Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Jag har funderat mycket och tror att hela universum kan inte vara en slump så jag tror att någon startade allt med en färdplan så att vi befinner oss där vi är idag.
Däremot tror jag inte att denne på något vis är aktiv och skulle lyssna på böner osv så jag är inte religiös.
men
Jag tror verkligen inte på gud, i någon form eller skepnad.
Ingen gud hade låtit mänskligheten landat i krig , en allsmäktig gud hade inte accepterat krig i olika religioners syfte.
Skulle en enda gud tillåta oss att söndra och härska=
Religion är för de som inte kan eller vill tänka själva!
Jag tror på Gud. Tycker att livet i sig är ett mirakel, hur människor och skapelsen hör ihop. T.ex. att bara hålla ett äpple i handen och se hur väl det är skapat för handen. Med min tro kan jag se meningen i mitt liv. Tror inte man kan övertyga någon att tro genom diskussion. Tron kommer av en inre längtan och övertygelse efter djupare mening.
Genuina frågor till er som tror på Gud; jag hör ofta att saker och ting är "Guds plan", och så fort något hemskt inträffar så ber ni till Gud. Men av vilken anledning skulle Gud sätta personen i en hemsk situation från första början? Varför får små barn dödlig cancer om Gud finns och planerar allt?
Jag tror definitivt att aktivt troende kristna är mer lyckliga. Alla kristna jag känner är mer lyckliga och harmoniska än genomsnittet. Jag kan väldigt ofta se vilka som är kristna , de har en särskild utstrålning.
Med kristen menar jag att man tror på Jesus, på Jesus budskap och går regelbundet till kyrkan.
I den kyrka jag går till, svenska statskyrkan, har jag träffat fantastiska människor i alla åldrar. Jag möts av en värme jag aldrig mött i övriga samhället. Jag är förvånad över att så många unga går till kyrkan. Många unga killar är idag kristna.
Söndagsmässorna har en äldre publik, jag går gärna på veckomässan på kvällen , som har en yngre grupp av besökare . En skillnad idag är att det nästan alltid är en mässa, dvs med nattvard. Nattvarden är väldigt populär och viktig.
Jag har definitivt blivit lyckligare sen jag blev aktivt kristen.