• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Norgetjejen

Jag är gravid!! Har varit lite illamående de tre senaste dagarna och haft ont i ryggen. Annars inga symtom. Men kände ändå att jag ville testa när jag kom hem från nattpasset.

• drömmenomfamiljelivet

Alltså jag förstår verkligen ingenting. Brukar ha mens kring den 11e men denna månad är den beräknad att komma imorgon. Men har haft äl flytningar i två veckor ungefär? alltså det är trådigt och vattnigt? halkar runt som en galning varje gång jag torkar mig. Har någon annan varit med om det? Testade mig på nytt igår (dock på eftermiddagen då jag inte orkade vänta till morgonen) men det visade ingenting alls. Har heller inga symtom alls förutom att jag har ont i ryggen (men det kan ju lika gärna vara att jag sovit konstigt) och extremt känslig. Min senaste mens var 11/12 och jag har ca 35 dagars cykel.

hjälp en stackars själ som bara vill få ett + :((((

• brunbrallan

Stort grattis, vad roligt!!

Norgetjejen skrev 2025-01-14 08:47:59 följande:

Jag är gravid!! Har varit lite illamående de tre senaste dagarna och haft ont i ryggen. Annars inga symtom. Men kände ändå att jag ville testa när jag kom hem från nattpasset.

• Addy99
    Norgetjejen skrev 2025-01-14 08:47:59 följande:

Grattis!! 😍
  • Mini2

Hej! 

Ni som har så bra koll på grejerna, hade som sagt äl 4-5/1 med starka positiva test och räknar då med bim cirka 19/1. 
    Har sedan dess haft lite lite rosablandade flytningar för ett par dagar sedan och idag är det helt rött och mensen verkar ha trillat in. Är inte det väldigt tätt på ägglossning? 
    Är hoppet helt ute? Är det ägglossningen som ev kom tidigare ändå? Eller är det vanligt att mensen kommer såpass tätt inpå?

Tack på förhand! 

• Anonym (Hoppas)

Hej! BIM på lördag men sån molvärk idag så rädd att mensen kmr komma snart. Vad hade ni gjort, ta ett tidigt test eller vänta? Hade ÄL för bara typ 8 dagar sen🥹

• TrueResolution

håller tummarna för er! 

Jag ammar också ännu men inte tänkt tanken att man kan ta blodprov för att checka av kroppen. ska jag absolut snappa upp jag med, tack för indirekt tips! 😄👍🏻

Mini2 skrev 2025-01-13 21:09:17 följande:
    Håller tummarna för oss båda! 

Ja cykeln verkar ju helt klart ha gått lite smått bananas sedan förlossningen men hoppas att testen är pålitliga! 
    Vi låg på som galningar så jag hoppas att det gör sitt 😂 

Jag ammar fortfarande ganska mycket och det tar ju ganska mycket energi ifrån mig så jag ska eventuellt ta ett blodprov och kika så att alla ämnen är som de ska i kroppen, om det inte blir något plus denna vända...
Svar på tråden BIM januari 2025