt år. 🥂 

Ingen mens i sikte för min del. CD 38 idag. Igår när jag kollade tappen så fick jag typ en prick rosa, men helt borta igen. 
    Alla symtom på svullna och ömma bröst samt lätt molnande mensvärk är helt borta idag. Testade negativt den 29 decemeber. Vet inte om jag ska avstå från alkohol idag eller vad. Känner mig lite kluven. Vad hade ni gjort?
  • AngieF
    mothertotwo skrev 2024-12-31 12:34:08 följande:
    Vill hälsa alla ett gott nytt år. 🥂 

Ingen mens i sikte för min del. CD 38 idag. Igår när jag kollade tappen så fick jag typ en prick rosa, men helt borta igen. 
    Alla symtom på svullna och ömma bröst samt lätt molnande mensvärk är helt borta idag. Testade negativt den 29 decemeber. Vet inte om jag ska avstå från alkohol idag eller vad. Känner mig lite kluven. Vad hade ni gjort?

Jag hade testat idag igen och om det fortfarande är blankt - druckit alkohol ikväll.

Själv har jag BIM någongång nästa vecka (mellan 6-9e enligt de olika apparna) och kommer ta några glas ikväll. Personligen vill jag inte leva som gravid förens jag faktiskt är det, går åt tillräckligt med energi åt att hålla koll på alla tester hit och dit Skäms 

• mothertotwo
    AngieF skrev 2024-12-31 13:18:15 följande:

Jag hade testat idag igen och om det fortfarande är blankt - druckit alkohol ikväll.

Själv har jag BIM någongång nästa vecka (mellan 6-9e enligt de olika apparna) och kommer ta några glas ikväll. Personligen vill jag inte leva som gravid förens jag faktiskt är det, går åt tillräckligt med energi åt att hålla koll på alla tester hit och dit Skäms 

Har bara ett digitalt kvar som mäter 10 hcg. Kissar typ hela tiden så tror inte det hade visat något om jag verkligen hade varit gravid. Kanske ändå ska leva som vanligt idag 😅. Jag har menscyklar på 31-42 dagar. Men känns bara konstigt att även den svaga mensvärken försvunnit för den brukar öka i styrka för varje dag jag närmar mig mensen. Tempen sjönk dock idag till 36.65. Men fortfarande över coverline. Vet inte om jag ska ta det som att mensen kommer.
  • Siripiri
    Annpor skrev 2024-12-30 19:47:44 följande:

Så frustrerande också att behöva åka fram och tillbaka, att man inte bara kan få det bortgjort liksom, utan då ska det trillskas också? Brusten äggledare lät inte alls kul, fy sjutton! ❤️ Hoppas att det inte är något som kommer påverka framtiden? Så fint att ni kunnat mysa igen och fint också de känslor du beskriver. Kärlek! 

Skönt att få en utredning, hur länge har ni försökt? Jag funderar också på att ta det lugnt nu med graviditetsplanerna, eller ja. Jag ska inte testa med ägglossningstest, tempa osv för blir bara mer stressad av det. Ska försöka tänka mer att händer det så händer det. Det här med att bli gravid har varit ett projekt liksom och det har jag insett nu inte är något jag mår bra av. Mått så dåligt av så många andra anledningar så tror jag behöver lite space också. Vi behöver space på olika sätt verkar det som. Sett ditt namn i några trådar bakåt så fint att få följas ändå, än fast vägarna ser lite olika ut. Och ja, vi förlorade i v39 i februari, vårt första barn ❤️?????. Har du barn?

Jaa dem hade ju kunnat ge mig cellgifter.. 
    Nä som tur var jag där i tid så hann inte få så mycket blod i buken, bara 150ml 🙏🏼♥️ Alltså läkarna säger att den andra äggledaren kan plocka upp ägg från den äggstocken som saknar äggledare, hur tusan det går till förstår jag inte 😅 ska se om gynekologen vi ska träffa om en månad kan få mig att förstå. Jag räknar med att det kommer bli ännu svårare nu iallafall. Ja det var en väldigt fin stund♥️

Ja väldigt skönt! totalt 6 gånger blir det väl nu, med ett första försök för ett år sedan. 
    Tycker jag låter som en bra idé ☺️ Visst blir det lätt ett projekt! jag som har ADD har så himla lätt att snurra in mig helt i nya intressen och nörda ner mig lite för mycket. Sambon och kompisar tycker kanske att jag har lite för mycket koll, men hade det inte vart för min aktivitetsklocka och termometer hade jag aldrig upptäckt mitt X så tidigt som jag gjorde. Men visst lite borde man kanske chilla.. 
    Ja jag gillar verkligen allt stöd man får i dessa trådarna! jag kan absolut prata med kompisar om de men inte alla som varken vart gravida eller försökt så inte alla som förstår. 

Beklagar verkligen från botten av min hjärta, vilken jag tror jag gjort innan, verkligen så hemskt💔 Såg hur mammas kroppsuttryck ändrades när jag frågade om hennes missfall som då visade sig vara något värre och det hände ju för typ 40 år sedan och tanken av de traumat påverkar henne fortfarande. Man tänker typ att klarar man sig förbi vecka 12 är allt lugnt, men känns som missfallsångesten kommer sitta i fram tills man ploppat ut ungen, sen kommer nästa last att ta hand om bebis och ansvara för den resten av sitt liv😅 Men det kommer vara värt de tror jag♥️ 

Nope inga barn ♥️ detta blir förhoppningsvis det första och enda, känner att åldern springer iväg (är ?bara? 32). Men vill inte blir för gammal förälder som mina är och tror inte jag orkar med mer än ett barn med min diagnos. 

• nannylovisa
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-30 11:18:38 följande:

Hej alla kämpare!❤️

Är på ÄL+7 idag, tog ett graviditetstest imorse (kunde inte hålla mig) men det va negativt. Känner mig extremt trött och mina bröst är svullna, dock inga mer symtom förutom lite illamående på morgonen.. hoppas på present till nyår 🥰 

Ni som har barn, när fick ni första positiva? 

Detta är fjärde försöket. 

Jag har varit gravid 3 ggr (resulterat i 1 barn) och alla gånger har jag plussat på ÄL +11

Svar på tråden BIM januari 2025