Anonym (Rädd) skrev 2025-01-25 18:24:04 följande:
Nu litar jag faktiskt på honom att han skulle ta stor del av föräldraledigheten som han säger.
Men vi kommer ju få det ännu sämre ekonomiskt, behöver flytta, han ska vara föräldraledig o allt annat som det innebär med ett till barn
Men känns inte riktigt rätt att sätta ett barn till världen om man inte orkar och att det kräver att han är hemma med barnet.
Visst är det fel det han gör och säger men det är ju på riktigt det han säger, jag tror inte han skulle hota att bryta upp familjen för vad som helst han ej får sin vilja genom för.
Han ställer upp för oss som det varit.
Men jag känner också att nu då han sagt dessa saker så går det nästan inte behålla barnet även om jag skulle ändrat mig.
Nu har han sagt ikväll att han inte vet om han kommer lämna mig men att det kan kanske leda till det pga hans ångest efter en abort. Han br ingen förståelse alls för mitt mående däremot och att jag känner att jag inte mäktar med att vara bra förälder ens till mitt första barn. Det gör mig så ledsen att han prioriterar ett orört barn mer än oss. Jag skulle också vara helt förstörd efter en abort
Ert största problem är det du skriver i sista stycket. Han
har ingen förståelse för ditt mående eller ork. Han ser dig i praktiken som en barnmaskin, även om det säkert inte är hans avsikt. Samt det andra du skriver, att
han prioriterar ett ofött barn framför er familj.
Han verkar inte förstå detta.
Självklart är man aldrig skyldig att stanna i en relation. Det är SKÄLET till att han eventuellt vill lämna, jag och många andra reagerar på. Det ansvarsfulla och vettiga hade varit att lyssna på dig samt sedan gå och prata med någon för att bearbeta sorgen att det inte blev ett barn till. Inte köra med utpressning.
Plus att han tydligen är beredd att sätta din hälsa på spel för att HAN vill ha ett barn till. Ärligt talat borde det vara nog för både abort och skilsmässa.