BF Oktober 2025
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
ÄNTLIGEN är jag gravid! Kan knappt tro det! Nu ska man ju inte ropa hej förrän man är över bäcken men jag kan inte låte bli att glädjas. 😊
De få gånger det går att hitta ny förpackad skinka så köp mer, lägg en eller två i plastfolie och frys in. Jag delar skivorna på två och fryser in två såna halvor tsms. De tinar fort och skulle man glömma ta fram en stund innan så kan man hålla dem mellan handflatorna tills de tinar.
Tror man ska kunna köpa i charken också.
Toxoplasma dör i tre dagar i frysen så man slipper äta well done när man lagar kött. Listeria som är en risk vid skivat pålägg dör inte i frysen men är lugnt så länge det inte är förpackat över en vecka. Däremot pausas den veckan om man lägger skivad skinka i frysen, då listeria inte växer till i frysen. Så har den varit förpackad fyra dagar och man fryser den så är det tre dagar kvar innan listeria är en risk.
❤️
Hej flickor får jag vara med er? Plussade imorse med bf 1 november men då de andra barnen kommit lite tidigare så tänker jag att det blir en oktober bebis med.
Detta är tredje graviditeten på mindre än ett år. Fick MA v 11 i Juli, MA v10 i december. Vet att chansen att denna faktiskt blir något är mindre då jag haft två missfall på raken, men jag hoppas verkligen att denna går vägen. Har blivit lovad ul på gyn men hade egentligen velat ha två. En v7 och en v9 men jag tror inte jag kommer få det. Hoppas kan man ju alltid.
Känner igen endel namn här inne så det blir roligt att följas åt!
Berättade på jobbet idag då jag har risker i arbetet (höghöjdsarbete bland annat). Vart golvad direkt. Inget arbete tills det är gjort en riskanalys. Känns initialt som att det kommer bli ett gäng lugna månader på jobbet 😅
Berättade på jobbet idag då jag har risker i arbetet (höghöjdsarbete bland annat). Vart golvad direkt. Inget arbete tills det är gjort en riskanalys. Känns initialt som att det kommer bli ett gäng lugna månader på jobbet 😅
Hur sover ni så här i början?
Sedan i fredags har jag vaknat 3.30-4.tidigt men ändå överkomligt.
Men idag vaknade jag kl 02 och kan jävlar inte somna om. Klarvaken, som att klockan är 7-8 på morgon 😭
Jag verkar redan öva inför nattvak 😂
Men idag vaknade jag kl 02 och kan jävlar inte somna om. Klarvaken, som att klockan är 7-8 på morgon 😭
Någon som gjort VUL än i typ vecka 8? Är så himla nervös. Det här är första graviditeten och vi har försökt i 8 månader. Är över 30 och känner bara oro just nu.