• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Rhea
    Aducia skrev 2025-01-14 23:09:57 följande:
    Nu kartlägger jag min menscykel med hjälp av temp och sekret. Enligt den är jag typ 28 dagar efter min BIM. Men tack vare tempen och sekret vet jag att ägglossningen misslyckades och har nu ägglossat för 4-5 dagar sedan. Så mitt tips är att inte stirra sig blind på det, förmodligen har din kropp inte ägglossat för isåfall hade mensen kommit eller så hade du fått ett positivt gravtest.

Det är normalt att kroppen reagerar i stress invändigt även om du inte utåt sett har stressymptom, vilket kan fördröja ägglossnigen. Håller tummarna för er! Hjärta
    Tack! ❤️ 

Fick bekräftat av gyn att det hade varit ägglossning denna månad och hade även utslag på testen, så det är därför det är så märkligt! Men ja troligtvis är det nog stress som fördröjer allt... Eller att jag har köpt för dåliga test 😅
  • Aducia
    Rhea skrev 2025-01-14 23:33:39 följande:
    Tack! ❤️ 

Fick bekräftat av gyn att det hade varit ägglossning denna månad och hade även utslag på testen, så det är därför det är så märkligt! Men ja troligtvis är det nog stress som fördröjer allt... Eller att jag har köpt för dåliga test 😅
    Då förstår jag! Vilka test har du?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • nannylovisa
    Rhea skrev 2025-01-14 22:54:25 följande:

BIM +7, fortfarande ingen mens, inga symptom på graviditet, men känns inte heller som att mensen är på g, inga positiva tester har tagit 5-6 stycken sedan BIM -6

Idag  var jag på gynundersökning och fick höra att jag har PCO. Är det någon annan som har det? 

Är r det någon annan som inte har fått sin mens och är många dagar efter BIM?

vet du när du hade ÄL då? Tänker att om man har PCO så är det ju normalt att ägglossningen antingen uteblir eller kommer senare vissa cykler 

• Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2025-01-12 10:25:43 följande:

Helt sjukt, jag är gravid!!! 

Men vet inte om jag kan glädjas eller vara orolig. Tog ett gravtest (cb ultratidig) den 2 Jan som var negativt. Sen 3e Jan startade min ?mens? och jag släppte helt tanken på denna cykeln.

Mensen pågick som den brukar i 3-4 dagar men fortsatte sen som spottings i ytterligare 5 dagar (vilket jag ALDRIG har efter mensen, och inte så länge). Jag har alltså blött i 9 dagar, men med minskande flöde.

Jag har även varit bortrest under denna tidpunkt och därför inte tempst mig. Igår morse är första gången jag tar temp på 9 dagar - och den är hög!! NC algoritmen plockar bort denna. Jag tog ett ältest (för att inte slösa på gravtest) men det är väldigt svagt.

Nu imorse är temp fortfarande hög så jag bestämde mig för att ta gravtest - och det är positivt!!! 😍😍😍

Det som oroar mig nu är att den med veckoindikator endast visar 1-2 och jag hade ÄL ca 23/12. Borde den inte visa mer? Samtidigt så har testerna uppenbarligen ökat med tanke på att ultratidigt test visade negativt för 9 dagar sen 🙈

Hej, en liten uppdatering från mig!

Varit bortrest med jobbet sedan testet i söndags men nu hemma igen. Inte hunnit köpa ett lass med stickor men tog ett nytt digitalt med veckoindikator som idag visar Gravid 2-3 🥰

Så lättad över ökning - men såklart fortfarande lite oroad. Ska dock försöka slappna av kommande dagarna och försöka ?njuta? av de positiva testen och ökningarna - har varit så mycket katastroftankar senaste dagarna.

Blödningarna har slutat sedan ca 4 dagar tillbaka också. 
  • 7barnsmamman87
    Björkskogen skrev 2025-01-14 18:03:45 följande:
    Har du 7 barn? 😍 
    Typ 😂 Hälften är sambons och inte mina biologiska, men dom bor hos oss i princip jämt så jag räknar dom också som mina 🥰 Jag har 3, så vi försöker få våran första gemensamma. Och troligen enda om vi lyckas 😂
    Väntar på nummer 8
  • Anonym (Tredje)

Tror inte jag hade äl denna månad :(
    Nu har jag inte tempat fram till "äl" men började igår då jag är så chill 😂
    Har juvtempningar från föredetta cykler och ser hur tempen går till minst 36.50
    Igår låg tempen på 36.46 och imorse 36.37. Får se imorgon vad den visar men magkänslan säger ingen äl. 
    Har inte riktigt har äl känningar eller flytningar heller. Hade ju inte någon riktig mens där i början av januari heller. Bara vänta och se. 

• Rhea
    Aducia skrev 2025-01-15 00:14:29 följande:
    Jag har kört RFSUs vanliga och testa tidigt!

Många tipsar om CB, men jag har inte förstått varför CB skulle vara bättre, mer än att de är tydligare - för vad jag kan se är det inte känsligare - iaf inte än RFSUs testa tidigt.. Och jag har ju inte ens svaga streck så det finns ingenting att tyda eller så. 

Fortfarande inget streck nu på morgonen, nu BIM +8 😅
  • Rhea
    nannylovisa skrev 2025-01-15 05:48:49 följande:

vet du när du hade ÄL då? Tänker att om man har PCO så är det ju normalt att ägglossningen antingen uteblir eller kommer senare vissa cykler 

Yes, jag körde ÄL-test, hade ÄL på julafton 🧑?🎄 Och var hos gyn igår som bekräftade att ÄL hade skett denna cykel. Det är det som är så märkligt! 
    Aducia skrev 2025-01-15 00:14:29 följande:
    Jag har kört RFSUs vanliga och testa tidigt!

Många tipsar om CB, men jag har inte förstått varför CB skulle vara bättre, mer än att de är tydligare - för vad jag kan se är det inte känsligare - iaf inte än RFSUs testa tidigt.. Och jag har ju inte ens svaga streck så det finns ingenting att tyda eller så. 

Fortfarande inget streck nu på morgonen, nu BIM +8 😅
  • Rhea
    Vallmo93 skrev 2025-01-15 06:10:24 följande:
    Hej, en liten uppdatering från mig!

Varit bortrest med jobbet sedan testet i söndags men nu hemma igen. Inte hunnit köpa ett lass med stickor men tog ett nytt digitalt med veckoindikator som idag visar Gravid 2-3 🥰

Så lättad över ökning - men såklart fortfarande lite oroad. Ska dock försöka slappna av kommande dagarna och försöka ?njuta? av de positiva testen och ökningarna - har varit så mycket katastroftankar senaste dagarna.

Blödningarna har slutat sedan ca 4 dagar tillbaka också. 
    Grattis!! Hoppas att allt går vägen! ❤️
  • Anonym (Bebis nr 2)

Snälla hjälp mig!!!
    Så idag när jag kom till jobbet hade jag fått lite bruna flytningar i trosorna. typ som att lite brunt har blandat med mina vanliga vita flyttningar. Inte mycket men tillräckligt för att jag trodde att mensen kanske skulle komma. Molvärken som jag haft innan har också blivit lite mer stundvis. Tog en graviditetstest på jobbet och fick detta. Är det positivt? Är det bara ett spökstreck? Kan det vara tidigt missfall? Är på ÄL+10. 
    Har två missfall bakom mig så hoppas såklart på det bästa. Aldrig blött eller liknande innan bm förut. Inte heller haft bruna flygningar innan bm tidigare. 

Svar på tråden BIM januari 2025