Anonym (hmm) skrev 2025-01-27 09:11:12 följande:
Ja, han har fått testosteron men det framgår inte om han även konsulterat läkare rörande den antidepressiva medicinen.
Det finns ingen motsättning med att konstatera att känslor kan påverka och att det medicinska kan göra det. Jag tar upp det medicinska eftersom det knappast är långsökt att anta att det påverkar lusten i det här fallet och eftersom ts vad jag sett redan gör mycket för att stärka hans självkänsla, vilket jag håller med om att hon bör fortsätta med. Som ts skriver tror jag även att det påverkar att han gått upp i vikt och att hon därför bör uppmuntra honom att träna mer, men det skulle inte förvåna mig om du anser att viktuppgången också är hennes fel och något som helt ligger utanför hans kontroll.
Fast han har ju sökt för erektionproblem.
Läkare vet så klart att antidepressiva påverkar detta, men det har tydligen inte varit aktuellt att ändra. Han kanske mått jättedåligt och vill inte sluta med den antidepressiva medicinen. Eller så rekommenderar inte läkaren att byta. Att byta kan vara lite svårt, och ofta utan effekt, då det riskerar bli samma med ett annat preparat.
De flesta män med erektionproblem får problemen vid samlag, inte vid onani. Det är inte inför onani män tar potenshöjande medel. Det funkar betydligt oftare. Det betyder att dels att penetrerande sex kräver hårdare stånd, längre stund, men också att det är kravlöst på ett annat sätt.
Om sexlivet såg annorlunda ut. Där de hade mer smek och oralsex, och/eller leksaker, kanske inte erektionen blir lika viktigt. (då behöver den inte vara hård lika länge och kanske inte ens lika hård) Det kunde kanske vara ett bättre alternativ. TS skrev att han blir stressad när han får stånd för att han inte ska tappa det. Det finns mycket annat att jobba med, som också stärker relationen.
Jaha, så du tror alltså att jag skulle skriva att jag tror att viktuppgång en är hennes fel... Jaja....
Det här med viktuppgång är svårt eftersom att det är jättesvårt att ta upp, utan att såra.
Att träna mer är så klart bra, men viknegång sker främst genom att äta mindre. Ja, hans lust skulle troligen bli bättre om han tränade och gick ner i vikt, men det är på lång sikt. Det kommer dröja innan det ger sådan effekt. Självklart vore det jättebra om han tog tag i det, av många olika anledningar. Depression och antidepressiva brukar tyvärr ha en negativ effekt på vikt.