• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (?)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 10:10:04 följande:
    Och jag säger ju gång på gång att jag inte förstår hans "Jag vill inte prata". Man kan väl bara skriva att det är slut istället.
    Ignorera honom och gör något skoj. Jyst nu funkar hans beteende, du blir fjäskig och kommer gulla med honom när han tar kontakt.

Visa iställer att du inte bryr dig genom att ha ett liv. 
  • Kvinna7
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 10:17:09 följande:
    Kan inte bara åka och dyka upp när han inte ens svarar på mitt meddelande.
    Varför inte? Klart du kan. Eller är du rädd att han ska bli arg? Skulle han bli det är det ju definitivt ett tecken på omognad och gaslightning varning. 
  • kioskvältare
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 10:10:04 följande:
    Och jag säger ju gång på gång att jag inte förstår hans "Jag vill inte prata". Man kan väl bara skriva att det är slut istället.
    Ja...eller så kan ju DU göra slut och inte vänta på att han ska bestämma över er relation? För inte vill du väl vara i en relation med någon som beter sig såhär?

Varför tycker du att du inte förtjänar bättre än såhär?
  • Anonym (F)

Om man bråkar är det helt naturligt att behöva vara själv ett tag, ju allvarligare bråk desto mer tid isär. Men, nu är det HAN som är ansvarig för att detta gått fel. Du hade all rätt att säga ifrån om han behandlar dig illa. Och nu ger han dig silent treatment som straff, väldigt sjukt beteende.

Det bästa du kan göra är att här och nu skicka ett sms att du har haft tid att reflektera över er relation och att med tanke på hur han behandlar dig så är det över mellan er. Att all kontakt ska avslutas och att du vill att han respekterar det.

• Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-05 10:55:24 följande:

Om man bråkar är det helt naturligt att behöva vara själv ett tag, ju allvarligare bråk desto mer tid isär. Men, nu är det HAN som är ansvarig för att detta gått fel. Du hade all rätt att säga ifrån om han behandlar dig illa. Och nu ger han dig silent treatment som straff, väldigt sjukt beteende.

Det bästa du kan göra är att här och nu skicka ett sms att du har haft tid att reflektera över er relation och att med tanke på hur han behandlar dig så är det över mellan er. Att all kontakt ska avslutas och att du vill att han respekterar det.

Ja men hur mycket tid isär? Och ja detta ser ut att vara silent treatment.
    I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:31:02 följande:
    I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer.
    Reflektera över vad? Hans dåliga beteende gentemot dig? Det här gör han ju inte ens i stundens hetta utan det är beräknande. Och så lämpligt att han gör så här över en helg...
  • Mkay
    Har det hänt en gång kommer det hända gång på gång. Är det så här du vill bli behandlad i ett förhållande? Och ifrågasätter även att du inte vågar åka hem till honom för att begära att prata för att han ignorerar dig när ni är tillsammans. Är det så mycket kontroll han har över dig? Det är inte ett ömsesidigt förhållande, han bestämmer och du gör som han vill. Han har nog inte någon respekt för dig överhuvudtaget om ni har den dynamiken, det är ingen bra grund för ett förhållande. 
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-05 11:34:04 följande:
    Reflektera över vad? Hans dåliga beteende gentemot dig? Det här gör han ju inte ens i stundens hetta utan det är beräknande. Och så lämpligt att han gör så här över en helg...
    Vad menar du med så lämpligt att han gör det över en helg?
  • Anonym (F)
    En sådan där sak borde ni ha rett ut där och då, så noll tid antar jag. Han sitter och tjurar som en barnrumpa.

Ja, reflektera över hur du vill bli behandlad i en relation. Det finns bra killar där ute.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:48:31 följande:
    Vad menar du med så lämpligt att han gör det över en helg?
    Går han inte ut på helgerna?
Svar på tråden Känner mig ledsen