Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
De flesta har väl en personlig tro på någonting större. Något som ger värden och ens liv en mening. Några kallar detta större GUD.
Att vara uppvuxen i ett kristet hem med kristna värderingar behöver inte innebära att man tror på en GUD. Man kan tro på den kristna etiken som Jesus förmedlade för 2000 år sedan.
Jag tror på det kristna budskapet, den gyllene regeln mm. Jag är kristen men är inte så säker på att det finns en GUD.
Ja det gör jag men på mitt eget vis?
Jag tror på Gud. Tycker att livet i sig är ett mirakel, hur människor och skapelsen hör ihop. T.ex. att bara hålla ett äpple i handen och se hur väl det är skapat för handen.
Tämligen omöjligt att tro på en god gud.
Med tanke på allt lidande och elände på jorden så har hen antingen ingen makt eller är en skitstövel.
Nej, jag kan inte säga att jag tror på någon gud.
Däremot är jag övertygad om att det finns mycket i vår värld som vi människor ännu inte har utforskat och att saker därför kan uppfattas som övernaturliga, eftersom vi saknar kunskapen att förstå dem.
Nej.
Arten människa söker svar men kommer att hitta några.
Inte brytt mig, har andra hobby´s än religion.