• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • elsa0915
    Sanso skrev 2024-12-30 08:39:33 följande:
    Har misstänkt att mitt BIM inte stämmer efter missfallet i början av december. Mått illa några dagar nu och har molvärk. Tog ett test i morse, var dock helt säker på att det skulle vara negativt. Men nej, där är helt klart en svag linje? 😱 Vet inte om kvaliten tar bort den men den är definitivt där 
    Jag tycker också att jag ser något!!
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Femman) skrev 2024-12-30 08:47:50 följande:

Va helt säker på att mensen skulle komma igår, molande värk, ömma bröst och lite illamående men ingen mens och idag höjdes tempen. ÄL+13, men negativt graviditetstest på morgonen. Kan min ÄL varit senare?

Kan helt klart ha varit äl senare. Om du testar att lägga temparna i ff istället kanske du får en annan dag. Kanske cd 19 🤷?♀️
  • mothertotwo

Hej tjejer, min temp ser ut så här för december månad. 
    Jag vet inte riktigt när min mens är försenad egentligen. 
    Har haft en lutealfas på 6, 10, 11,13 dagar. Känner i tjej magen hur det drar och spänner. Men det har gjort så i många dagar nu. Känner av molandevärk men i vanliga fall brukar den successivt öka i grad för varje dag som går närmre min mens.Men den är detsamma hela tiden och varit så i flera dagar. Brösten ömmar och är stora. Framträdande ådror och har t.o.m. fått en bristning. Kan väl ha gått upp i vikt av all julmat med hahah. Har också varit extremt hård i magen sedan troligen ägglossning så därför misstänker jag att ägglossningen har skett. För brukar bli så i lutealfasen. 

Appen misstänkte ägglossning CD 19 men själv tyckte jag att den såg bättre ut på CD 24 för då hamnade resterande av temparna över coverline samt att ägglossningssmärtan försvann där dagen efter och sekretet var inte längre ägglossningssekret.. Räknade genomsnittet på coverline med och den ligger på ca 36.64. 

Testade negativt igår. Väntar alltså in min mens. Jag vet alltså inte när jag har BIM för januari eller om jag kommer få någon. Enligt appars uträkningar så skulle mitt BIM varit 28 december. Jag är på CD 37 idag. :)
  • Barnlängtan2024

Hej alla kämpare!❤️

Är på ÄL+7 idag, tog ett graviditetstest imorse (kunde inte hålla mig) men det va negativt. Känner mig extremt trött och mina bröst är svullna, dock inga mer symtom förutom lite illamående på morgonen.. hoppas på present till nyår 🥰 

Ni som har barn, när fick ni första positiva? 

Detta är fjärde försöket. 

• AngieF
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-30 11:18:38 följande:

Hej alla kämpare!❤️

Är på ÄL+7 idag, tog ett graviditetstest imorse (kunde inte hålla mig) men det va negativt. Känner mig extremt trött och mina bröst är svullna, dock inga mer symtom förutom lite illamående på morgonen.. hoppas på present till nyår 🥰 

Ni som har barn, när fick ni första positiva? 

Detta är fjärde försöket. 

Jag har inte barn men blev gravid i augusti (slutade i MA) och tog test ÄL+11 för jag kände mig annorlunda i kroppen. Dock var jag så stressad att jag av misstag tog fram ÄL test och testade med i ett par dagar haha. Fick starka streck på dem, nästan starkare än jag hade fått vid ägglossning. När jag tillslut upptäckte att jag använt fel stickor tog jag ett vanligt som var rätt svagt på morgonen på ÄL+14 sen ett digitalt från CB på eftermiddagen som visade gravid.

Är på ÄL+5 idag och vill bara att tiden ska gå så jag kan börja testa.. Detta är första ?riktiga? cykeln sen MA:t så hoppas verkligen på ett plus!
  • Barnlängtan2024
    AngieF skrev 2024-12-30 12:12:33 följande:
    Jag har inte barn men blev gravid i augusti (slutade i MA) och tog test ÄL+11 för jag kände mig annorlunda i kroppen. Dock var jag så stressad att jag av misstag tog fram ÄL test och testade med i ett par dagar haha. Fick starka streck på dem, nästan starkare än jag hade fått vid ägglossning. När jag tillslut upptäckte att jag använt fel stickor tog jag ett vanligt som var rätt svagt på morgonen på ÄL+14 sen ett digitalt från CB på eftermiddagen som visade gravid.

