Anonym (Lantisen) skrev 2025-01-13 09:21:49 följande:
Ni som har koll. Hade jätte ont i ena äggstocken igår kväll. Och jag vet ju att det är Äl på gång. När man har ont, är det exakt då som ägget släpper? För mitt onda håller bara i sig typ nån timme. Så, vi låg i lördags morse plus igår kväll. Kommer med säkerhet inte få till nåt ikväll. Tror ni det kan lyckas? Är ägglossningen idag när jag hade smärtan igår kväll tror ni?
Lägger in mig i listan då jag försvunnit.
BIM-lista:
1/1 Addy99
2/1 Joss4an94
4/1 Barnlängtan2024
5/1 Vallmo93
5/1 Elsa0915
5/1 Önskan97
6/1 väntarpåfyran
6/1 AngieF
8/1 sanso
9/1 MandisM
10/1 B3tt4an
10/1 Anonym (Universitetsbebis)
11/1 Malines
11/1 Dalkullan1988
13/1 Annpor
13/1 OkidokiQueen
14/1 Drömmar22
17/1 Lorainza
22/1 Aducia
23/1 Annisen87
24/1 björkskogen
24/1 TrueResolution
26/1 Miniandme
28/1 Anonym (Lantisen)
29/1 Flisen123
Kan bara gå till mig själv. När jag stimulerade fram ägglossning för att bli gravid med första barnet hade jag superont på den sidan ägget släppte ifrån. Kunde ha ont flera dagar upp till en vecka. dagen jag vaknade upp utan smärta = ägglossning sista dagen med smärta. ultraljuden visade alltid exakt på dagen som jag daterade. Efter mina två barn hade jag långa cykler så mensstart stämde inte utan jag fick räkna tillbaka 2 veckor från ägglossningssmärtan för att datera. Efter abort i somras så har jag haft smärtan men inte lika intensivt så jag har inte kunnat säga exakt när den varit för det har varit diffust. Men efter missfall i november så har jag denna gång känt av lite mer nu och enligt test så ska ägglossning i alla fall vara på gång. :) så ja det kan tyda på ägglossning. Men vissa får ont före, under eller efter ägglossningen. många kan få ont efter att äggblåsan släppt iväg ägg för att det rinner ut vätska i bukhålan som irriterar vävnader. Jag hade mest ont dagen för ägglossning. som att det stegrade under några dagar. Då har jag ont som hugg varje steg jag går. inte skönt men man får ägglossningen mer bekräftad haha