• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Tredje)

Ledande follikel 10x15 mm. Vad betyder det? 

• TrueResolution
    Anonym (Bebis nr 2) skrev 2025-01-15 09:02:13 följande:

Snälla hjälp mig!!!
    Så idag när jag kom till jobbet hade jag fått lite bruna flytningar i trosorna. typ som att lite brunt har blandat med mina vanliga vita flyttningar. Inte mycket men tillräckligt för att jag trodde att mensen kanske skulle komma. Molvärken som jag haft innan har också blivit lite mer stundvis. Tog en graviditetstest på jobbet och fick detta. Är det positivt? Är det bara ett spökstreck? Kan det vara tidigt missfall? Är på ÄL+10. 
    Har två missfall bakom mig så hoppas såklart på det bästa. Aldrig blött eller liknande innan bm förut. Inte heller haft bruna flygningar innan bm tidigare. 

I mina ögon är strecket tydligt att se om än svagt. Jag har hört dock att dessa testen varit kända för spökstreck förut. Själv använde jag samma test när jag plussade med första barnet och det där var positivt 😍 Testa ett ikväll igen! 

ska se om jag hittar bild på min stegring! 

• TrueResolution

Såhär såg mina stickor ut när jag plussade förra gången. Plussade vääääldigt svagt, men ändå ett plus. Om det nu pratas om hur svaga respektive starka de behöver vara för att vara "positiva". Översta är första testet där jag anade något svaaaaagt och sedan är det ökningen dag för dag. 😅 Så mitt plus då på ÄL+8/9 var väldigt väldigt svagt!

testen är testa tidigt från RFSU 

• Anonym (Bebis nr 2)
    TrueResolution skrev 2025-01-15 09:35:43 följande:

I mina ögon är strecket tydligt att se om än svagt. Jag har hört dock att dessa testen varit kända för spökstreck förut. Själv använde jag samma test när jag plussade med första barnet och det där var positivt 😍 Testa ett ikväll igen! 

ska se om jag hittar bild på min stegring! 

Fick samma resultat med min son på testet. Är mest rädd över den bruna flytningen jag hade imorse. Det kan väl inte vara nidblödning på samma dag som jag plussat även om det bara är ÄL+10?  Rädd för missfall
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Bebis nr 2) skrev 2025-01-15 09:45:43 följande:
    Fick samma resultat med min son på testet. Är mest rädd över den bruna flytningen jag hade imorse. Det kan väl inte vara nidblödning på samma dag som jag plussat även om det bara är ÄL+10?  Rädd för missfall
    Håller tummarna 🤞 att den var brun lutar ju åt att den är gammal, eller skett för ett tag sen. Så kan mycket väl vara nidblödningen 😀
  • Aducia
    Rhea skrev 2025-01-15 08:43:08 följande:
    Jag har kört RFSUs vanliga och testa tidigt!

Många tipsar om CB, men jag har inte förstått varför CB skulle vara bättre, mer än att de är tydligare - för vad jag kan se är det inte känsligare - iaf inte än RFSUs testa tidigt.. Och jag har ju inte ens svaga streck så det finns ingenting att tyda eller så. 

Fortfarande inget streck nu på morgonen, nu BIM +8 😅
    Just RFSU tkr jag suger faktiskt. De visar inte positivt förrän typ långt efter BIM. Jag fick negativt först med Rfsu sen efter tiden egentligen gått ut blev det positivt men världens svagaste haha! Så gilldes inte, så tog digitalt och det andra med plus från CB och visade starkt positivt 

Finns Tento från meds som är bättre om jag får tipsa dig! 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • nannylovisa
    Anonym (Bebis nr 2) skrev 2025-01-15 09:02:13 följande:

Snälla hjälp mig!!!
    Så idag när jag kom till jobbet hade jag fått lite bruna flytningar i trosorna. typ som att lite brunt har blandat med mina vanliga vita flyttningar. Inte mycket men tillräckligt för att jag trodde att mensen kanske skulle komma. Molvärken som jag haft innan har också blivit lite mer stundvis. Tog en graviditetstest på jobbet och fick detta. Är det positivt? Är det bara ett spökstreck? Kan det vara tidigt missfall? Är på ÄL+10. 
    Har två missfall bakom mig så hoppas såklart på det bästa. Aldrig blött eller liknande innan bm förut. Inte heller haft bruna flygningar innan bm tidigare. 

ser absolut positivt ut! Så länge det inte är mängder av färskt blod så behöver man i regel inte oroa sig för små blödningar. Grattis ❤️

• Rhea
    Aducia skrev 2025-01-15 09:58:54 följande:
    Just RFSU tkr jag suger faktiskt. De visar inte positivt förrän typ långt efter BIM. Jag fick negativt först med Rfsu sen efter tiden egentligen gått ut blev det positivt men världens svagaste haha! Så gilldes inte, så tog digitalt och det andra med plus från CB och visade starkt positivt 

Finns Tento från meds som är bättre om jag får tipsa dig! 
    Whaaaat... okej, nu får det vara nog. Jag kommer köpa CB idag. 😄Tack för tips!! Uppdatering kommer!
  • Aducia
    Rhea skrev 2025-01-15 10:18:57 följande:
    Whaaaat... okej, nu får det vara nog. Jag kommer köpa CB idag. 😄Tack för tips!! Uppdatering kommer!
    Gör så och är det negativt råder jag dig att vänta för isåfall kanske din ägglossning var senare än du tror Hjärta
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM januari 2025