Anonym (hmm) skrev 2025-01-15 20:49:43 följande:
Men vad jag kan se har hon redan försökt hjälpa honom en hel del. Hon har bl.a. frågat vad hon kan göra för honom och på olika sätt försökt få närhet med honom på sätt som inte kräver erektion.
Visst är det viktigt att hon stöder honom när det gäller självkänsla, men man kan inte helt lägga ansvaret för sitt mående på sin partner, utan en del av jobbet måste man göra själv. Jag kan tänka mig att han har underliggande problem eftersom han äter antidepressiva, så jag skulle misstänka att den dåliga självkänslan bottnar i andra saker än förhållandet med ts, även om vi i och för sig vet ganska lite om deras relation.
Hon har frågat vad hon kan göra. Vissa saker kan man inte be om, typ "berätta att du älskar mig och att du tycker om min kropp och kuk"." Visa att du älskar mig, och gör det trovärdigt" .
I min förra relation blev jag ibland stressad under sex, så att det låste sig. Mitt ex sa "var inte stressad" fast jag kunde inte ta till mig det. Jag trodde ändå att han tyckte att jag var tråkig och jobbig när jag blev stressad.. Det hjälpte inte. Det låste sig. Jag trodde inte att mitt ex tyckte att mina bröst var fina (och det tyckte han nog inte heller) Vad skulle jag säga "berätta att du tycker att mina bröst är fina och bete dig som om du älskade dem". Det funkar liksom inte.
I början på min förra relation blev jag ibland stressad även med min nya man, men han sa att jag var så fin, så fin, och att jag inte behövde känna någon stress. Han sa "du behöver inte komma" . Han sa "du kan bara njuta" "det behöver inte leda till något". Vi kan pausa också. Jag ville inte pausa. Jag kunde hänge mig, för jag kände hans värme, Hans kärlek.. Sådant kan man inte be om..Nu blir jag aldrig någonsin stressad.
TS tycker att han ska gå på egen sexterapi, att han ska söka hjälp, men hur hon bemöter honom framgår inte. Jag har svårt att se värmen och kärleken.
Jag säger inget om att hon kanske har tröttnat på honom. Det kan bli så.