• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Hoppashoppas)
    Mini2 skrev 2025-01-13 19:56:26 följande:

Hej! 
    Hoppar in i denna tråd då det är skönt att se att man inte är ensam! 

Känner mig nästan otacksam för vad jag har och min kropp men sökandet efter nr 2 går sådär. 

Har en liten gosse på cirka året och fick MF sex månader efter, har sedan dess inte fått någon lycka och har denna månad kört med äl-tester för första gången! ÄL var runt 4-5/1 och räknar då med bim cirka 19/1 va? 

Hoppas hoppas hoppas och har god känsla (som samtliga tidigare månader...), tänker att man inte förlorar något på att försöka tänka positivt! 

Önskar samtliga plussare grattis och övriga försökare lycka till! 

Åh då är vi i liknande sits! Jag har också en son hemma runt året & fick ett tidigt MF tidigt i oktober. Enligt äl-test hade jag också ägglossning runt den tiden du hade din, så vi har nog BIM runt samma tid om inte min cykel blir lång som den brukar vara och ägglossningen inte blev när den verkade bli? hmm..

Håller tummarna för oss. Finns inget annat än att hoppas just nu 🙏🏼❤️
  • Anonym (A.S)
    Tjej95hej skrev 2025-01-13 20:16:34 följande:
    Anonym (A.S) skrev 2025-01-13 16:11:50 följande:

Exakt så! 

Har du testat än, eller håller du dig lite till? 

Har tagit tidigt test och ingenting :( Idag har verkligen varit Intensivt med molvärk så känner mig sjukt förvirrad. 

Samma här, idag efter två dagar av stark molvärk är den borta nu när den egentligen brukar dyka upp om man ser till bim, så är också så förvirrad! Har mensen inte kommit på onsdag ska jag testa igen 

• Mini2
    Anonym (Hoppashoppas) skrev 2025-01-13 20:31:11 följande:
    Åh då är vi i liknande sits! Jag har också en son hemma runt året & fick ett tidigt MF tidigt i oktober. Enligt äl-test hade jag också ägglossning runt den tiden du hade din, så vi har nog BIM runt samma tid om inte min cykel blir lång som den brukar vara och ägglossningen inte blev när den verkade bli? hmm..

Håller tummarna för oss. Finns inget annat än att hoppas just nu 🙏🏼❤️
    Håller tummarna för oss båda! 

Ja cykeln verkar ju helt klart ha gått lite smått bananas sedan förlossningen men hoppas att testen är pålitliga! 
    Vi låg på som galningar så jag hoppas att det gör sitt 😂 

Jag ammar fortfarande ganska mycket och det tar ju ganska mycket energi ifrån mig så jag ska eventuellt ta ett blodprov och kika så att alla ämnen är som de ska i kroppen, om det inte blir något plus denna vända...
  • Anonym (Lantisen)
    Enmsik skrev 2025-01-13 18:57:28 följande:
    Kan bara gå till mig själv. När jag stimulerade fram ägglossning för att bli gravid med första barnet hade jag superont på den sidan ägget släppte ifrån. Kunde ha ont flera dagar upp till en vecka. dagen jag vaknade upp utan smärta = ägglossning sista dagen med smärta. ultraljuden visade alltid exakt på dagen som jag daterade. Efter mina två barn hade jag långa cykler så mensstart stämde inte utan jag fick räkna tillbaka 2 veckor från ägglossningssmärtan för att datera. Efter abort i somras så har jag haft smärtan men inte lika intensivt så jag har inte kunnat säga exakt när den varit för det har varit diffust. Men efter missfall i november så har jag denna gång känt av lite mer nu och enligt test så ska ägglossning i alla fall vara på gång. :) så ja det kan tyda på ägglossning. Men vissa får ont före, under eller efter ägglossningen. många kan få ont efter att äggblåsan släppt iväg ägg för att det rinner ut vätska i bukhålan som irriterar vävnader. Jag hade mest ont dagen för ägglossning. som att det stegrade under några dagar. Då har jag ont som hugg varje steg jag går. inte skönt men man får ägglossningen mer bekräftad haha 
    Tack för svar. Då kan jag alltså inte veta säkert. Brukar få ont strax efter peak på testen. Senare samma dag eller dagen efter. Så hoppas på att ägglossning va inatt typ. Har ju också sett på flygningarna att dom brukar avta efter att jag haft min korta smärta. Jag kan också få som hugg,kan ibland göra riktigt ont! 
  • Annpor

Nån med erfarenhet av ägglossningsstimulerande och när/hur började ni använda det? Jag har ägglossning dag 28-29 varje månad, dvs sen ägglossning. Undrar om jag ska höra av mig till Spec mvc eller inte om det men förstår samtidigt att det inte ska betyda något hinder för att bli gravid ändå. Tankar?

Väntan blir så väääääldigt lång varje månad? 

• Siripiri
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-01-12 21:46:58 följande:

Jag har förvisso varit gravid (fick MA) så inte helt lika men måste bara svara att jag känner igen mig så i besvikelsen (som många andra i tråden såklart). Jag har fått mens denna månad men den har varit ?seg? på att dra igång, blött lite i några dagar men inte alls mycket. Hinner få upp såååå mycket hopp hela tiden och det är så frustrerande för då blir besvikelsen bara ännu större. Har hoppats i flera dagar att det ska vara en nidblödning (gör fortfarande det lite dock haha) fast jag vet att det är mens, men orkar liksom inte möta besvikelsen. 