Är på ÄL+5 idag och vill bara att tiden ska gå så jag kan börja testa.. Detta är första ?riktiga? cykeln sen MA:t så hoppas verkligen på ett plus!

Åhh! Stressen som måste kommit när man använt fel stickor men också vilken känsla att se svagt plus 😍
    Hoppas hoppas! 
    Tycker också det är så himla jobbigt när folk hela tiden frågar ?när kommer bebis då?? och vi får skylla på att vi precis gift oss och vill ?njuta? av det innan bebis. 

Det blir liksom ytterligare press som jag nästan upplever jobbigare än själva processen 😞

• Annpor
    Siripiri skrev 2024-12-30 08:50:16 följande:
    Har du tagit ett gravtest? 💕

illamående kan ju komma vid stigande nivåer av östrogen, eller sjunkade, iallafall för min del. 
    Har inte tagit graviditetstest, kändes meninglöst eftersom det är fem dagar efter mens. (Kan inte ha varit annan än mens, pågick i fyrs dagar)... Än om det varit fantastiskt om det var så väl 💞
  • Siripiri
    Annpor skrev 2024-12-30 12:43:07 följande:
    Har inte tagit graviditetstest, kändes meninglöst eftersom det är fem dagar efter mens. (Kan inte ha varit annan än mens, pågick i fyrs dagar)... Än om det varit fantastiskt om det var så väl 💞
    Trodde också jag fick mens i november, sen började jag blöda igen efter 12 dagar.. visade sig vara ett utomkveds tyvärr 💔 
    Min temp gick såklart upp efter mensen och även vilopuls så därav jag tog ett gravtest 
  • Annpor

Åh vad jobbigt, ledsen för din skull. Hoppas på mer tur denna cykel för både dig och mig! Jag har också haft en tuff väg till graviditet, både missfall och stilla födsel. Har du haft någon mens efter detta eller väntar du på första? 

• Siripiri
    Annpor skrev 2024-12-30 15:01:15 följande:

Åh vad jobbigt, ledsen för din skull. Hoppas på mer tur denna cykel för både dig och mig! Jag har också haft en tuff väg till graviditet, både missfall och stilla födsel. Har du haft någon mens efter detta eller väntar du på första? 

Ja men det tog fem veckor för att det skulle brista.. så blev många turer till gyn och flertalet blodprov. Visste nästan direkt att det var ett utomkveds pga hittade liknade historier på nätet, men gyn hittade inget så hann Få en brusten äggledare som nu är bortopererad. Men det känns väldigt okej faktiskt, för några år sedan var det de värsta tänkbara och nu när jag gått igenom det så känner jag mig inte så ledsen💕 plus idag mös jag och sambon för första gången på länge och hade inga smärtor i äggstocken, tom började gråta efter jag kom 😂🥲 

Jaa var det du som gick till vecka 36-38 typ? 🥺 Min mamma berättade på sjukhuset att hon hade fött ett dött barn i vecka 36, det som jag bara trodde var ett missfall. Så hemskt är de 💔 
    Har du några barn sen innan? ♥️

Jag blödde senast för 19 dagar, typ som en vanlig mens, lite mindre. Så räknar det som CD1, då tempen gick ner då med. Haft såpass lite HCG att min vanliga cykel har typ kunnat pågå som vanligt, vart väldigt konstiga veckor de senaste innan Xet.. 
    Nu ska vi ta paus i några månader, fertilitetsutredning i slutet på januari. Sen planerar jag för att bli lite mer tight i kroppen och dieta lite för har verkligen lagt sånt åt sidan under hösten för att hålla nere på kortisol så mycket möjligt. Vill bara fokusera på annat ett tag för har vart en jobbigt utöver utomkveds och tidiga missfall.. men forsätter hänga med i BIM-grupperna  tror jag ☺️ 
Svar på tråden BIM januari 2025