• Anonym (Halle)

Kickad pga kommentar

Min dotter har jobbat på ett café sen i höstas och har flera gånger råkat ut för en otrevlig kund som stöter på henne. Ingen hjälper henne med det och jag har pratat med arbetsgivaren flera gånger, men ingen skillnad hände i praktiken. Häromdan fick hon till slut nog och sa ifrån på skarpen. Och de sa upp henne för det! Hon är inte välkommen tillbaka.

Hon var fast anställd, inte med i facket. Någon med råd?

• Svar på tråden Kickad pga kommentar
  • Anonym (Halle)

Ordagrant vet jag inte, men hon hade kallat honom för ett fossil och att han varit det sen långt innan hon föddes.

• Anonym (?)
    Anonym (Halle) skrev 2024-12-12 21:12:39 följande:

Ordagrant vet jag inte, men hon hade kallat honom för ett fossil och att han varit det sen långt innan hon föddes.

Vad har hon för anställningsform? Vad står i hennes kontrakt? 
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Halle) skrev 2024-12-12 21:12:39 följande:

Ok. Hur gammal är hon och varför har du varit i kontakt med hennes jobb? 

Helt ärligt känns det som att det ligger mer bakom än att hon blev arg. En person som inte ens klarar att ta kontakt med sin chef utan skickar sin mamma ger inte ett särskilt kompetent intryck, tyvärr. Drt funkar ju inte att ha ett vanligt jobb om man behöver hjälp med sånt. 

• Anonym (Halle)
    Anonym (Juli) skrev 2024-12-13 07:11:37 följande:

Ok. Hur gammal är hon och varför har du varit i kontakt med hennes jobb? 

Helt ärligt känns det som att det ligger mer bakom än att hon blev arg. En person som inte ens klarar att ta kontakt med sin chef utan skickar sin mamma ger inte ett särskilt kompetent intryck, tyvärr. Drt funkar ju inte att ha ett vanligt jobb om man behöver hjälp med sånt. 

16 och hon har autism. Hon har pratat med arbetsgivaren många gånger utan att något hänt innan jag pratade med hen.
  • Anonym (?)
    Anonym (Halle) skrev 2024-12-13 07:16:09 följande:
    16 och hon har autism. Hon har pratat med arbetsgivaren många gånger utan att något hänt innan jag pratade med hen.
    Vad har hon för anställningsform? Vad står i hennes kontrakt? Hur får hon sin lön? 
  • Anonym (Cola)

Var hon verkligen fast anställd?

• Anonym (Juli)
    Anonym (Halle) skrev 2024-12-13 07:16:09 följande:

Ok, då förstår jag varför du ringde. Men är hon 16 år med autism OCH fast anställd? Är du säker? Vad står det i kontraktet? Cafébranchen vimlar inte direkt av tillsvidareanställningar och att en så ung person med funktionsnedsättning skulle få det känns bara väldigt osannolikt. Går hon inte i skolan? 

• Anonym (Cola)
    Anonym (Juli) skrev 2024-12-13 08:04:41 följande:

Ok, då förstår jag varför du ringde. Men är hon 16 år med autism OCH fast anställd? Är du säker? Vad står det i kontraktet? Cafébranchen vimlar inte direkt av tillsvidareanställningar och att en så ung person med funktionsnedsättning skulle få det känns bara väldigt osannolikt. Går hon inte i skolan? 

Eller hur!
  • Anonym (Halle)

Ja hon var tillsvidareanställd och vad har diagnosen med det att göra? Hon orkade inte hoppa på gymnasiet direkt och ville jobba ett år först och se sen. Det är pappans flickväns bekant som äger cafét, jag har inte sett kontraktet, men har bett pappan skicka kopia många gånger utan att han gjort det. 

Svar på tråden Kickad pga kommentar