Har inte heller tagit några kosttillskott men funderar på att börja. Någon som kan ge en liten sammanfattning på alternativ? Vad gör tex rosenrot?

Beklagar att kroppen drar ut på det och inte riktigt beter sig som man önskar.. ♥️ 

Jag har kört ganska intensivt med kosttillskott under hösten och dem månaderna jag inte blivit gravid har jag märkt rätt stor skillnad på hur jag mår innan mens med humör och inte ömmande bröst en vecka innan som förr. 

Jag har en väldigt regelbunden cykel men när jag läste vad som stod på rosenrotsförpackningen så kände jag, det vill jag testa! Då det står: hjälper dig hantera fysiskt och psykisk stress. Vilken för mig känns trevligt att få i sig, då jag har ett fysiskt jobb och tränar, samt min ADD skapar en del psykisk stress. 

Övriga tillskott ska baseras vad du tror är ditt ? problem ? är . 
    Vulverine Jenny Koos har sina tillskottspaket som man kan utgå ifrån ☺️

https://vulverine.se/blogg/kosttillskott/

Mitt problem är, iallafall vad jag trodde, är/var endometrios så har utgått tillskottsmässigt från de. Så jag vill hjälpa till med inflammationen. 
    Så tillskottet jag tar typ varje dag, ibland skippar jag vissa osv. Tror det är bra med lite variation. 
    Morgon -
    Omega3 (3 kapslar)
    Selen+E 
    C-vitamin - askorbinsyra i sockerfri proviva brukar jag köra på. 1krm räcker. (mest under lutealfasen),
    Q10 (För äggkvalite) 
    B-komplex eller Folat 
    ibland kalcium 
    Rosenrot fram till ÄL 

innan ägglossning: 
    typ 15-20 000 IE 2 gånger 

mellan måltider: NAC 

Kväll -
    Magnesium -  (behövs för normal muskel och nervfunktion, jag får kramp i vaderna på kvällen när jag slarvar) 
    Zink 
    Mjölksyrebakterier 

Sen förförra veckan fick jag hem kelp som innehåller jod, vilket man behöver för optimal funktion av Sköldkörteln. Inget jag tänker varje dag men kanske 1-2 ggr i veckan. Är ganska duktigt på att salta mat 🤪

• TrueResolution
    Addy99 skrev 2025-01-13 18:46:03 följande:
    Jaa som du ser på bilden har jag testat lite olika, framför allt idag som jag tänkte att jag kör på kvällen istället 🤨

Ja jag såg det men visste inte om du testat flera gånger på en dag, olik tider, men bara registrerat ett om dagen eller om det bara var testat en gång om dagen. 

Är ändå över 24h mellan testerna så har man en snabb peak eller ett kort fönster med starka LH-värden kan man lätt missa det. Detta kan skilja supermycker från månad till månad! 

Ena månaden kunde jag ha peak som syntes på en 24/48h-testcykel. Nästa en peak som missades på tester med 24h mellanrum. 

• Rhea
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-01-11 22:17:30 följande:

Hej alla! 

Har BIM 15/1 och har i princip senaste två veckorna (Äl hade jag runt nyårsafton) haft vattninga/lätt sega flygningar i kopiösa mängder, blir helt blött på pappret varje gång jag torkar mig. Någon annan som varit med om detta? Kan lägga upp bild på ett gravtest jag tog Äl+9🌸

Hej!

Jag hade BIM 7/1 och är med exakt om det som du beskriver. Jag har tagit flera test, alla negativa. Hade i princip gett upp innan jagnläste flera inlägg här om att vissa hade negativa test många veckor in i graviditeten! Ska till gyn imorgon och kolla upp. Det känns konstigt att mensen är en vecka sen och dessa nya typer av flytningar helt plötsligt...

Första gången jag har hittat hit! Det är första gången jag försöker bli gravid aktivt och känner mig rätt stressad och orolig. Det var skönt att läsa alla era inlägg och man känner sig mindre ensam. Jag är 34 och min partner 42.

Skriver in mig på listan!

BIM-lista:

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    28/1 Anonym (Lantisen) 
    29/1 Flisen123
  • Addy99
    TrueResolution skrev 2025-01-13 23:44:26 följande:

Ja jag såg det men visste inte om du testat flera gånger på en dag, olik tider, men bara registrerat ett om dagen eller om det bara var testat en gång om dagen. 

Är ändå över 24h mellan testerna så har man en snabb peak eller ett kort fönster med starka LH-värden kan man lätt missa det. Detta kan skilja supermycker från månad till månad! 

Ena månaden kunde jag ha peak som syntes på en 24/48h-testcykel. Nästa en peak som missades på tester med 24h mellanrum. 

Åh okej, då fattar jag! 💖 nej, har bara testat de tiderna jag lagt in, tycker det är krångligt att få till mer än efter jobbet nu när man inte får köra med morgonurinen och sen jobbar 😅

Fortfarande ingen temperaturhöjning idag heller, så måste väl vara att ÄL är sen då 🤔 får testa igen efter jobbet. 

Så typiskt när vi myste till det hela helgen, men får väl förföra min kille ikväll och imorgon igen då 😂

• Anonym (90n)

BIM-1 testade idag visade negative. Är det kört? Har inga symtom på mens. Har metalsmak i munnen känsliga bröst drt är typ som att någonting rinner till.

Svar på tråden BIM januari 2025