• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Jassan123

Hej hoppar in här !
    Har genomfört IVF med ett 5 dagars blastocyst som valde att fästa ! 🥹 
    Min första graviditet , så om allt fortsätter att gå bra så är bf 29 oktober 🤗 
    Lycka till alla 🌺

• Björkskogen
    Björkskogen skrev 2025-02-18 09:59:03 följande:

Berättade på jobbet idag då jag har risker i arbetet (höghöjdsarbete bland annat). Vart golvad direkt. Inget arbete tills det är gjort en riskanalys. Känns initialt som att det kommer bli ett gäng lugna månader på jobbet 😅 

Update om någon är nyfiken😂. Mitt ordinarie jobb är bara att glömma medan jag är gravid. Lutar åt en eller ett par dagars kontorsjobb och resten graviditetspenning.
    Vi ska ha möte tillsammans med facket för att få till en riskanalys under nästa vecka. Eloge till min chef som skött detta strålande bra hittills 😊 
    Skönt att få inofficiellt besked hur det blir framöver så man slipper gå och gruva på det över helgen 🙈 
  • Mevolution
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-21 13:28:45 följande:
    Förstår det. Tror alltid att det är bäst för en själv att tänka positivt och inte låta oron över skugga allt. När det kommer till kritan kan du inget göra om det händer el inte. 
    Våra närmsta vänner var gravida samtidigt (med 5 dagars skillnad) som oss och vi hade så många underbara veckor vi fick uppleva graviditeten tillsammans. Det var definitivt jobbigt att berätta att allt sket sig men hade ett fantastiskt stöd i henne med. 
    Vet inte om jag kommer berätta denna gång. Är försiktigt positiv om man säger så. 
    Ja det stämmer nog. Tror jag ska berätta snart eftersom jag innerst inne vill berätta, och om det går åt pipsvängen slipper jag i alla fall få kommentarer från svärmor som ju önskar sig ett till barnbarn väldigt mycket. 
    Det låter jobbigt att du fick gå igenom det, men samtidigt väldigt fint att du fick så bra stöd. Förstår att det är svårt för dig att veta när du vill berätta ❤️
  • Nugget
    Mevolution skrev 2025-02-21 08:25:59 följande:

När ska ni berätta för familj/vänner om graviditeten? Har redan fått en putmage och mår illa på eftermiddagar/ kvällar så svårt att dölja när man ska umgås. Fick frågan på jobbet under veckan men blånekade förstås.
    Är rädd att berätta då de äldre barnen antagligen skulle bli ledsna om något gick snett. Är 35 så kanske är lite högre missfallsrisk än förut men har ju sett hjärtat slå. Svårt att bestämma sig tycker jagDrömmer

Kommer berätta efter första ultraljudet i v.12-14 Glad Kommer nog bli i v.16 för familjen & lite senare för vänner. Hoppas på en kall vår så man kan gå i tjocka tröjor & dölja magen haha
  • Anonym (Tredje)

Vad tycker ni om ökningen här? Upplever att det inte ökar ngt de tre senaste dagarna. Idag tyckte jag strecket blivit mindre.

• Monki19

Hoppar in i denna tråden fastän det fortfarande känns väldigt overkligt! BF är mellan 31/10-1/11. Jag plussade 17/2. Det var 10 dagar efter ÄL. Har inte så mycket symtom mer än att brösten börjar bli lite mer ömma, är tröttare än vanligt på kvällarna. 

Är så så rädd för ett till MA. Kan inte låta bli att tänka på att om vi fått behålla den tidigare graviditeten så hade vi blivit föräldrar i april i år. Men nu går det förhoppningsvis vägen och det blir oktober/november!

Har bokat vaginalt ultraljud 12/3, då ska graviditeten vara v 6+5. Känns såå läskigt att gå på ultraljud igen, har aldrig fått uppleva ett tickande hjärta tidigare ❤️

Har funderat på när vi ska berätta för familj och vänner. Ser både fram emot det och med viss rädsla. Ska försöka låta det sjunka in och tänka mer positivt, men tror det kommer att lossna lite efter första ultraljudet.

• Monki19

Jag tycker det ser ut som en ökning men har du kanske druckit mer än vanligt eller kissat på natten innan du tagit testerna på morgonen?

Anonym (Tredje) skrev 2025-02-23 10:24:15 följande:

Vad tycker ni om ökningen här? Upplever att det inte ökar ngt de tre senaste dagarna. Idag tyckte jag strecket blivit mindre.

• Anonym (Tredje)
    Monki19 skrev 2025-02-23 10:42:20 följande:

Jag tycker det ser ut som en ökning men har du kanske druckit mer än vanligt eller kissat på natten innan du tagit testerna på morgonen?

Inte kissat på natten men åkte på akuten med minstingen igår och kon hem vid 00. Kanske är det? 
  • Monki19
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-23 10:53:04 följande:
    Inte kissat på natten men åkte på akuten med minstingen igår och kon hem vid 00. Kanske är det? 
    Det skulle kunna ha påverkat tänker jag!
  • Anonym (Lyrka)

Stort grattis till alla + 😍

är i v. 6+2 nu och har fått ömma bröstvårtor. tjoho! Hoppas på lite fler symtom (kanske konstigt, men fick ett MA i vintras och hade inga symtom alls på graviditeten då). Funderar fortfarande fram och tillbaka på om jag ska boka ett tidigt ultraljud eller ej?

hur som, har försökt gå med i gruppen på fb. Blir nekad och jag tror att det är för att jag behöver besvara frågor innan, men jag får inte upp några? kvittar hur många gånger jag avbryter ansökan och börjar om, kommer inte några frågor. Någon annan som har samma??

Svar på tråden BF Oktober 2025