• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (A.S)

Exakt så! 

Har du testat än, eller håller du dig lite till? 

• Enmsik
    TrueResolution skrev 2025-01-13 12:58:19 följande:

Är inget proffs men skrev ett inlägg om just förvirring med dessa test lite längre upp. Förr slutade jag ta de digital när det var positivt. (På det lila tex visas gubben i 48h innan du kan ta nytt test igen) Däremot har inte de digitala stämt med när stickorna varit positiva senaste tiden har jag märkt, utan stickorna har peakat senare. När jag sedab tog digitalt igen efter 4&h var det fortfarande positivt ännu en gång så vet inte hur man kan lita enbart på de eller ej 🙈

Hade absolut tagit stickor också nu när du fått fast gubbe då ÄL absolut verkar vara på gång. hade kört flera gånger om dagen för att inte missa eventuell peak och sedan fortsätta så att du ser att testerna blir svagare igen. När du får ditt starkaste resultat sker ägglossning 12-48h efter 😅

Tack snälla för svar! ja jag förstod det som att de digitala är mer att när gubben är fast är ju ägglossning på gång och att det är maximal fertilitet men kan ju ändå innebär att peaken är om 2 dagar typ. Ska fortsätta med stickorna någon dag till. Trolig peak imorgon. Men ska ta ett ikväll för att se. För idag var det väldigt starkt men inte positivt :) tack igen! Nu har jag bättre koll haha!  
  • Addy99

Själv fattar jag ingenting av stickorna alltså, brukar ju ha ÄL på CD 12-16 med dag 14 nästan varje gång. Är nu på dag 14 och idag säger Premom 0 på testet.

Massa jobbiga tankar nu, tänk om jag är immun mot LH-tester 😂 eller att jag inte alls är fertil. Ångest deluxe. 

Men ingen temphöjning än heller men känns ju som det iaf skulle visa NÅGOT nu? 😅

• TrueResolution
    Addy99 skrev 2025-01-13 18:09:53 följande:

Själv fattar jag ingenting av stickorna alltså, brukar ju ha ÄL på CD 12-16 med dag 14 nästan varje gång. Är nu på dag 14 och idag säger Premom 0 på testet.

Massa jobbiga tankar nu, tänk om jag är immun mot LH-tester 😂 eller att jag inte alls är fertil. Ångest deluxe. 

Men ingen temphöjning än heller men känns ju som det iaf skulle visa NÅGOT nu? 😅

Har du testat olika tider på dygnet? Med vissa tester har jag fått bäst resultat på morgonen. På andra mellan 10-14 tex. 

• Addy99
    TrueResolution skrev 2025-01-13 18:16:05 följande:

Har du testat olika tider på dygnet? Med vissa tester har jag fått bäst resultat på morgonen. På andra mellan 10-14 tex. 

Jaa som du ser på bilden har jag testat lite olika, framför allt idag som jag tänkte att jag kör på kvällen istället 🤨
  • Enmsik
    Anonym (Lantisen) skrev 2025-01-13 09:21:49 följande:

Ni som har koll. Hade jätte ont i ena äggstocken igår kväll. Och jag vet ju att det är Äl på gång. När man har ont, är det exakt då som ägget släpper? För mitt onda håller bara i sig typ nån timme. Så, vi låg i lördags morse plus igår kväll. Kommer med säkerhet inte få till nåt ikväll. Tror ni det kan lyckas? Är ägglossningen idag när jag hade smärtan igår kväll tror ni? 
    Lägger in mig i listan då jag försvunnit. 

BIM-lista:

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    28/1 Anonym (Lantisen) 
    29/1 Flisen123

Kan bara gå till mig själv. När jag stimulerade fram ägglossning för att bli gravid med första barnet hade jag superont på den sidan ägget släppte ifrån. Kunde ha ont flera dagar upp till en vecka. dagen jag vaknade upp utan smärta = ägglossning sista dagen med smärta. ultraljuden visade alltid exakt på dagen som jag daterade. Efter mina två barn hade jag långa cykler så mensstart stämde inte utan jag fick räkna tillbaka 2 veckor från ägglossningssmärtan för att datera. Efter abort i somras så har jag haft smärtan men inte lika intensivt så jag har inte kunnat säga exakt när den varit för det har varit diffust. Men efter missfall i november så har jag denna gång känt av lite mer nu och enligt test så ska ägglossning i alla fall vara på gång. :) så ja det kan tyda på ägglossning. Men vissa får ont före, under eller efter ägglossningen. många kan få ont efter att äggblåsan släppt iväg ägg för att det rinner ut vätska i bukhålan som irriterar vävnader. Jag hade mest ont dagen för ägglossning. som att det stegrade under några dagar. Då har jag ont som hugg varje steg jag går. inte skönt men man får ägglossningen mer bekräftad haha 
  • Malines

Grattis ni som plussat än så länge och håller tummarna för att så många fler som möjligt gör det ❤️

Trodde verkligen det skulle hända här med då brösten svullnat något enormt över en vecka innan mens, men mensen kom tyvärr idag som en glad påhälsning samtidigt som tempen dippade rejält. 

Till er som inte plussar så syns vi nog i feb tråden ☺️

• Joss4n94
    nannylovisa skrev 2025-01-13 12:28:11 följande:

okej! Ja jag får nog köra på clearblue nästa cykel om det inte tar sig nu! De känner väl av ens individuella stegring lite mer? 

Ja jag hade svårt att veta när ÄL var eftersom stickorna visade typ noll och aldrig positivt. Så som jag förstått det känner testet av mer individuellt då man börjar testa när man inte är fertil och då sätts ett ?nollvärde?. Sen när testet känner av ökning av östrogen får du blinkande smiley som hintar om att ägglossning är på g, och det är gentemot ditt nollvärde och inte ett generellt så det känns säkert och mer pålitligt, och sen när det känner av lh-ökning får du fast gubbe och ägglossning förväntas inom 24-48h. Dyrare såklart men tycker det är värt det för det är tydligt (för mig åtminstone).
  • Mini2

Hej! 
    Hoppar in i denna tråd då det är skönt att se att man inte är ensam! 

Känner mig nästan otacksam för vad jag har och min kropp men sökandet efter nr 2 går sådär. 

Har en liten gosse på cirka året och fick MF sex månader efter, har sedan dess inte fått någon lycka och har denna månad kört med äl-tester för första gången! ÄL var runt 4-5/1 och räknar då med bim cirka 19/1 va? 

Hoppas hoppas hoppas och har god känsla (som samtliga tidigare månader...), tänker att man inte förlorar något på att försöka tänka positivt! 

Önskar samtliga plussare grattis och övriga försökare lycka till! 

• Tjej95hej
    Anonym (A.S) skrev 2025-01-13 16:11:50 följande:

Exakt så! 

Har du testat än, eller håller du dig lite till? 

Har tagit tidigt test och ingenting :( Idag har verkligen varit Intensivt med molvärk så känner mig sjukt förvirrad. 
Svar på tråden BIM januari 2025