• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2025-01-05 22:29:01 följande:

Vad menar du med att du nådde ut till honom?

Jag kontaktade honom.
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 22:31:10 följande:
    Jag kontaktade honom.

Men du fick alltså ingen respons? För betydelsen av att nå fram ingår att personen tar till sig det man säger. Antar att du direktöversätter reach out men det funkar inte på svenska. 

Varför ringer du honom inte i stället för att försöka lösa konflikter via textmeddelanden?

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2025-01-05 22:35:49 följande:

Men du fick alltså ingen respons? För betydelsen av att nå fram ingår att personen tar till sig det man säger. Antar att du direktöversätter reach out men det funkar inte på svenska. 

Varför ringer du honom inte i stället för att försöka lösa konflikter via textmeddelanden?

Exakt fick ingen respons. Ringer inte för att han sagt att han inte vill prata så då tänkte jag att ett meddelande är lättare...
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 23:25:37 följande:
    Exakt fick ingen respons. Ringer inte för att han sagt att han inte vill prata så då tänkte jag att ett meddelande är lättare...
    Då kan du ju skicka ett meddelande och tala om för honom att du vill avsluta det ni har då du inte vill ha ett förhållande utan kommunikation.
    Jag tycker generellt inte att man gör slut via sms,men i det här fallet så verkar det befogat då han inte vill prata.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Om han har sagt att han inte vill prata med dig så är ju förhållandet helt över?!

Finns inget mer att fundera över, bara att glömma honom och gå vidare I livet.

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-05 23:48:33 följande:

Om han har sagt att han inte vill prata med dig så är ju förhållandet helt över?!

Finns inget mer att fundera över, bara att glömma honom och gå vidare I livet.

Fast nej, man säger att det är slut. Inte endast "jag vill inte prata".
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 00:40:00 följande:
    Fast nej, man säger att det är slut. Inte endast "jag vill inte prata".
    Hur har du tänkt att ni ska ha ett förhållande utan att prata? Det ÄR slut. Han svarar ju inte ens på sms. Du borde verkligen inse det. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-06 00:55:01 följande:
    Hur har du tänkt att ni ska ha ett förhållande utan att prata? Det ÄR slut. Han svarar ju inte ens på sms. Du borde verkligen inse det. 
    Ja jag borde inse det så klart för finns inte alls människor som ger silent treatment eller inte vill prata ett tag. Meningen "jag vill inte prata" innebär endast en sak och det är att det är slut.
  • Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 01:01:17 följande:
    Ja jag borde inse det så klart för finns inte alls människor som ger silent treatment eller inte vill prata ett tag. Meningen "jag vill inte prata" innebär endast en sak och det är att det är slut.
    Ja det är vad det betyder om du har någon som helst respekt för dig själv. 
Svar på tråden Känner mig ledsen